Gå til innhold

E34 520i turbo

Ranger emnet


C0bra

Anbefalte innlegg

Hvor mye kan jeg ta ut av en 91mod 520i(m50) med å sette på "billig turbo"?

 

Mener bare det vesentligste. Ikke skifte stempel, råder, veiv ol. Hvor mye tåler orginal motoren? og hvor mye vil det koste hvis jeg gjør alt selv? Er ute etter billig løsninger her, men som kan oppgraderes senere. Vil ikke skifte motor!

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veeldi peil på dette.. men det jeg tror er at du må skifte eksosmanifold.. Da kan du vel kjøre på 0.3-0.5bar og fikser og trikser litt med kompresjon ;) Correct me if im wrong?

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, tenkte meg at max var en ca 0.4-0.5bar.. Men hvor mye vil det koste å kjøpe turbo, nytt grenrør, wastegate, evt tilleggsprut og ekstra dyser? Hvor mange ponnier får jeg da? 200? Kan lage litt selv. Stempla kan jeg nok også få dreiet ned selv. Men vil egentlig bare gjøre noe billig, og minst mulig arbeid. Bare sånn at jeg får litt mer effekt, men vil "oppgradere" senere tror jeg..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kompresjonen i motoren? Min gikk med 0,5 bar på orginal 3,5 motor med 10:1 i komp.. har du under 9:1 i komp, så kan du iallefall lade 0,5-0,6 med en bra turbo og IC.. Din største fiende er derimot tenninga.. om du skaffer en tenningsretarder som trekker tenninga litt når du får ladetrykk så fikser den biffen.

 

Turbo ny ca 7-10K (T3 eller lignende)

Grenrør lagd ca 5K

wastegate brukt ca 2K

IC brukt ca 3K

Tilleggs sprut med dyser brukt ca 3-4K

tenningsretarder ca 2-3K?

Trykkrør, slanger, slangeklemmer, oljerør +++ ca 1-2K

 

Jeg anbefaler å droppe tilleggs sprut og retarder, og heller legge 15K i haltech el.l.

 

Med dette når du trolig 220hk + -..

 

Skal du ha mere effekt må du senke kompresjon.. Og helst overhale motor..

 

Alle tror turbo er billig.. det er det kun om du henter deler på fyllinga, og bygger alt sammen selv.. inkl grenrør.. Face the facts :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30k jaja, hadde håpet på at 15k holdt nå til å begynne med.. Kan nok lage grenrør selv, kan sveise osv. Men 220hk høres jo greit ut:), i forhold til de 150ponniene som er der nå.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SHV

Legg ut LITT mer og få i en M5 motor!

 

Vurderer det JA! Har veldig lyst. Skal jeg bruke over 30k, som det ser ut til at jeg må for å få brukbar turbo. Tar jeg heller å sparer litt til å bygge om bilen til m5.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med BMW345 på forumet du... Han driver med slikt som det, og driver bl.a. Pure Performance Import som er importør av slike deler, spes. til BMW

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår