Gå til innhold

Varmgang

partypulp

Anbefalte innlegg

tipper ca en bakfanger (bare ca.) på at det er vannpumpa di som er lekk. har selv hatt samme symptomer og feil.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yep. hørtes ut som vannpumpa.

hadde stort sett de samme problemene, bare at min lakk endel vann fra rundt vannpumpa. pluss at den dro inn luft i kjølesystemet.

bobler det veldig(merk veldig) i ekspansjonstanken når du slår av motoren etter du har kjørt den god og varm?

slike ting som var med min, sto jeg i still så gikk tempen veldig fort oppover til rødstreken. pluss at det boblet VELDIG i ekspansjonstanken når jeg slo av motoren. pluss at det var veldig mye vann også i den tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Var det vannpumpen som var gåen da det boblet kraftig i ekspansjonstanken ? Holder nemlig på å feilsøke på en VR6 corrado der det bobler noe jævlig etter hard kjøring. Til og med sprekk på en slange. Personlig begynner jeg å helle mot sprengt toppakning, men vannpumpen kan jo seff være et alternativ....

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg hadde det problemet, og byttet topppakning og pakninger til hele toppen. hjalp ikke.

men ble bra etter jeg byttet vannpumpen.

men kraftig bobling i ekspansjonstanken kan jo også tyde på sprengt topp pakning. såeh, "flipp a coin" :D

men mest sansynlig ville det vært andre symptomer hvis det var topp pakningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider