Gå til innhold

HjÆÆÆÆlp!!!

Ranger emnet


Volvo_madness

Anbefalte innlegg

Hadde AKURATT samme problemet på min B21ET marskin i min 240, jeg prøvde allt og la ut innlegg i alle mulige volvo forum, spørte og gravde og klødde meg kraftig i huet. Fant alldrig feilen på den bilen. JEg bytta:

 

Bensinpumper

Bensinfilter

Innsprut

Dyser

Filtere

Coil

Fordeler

Plugger

Ledninger

Hadde av toppen og overhalte den og slipte ventiler, ventilseter etc.

Bytta toppakning

Bytta tenningsmoduler

Bytta allt jeg kom på av pakninger etc

 

 

Sikkert mye jeg ikke husker som jeg har glemt å skrive. Fannt alldrig feilen. Men dagen før jeg solgte den justerte jeg tenninga med tenningspistol og fininnstillte tenning etc, kjøperen kom og henta bilen og var storfornøyd da han ringte med en par timer etterpå og sa at bilen begynnte å fungere på veien hjem og at bilen funka som den skulle nå. ARGH masse tusen i dasssssss.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

B21ET er et lukket system så det er ikke en fordel å kjøre med åpent luftefilter eller dumpventil på disse motorene.

 

Off topic:

Du har vel ikke en orginal luftfilterboks og en spylertank fra B21ET liggende??

 

 

Ok....jeg har verken åpent filter eller dumpventil....hmm jo faktiskt så har jeg en luftfilterboks liggende som jeg fikk med motorn...bare at det er borra en del hull i den som er tejpet over da.....og tank har jeg også....har tenkt å bruke den selv men finner ikke helt ut hvordan den skal plasseres =)

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har luftfilterboks jeg og, men den er også borret hull i, skal ha en som er urørt. Spylertanken skal monteres på andre siden av motorrommet, da luftfilterboksen står der spylertanken vanligvis står.

 

 

Originally posted by Volvo_madness

 

 

Ok....jeg har verken åpent filter eller dumpventil....hmm jo faktiskt så har jeg en luftfilterboks liggende som jeg fikk med motorn...bare at det er borra en del hull i den som er tejpet over da.....og tank har jeg også....har tenkt å bruke den selv men finner ikke helt ut hvordan den skal plasseres =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lignende problem i pappa 940tic (org) stasjonsvogn.

 

Turbon kommer ikke før 2500-3000rpm og da er det som et romskip tar av. Det røsker framover og et rart press inni coupen danner seg, men dabber av oppover turtallsregisteret. Det skjer en eksplosjon på 3000rpm , men det skjer ikke noe mer oppover turtallsregisteret. Den drar liksom, men føler ikke at det går noe fortere i akselerasjon på 4-5-6000rpm.

 

Er dette normalt?

 

Har en kompis med far som har samme bilen, bare grønne skilter og den drar mindre og eksplodere ikke sånn ved 3000rpm.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Old-Volvos-Never-Die

Ok, har luftfilterboks jeg og, men den er også borret hull i, skal ha en som er urørt. Spylertanken skal monteres på andre siden av motorrommet, da luftfilterboksen står der spylertanken vanligvis står.

 

 

 

Ok syns det virker så trangt nedi der jeg...!! =)

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

at sjåføren klikker mentalt og slår istykker alt inni, kjører bilen av veien og rett inni ett barnehagetog som øver seg på 17.mai feiring og ender opp i fengsel og har stoor gjeld resten av livet.

 

ellers vet jeg ikke...

 

hær bynner igjen, Mr. USAKLIG :D

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LT jetronic er det med luftmasse måler eller luftmengde?

 

I såfall.

 

Luftmasse måler tar hensyn til luftfuktighet, høyde over havet og hvor mye luft som passerer og justerer bensinmengde etter det. Måleren som justerer dette er en volframtråd som bytter mutstand etter hvor mye den kjøles ned av lufta som passerer.

 

Luftmengde tar bare hensyn til hvor mye luft som passerer og justerer etter det.

 

 

Bare så det er sakt så har B230ET Mengdemåler og det er den klossen som er på innsuget før turboen og som det går noen ledninger til-

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår