Estrewes Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Hadde AKURATT samme problemet på min B21ET marskin i min 240, jeg prøvde allt og la ut innlegg i alle mulige volvo forum, spørte og gravde og klødde meg kraftig i huet. Fant alldrig feilen på den bilen. JEg bytta: Bensinpumper Bensinfilter Innsprut Dyser Filtere Coil Fordeler Plugger Ledninger Hadde av toppen og overhalte den og slipte ventiler, ventilseter etc. Bytta toppakning Bytta tenningsmoduler Bytta allt jeg kom på av pakninger etc Sikkert mye jeg ikke husker som jeg har glemt å skrive. Fannt alldrig feilen. Men dagen før jeg solgte den justerte jeg tenninga med tenningspistol og fininnstillte tenning etc, kjøperen kom og henta bilen og var storfornøyd da han ringte med en par timer etterpå og sa at bilen begynnte å fungere på veien hjem og at bilen funka som den skulle nå. ARGH masse tusen i dasssssss. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 ahh ok....det meste er bytta på denne osså....alt av pakninger og slik...overhalt for 8000 kr....jeg skall sjekke tenninga enda en gang og se litt åssen det ser ut der...! Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 B21ET er et lukket system så det er ikke en fordel å kjøre med åpent luftefilter eller dumpventil på disse motorene. Off topic: Du har vel ikke en orginal luftfilterboks og en spylertank fra B21ET liggende?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by Old-Volvos-Never-Die B21ET er et lukket system så det er ikke en fordel å kjøre med åpent luftefilter eller dumpventil på disse motorene. Off topic: Du har vel ikke en orginal luftfilterboks og en spylertank fra B21ET liggende?? Ok....jeg har verken åpent filter eller dumpventil....hmm jo faktiskt så har jeg en luftfilterboks liggende som jeg fikk med motorn...bare at det er borra en del hull i den som er tejpet over da.....og tank har jeg også....har tenkt å bruke den selv men finner ikke helt ut hvordan den skal plasseres =) Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Ok, har luftfilterboks jeg og, men den er også borret hull i, skal ha en som er urørt. Spylertanken skal monteres på andre siden av motorrommet, da luftfilterboksen står der spylertanken vanligvis står. Originally posted by Volvo_madness Ok....jeg har verken åpent filter eller dumpventil....hmm jo faktiskt så har jeg en luftfilterboks liggende som jeg fikk med motorn...bare at det er borra en del hull i den som er tejpet over da.....og tank har jeg også....har tenkt å bruke den selv men finner ikke helt ut hvordan den skal plasseres =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Har et lignende problem i pappa 940tic (org) stasjonsvogn. Turbon kommer ikke før 2500-3000rpm og da er det som et romskip tar av. Det røsker framover og et rart press inni coupen danner seg, men dabber av oppover turtallsregisteret. Det skjer en eksplosjon på 3000rpm , men det skjer ikke noe mer oppover turtallsregisteret. Den drar liksom, men føler ikke at det går noe fortere i akselerasjon på 4-5-6000rpm. Er dette normalt? Har en kompis med far som har samme bilen, bare grønne skilter og den drar mindre og eksplodere ikke sånn ved 3000rpm. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by Old-Volvos-Never-Die Ok, har luftfilterboks jeg og, men den er også borret hull i, skal ha en som er urørt. Spylertanken skal monteres på andre siden av motorrommet, da luftfilterboksen står der spylertanken vanligvis står. Ok syns det virker så trangt nedi der jeg...!! =) Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by Hayabuza at sjåføren klikker mentalt og slår istykker alt inni, kjører bilen av veien og rett inni ett barnehagetog som øver seg på 17.mai feiring og ender opp i fengsel og har stoor gjeld resten av livet. ellers vet jeg ikke... hær bynner igjen, Mr. USAKLIG :D Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by tosk hær bynner igjen, Mr. USAKLIG :D akkurat den var litt morosom da ;) var liksom om historier han finner opp selv.. det er han jo god på. og ikke sånn dumpventiler som gir 100hk's osv .. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 hehe ja hva kan man gjøre annet enn å le?? =) men jeg sjøl begynner å bli rimelig irritert på motorn min som ikke vill fungere!!noen som er dritflink å har lyst å hjelpe meg??? Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 hva styrer bensin mengden på LT-jetronic som det sikkert sitter på den??? vakum? lmm?(hmm), noe anna føler? eller spruter den liksom hele tia?.. ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 LT jetronic er det med luftmasse måler eller luftmengde? I såfall. Luftmasse måler tar hensyn til luftfuktighet, høyde over havet og hvor mye luft som passerer og justerer bensinmengde etter det. Måleren som justerer dette er en volframtråd som bytter mutstand etter hvor mye den kjøles ned av lufta som passerer. Luftmengde tar bare hensyn til hvor mye luft som passerer og justerer etter det. Bare så det er sakt så har B230ET Mengdemåler og det er den klossen som er på innsuget før turboen og som det går noen ledninger til- Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Luftmengde tar bare hensyn til hvor mye luft som passerer og justerer etter det. [/b] veit detta.. men du savdet jo der! :P derfor jeg lurte! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.