Gå til innhold

Spml angående ford topp

Ranger emnet


LordSnick

Anbefalte innlegg

Har planer om og bytte toppen som står på bilen min.

Har en topp på loftet, men jeg veit ikke om dette er en

1,6 eller 2 liters topp. Eneste nr jeg har funnet på den på

loftet er: 70HM-6090-KA ,så da lurer jeg på om noen her

kan si meg hvordan topp dette er?? gidder ikke gå ut i regnet

for å skjekke den som sitter på motoren. Men syns portene

til eksos og innsug var litt småe i forhold til min som jeg kan

huske fra jeg hadde den ute. Uansett om du veit hvordan

topp dette er så si fra :)

91' Cosworth 4x4

og 50% eier av en 74 consul coupe

 

X 86 Escort Xr3i

X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 1.6-topp på en 2-liter blokk uten mods gir 11.4:1 i komp...litt for tøft med standard tenning og bensin...har prøvd,og det spiker i eninga....men med en trimkam er den gull. (lavere effektiv komp pga lange åpningstider) :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

1,6l har litt mindre kanaler og forbrenningsrom.

Og skulle det vise seg å stamme fra en 1,3l så kan du godt få en 2,0is topp i bytte mot 1,3 toppen med meg. ;)

 

er nok ikke en 1,3 minimum en 1,6 er det så, du vil ikke bytte fordet da ;) hehe

91' Cosworth 4x4

og 50% eier av en 74 consul coupe

 

X 86 Escort Xr3i

X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Kjetilr

skal sikkert ha til ohc.. du har til kent motor... den har en annen konstruksjon... er underliggende kam i den.. i blokka og støtstenger og diverse annet rakkel.. akkurat som på en amerikansk v8;) :cool:

 

Yeah ! ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

skal sikkert ha til ohc.. du har til kent motor... den har en annen konstruksjon... er underliggende kam i den.. i blokka og støtstenger og diverse annet rakkel.. akkurat som på en amerikansk v8;) :cool:

 

 

1300topp til OHC motor ja.

Ikke så lett å få tak i lenger...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

har hørt at man får større effekt med 1600 topp på 2L ja..

Og masse tenningsbank,så sant du ikke har hagen full av fat med GT104...eller en steg to gatekam,som trenger høyere komp...;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit bare at "alle" som kjører bilcross og skal ha ut litt effekt kjører med 1.6 topp og trimkam.. er sånn billigtriks ;) aner ikke hvor holdbart det er.. trossalt bilcross

 

 

 

en kammerat som har lagd seg motor nå.. den var hissig på turtallet som en crosser :D:D hehe.. turtellern klarte ikke holde følge.. høhø :D

 

 

hade kappa av alle veivskinkene og borra 12 hull i hvert stempel.. og kosa litt ekstra.. sikkert porta den også .. dremel porting ;) blir fint å glatt det og ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel gå greit med 1600 topp så sant man stiller tenninga og kjører med 98 oktan og nokk bensin..

Er ikke 12,5:1 ca grensa for 98 oktan(ikke nøyaktig vitenskap på dette stadiet).

Men lønner det seg meg IS-kam eller 1,6 kam eller 1,6 E-max kam ?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår