Gå til innhold

Sports luftfilter A4 1,8 T

Ranger emnet

Mission

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sette på et sportsluftfilter på min audi a4 turbo. Jeg vil da ha et åpent filter, ikke et som er i den orginale boksen.

Er det noen som har gjort dette før. Det er jo en del sensorer og målere som er i den orginale boksen. Hva skal jeg gjøre med disse. Er det noe lurt å montere et slikt filter, når jeg skal 'chippe' bilen?

Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å sette på konfilter det.

Sitter ingen sensor i den boksen.

Eneste er luftmedemåleren men den tar du bare ut og monterer på det nye filteret.

Så har du og tenningsmodulen, men den er bare og ta av.

Men husk og ta av kjøleplata og....bare og dra den løs.

Vet om mange som har gjort det ink meg selv.

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmengde måler monterer du bare mellom slangen til turboen og filteret.Måleren ser du på bildet.Festet med en slangeklemme på filteret og en klemme på slangen.

Tenningsmodulen ser du jeg har montert på aluminiumsplata bak filteret.

Kjølekappa setter fast på tenningsmodulen. Du bare drar den ut av det gamle filteret du har. Ikke skru ut de to skruene du ser, de er bare for å feste tenningsmodul til kjølekappa.

håper dette hjalp deg litt mer....ellers bare fyr løs hvis det er noe mer du lurer på

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg monter filter, og det ble bra:)

Men det er noen ting jeg fortsatt lurer litt på:

Den kontakten til lmm. Skal jeg gjøre noe med den, så den ikke blir våt?

Og så lurer jeg på om lmm tåler filteroljen fra green filter. Har en boks ligende med det, og lurer på om jeg kan bruke den, ettersom det ikke var med noen på filtert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider