Volvo_madness Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Etter mye skruing så har jeg endelig klart og få min b21et motor til å gå sånn allright....dvs att den går bra helt til turbon begynner å lade....da er det akkurat som den ikke får nok bensin og begynner å puttre å smelle.....what to do??? Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Turbo lag kanskje? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 turbo lag??forklar! =) Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Turbolag (turbolægg) er tiden det tar fra du gir full gass til turboen begynner å lade forutsatt at du er på høyt nok turtall. det volvolars tenker på er nok tiden det tar før du når Boost treshold som er det turtallet turboen starter å lade max på.. feks så har du ikke turbolag om turboen begynner å lade på 4000 og motoren går jævli dasst før det, men boost treshold ligger høyt oppe i registeret og blir gjerne sånn fin ketsjup effekt.. når det kommer kommer plutslig allt.. men til topic.. skjekk bensintrykk og tenning.. kanskje bensinregulatoren er på vei til å ta kvelden. når turboen begynner å lade skal bensintrykket øke pogressivt.. ikke bra å kjøre turbobil som får for lite bensin.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 ok....åssen får jeg sjekka bensintrykket da??bensinregulatorn skall jeg sjekke for jeg har en til liggende men den har 2 såne rør der vakuum skal på mens den som sitter på har bare en?? Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 du trenger en trykkmåler.. koster vel en 100lapp på biltema.. men det kan også være turboen som er gåen.. skjekk for slark i impelleren. Kan også være noe så enklelt som lekkasje i slanger mellom turbo\IC\spjeld nå vet ikke jeg om det er org turbobil, men hvis du har flytta over motor så håper jeg du har huska å også flytteover bensinpumpa;) hvilken bensregulator som skal på den motoren vet jeg desverre ikke.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 ok...ja da ska jeg kjøpe en sånn en.....turboen er ikke gåen for det har jeg sjekka....det virker liksom som om han ikke får nok bensin så han går liksom ikke på alle sylindrer...på tomgang går den så fint så!!har bytta pumpe å...!!jeg bytta fra 230 f motor jeg....!!turbon lader og slik men motorn vill ikke gå opp mer i turtall og slik....! Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 ok.. da er det godt mulig bensin.. ikke kjør no særlig med den bilen før du vet den får nok bensin ellers kan det bli dyrt.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 neida har bare prøvd den litt i borettslaget idag jeg for å se om den ville gå...!men jeg skall sjekke bensinregulatorn...men jeg kom å tenke på en ting...jeg har satt på ett "midlertidig bensinfilter i motorrommet isteden for den digre som skal være dær så sitter det et lite sånt plastfilter....kan det ha noe med at det slipper igjennom for lite bensin??? Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 kan nok det.. prøv med det som skal være der du så kanskje allt funker:) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 ja jeg skall prøve det å...men det føles som jeg har prøvd alt....blir så oppgitt...har mest lyst å selge hele faenskapet og kjøpe en orginal turbobil....men jeg har gitt meg faen på at jeg skal klare det.... Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rlsa Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by Nox ok.. da er det godt mulig bensin.. ikke kjør no særlig med den bilen før du vet den får nok bensin ellers kan det bli dyrt.. Hva kan skje da? Hvis den ikke får nok bensin altså... Siter 06 BMW 320D M-Sport 99 BMW 323IA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 tenningsbank-> stemplene blir ødlagt, så blir sylinderene herpa av stempene osv;) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 at sjåføren klikker mentalt og slår istykker alt inni, kjører bilen av veien og rett inni ett barnehagetog som øver seg på 17.mai feiring og ender opp i fengsel og har stoor gjeld resten av livet. ellers vet jeg ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Hæ? Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg