Gå til innhold

HjÆÆÆÆlp!!!

Ranger emnet

Volvo_madness

Anbefalte innlegg

Turbolag (turbolægg) er tiden det tar fra du gir full gass til turboen begynner å lade forutsatt at du er på høyt nok turtall.

det volvolars tenker på er nok tiden det tar før du når Boost treshold som er det turtallet turboen starter å lade max på.. feks så har du ikke turbolag om turboen begynner å lade på 4000 og motoren går jævli dasst før det, men boost treshold ligger høyt oppe i registeret og blir gjerne sånn fin ketsjup effekt.. når det kommer kommer plutslig allt..

men til topic.. skjekk bensintrykk og tenning.. kanskje bensinregulatoren er på vei til å ta kvelden. når turboen begynner å lade skal bensintrykket øke pogressivt.. ikke bra å kjøre turbobil som får for lite bensin..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger en trykkmåler.. koster vel en 100lapp på biltema..

men det kan også være turboen som er gåen.. skjekk for slark i impelleren.

Kan også være noe så enklelt som lekkasje i slanger mellom turbo\IC\spjeld

nå vet ikke jeg om det er org turbobil, men hvis du har flytta over motor så håper jeg du har huska å også flytteover bensinpumpa;)

hvilken bensregulator som skal på den motoren vet jeg desverre ikke..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...ja da ska jeg kjøpe en sånn en.....turboen er ikke gåen for det har jeg sjekka....det virker liksom som om han ikke får nok bensin så han går liksom ikke på alle sylindrer...på tomgang går den så fint så!!har bytta pumpe å...!!jeg bytta fra 230 f motor jeg....!!turbon lader og slik men motorn vill ikke gå opp mer i turtall og slik....!

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida har bare prøvd den litt i borettslaget idag jeg for å se om den ville gå...!men jeg skall sjekke bensinregulatorn...men jeg kom å tenke på en ting...jeg har satt på ett "midlertidig bensinfilter i motorrommet isteden for den digre som skal være dær så sitter det et lite sånt plastfilter....kan det ha noe med at det slipper igjennom for lite bensin???

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider