Gammelbil Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Noen som har erfaring med 900 kg bil, ca 220 hk? 0- 100 f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Lurer litt på hvor mye letting videre vil gi.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 ca 6 sek med min 760 Tic. 1370kg Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Bør gå under 5 da, med diffbrems og vettig vektfordeling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 1370 kg og 220 hk blir 6,2 kg pr hk, og da teoretisk ca 6,2 sek o-100 900 kg og 220 hk blir 4,1 kg pr hk, og da teoretisk ca 4,1 sek 0-100. stemmer sikkert ikke bestandig dette da, og førervekt må vel legges inn også. Har lenge igjen til bilen er ferdig, så litt dagdrøm må jeg ha.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve__ Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 er du sikker på at det stemmer? syns det virket litt merklig ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Husk at utvekling,vektfordeling,sperre eller ikke osv har litt å si da... da greier bilen min det på 3,6 sec da :rolleyes: ......not Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Blir selvfølgelig helt teoretisk dette da... Kan vel sammenlignes med motorsykkel, der feste- fører- bakhjulstendenser osv bestemmer akslr.. Men, på en 1000 kg ascona, 100 hkr motor, er o- 100 ca 10 sek En 140 volvo med ca 120 hkr, blir det ca 10 sek En 1500 kg 740 med 200 hk vil klare noe rundt 7,5 sek en mercedes E500 ca 1800- kg med 320 hk er oppgitt på 6,2 sek (5,6 kg pr hk) det stemmer dårligere og dårligere jo kjappere det går. Var bare interessert i erfaringer rundt dette. Kan være litt inspirerende...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Selvfølgelig blir det noe trasig å spinne seg opp til en bra tid med grep bare på venstre bakhjul. Feilhjulstrekkbiler klarer heller ikke å konkurere med bakhjulsdrift i starten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Nå er kansje ikke boble noe typisk (stikker fort) men 120 hester og 800 kg, fører 100kg + passasjer 70kg.... 4,5 sec.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 120 hester og 800 kg, fører 100kg + passasjer 70kg.... 4,5 sec.... Blir 6,7 kg pr hk uten fører. kjører du på 4,5 sek? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Vanskelig å få sjekket nå... motoren men nå på 190-200 hk og vekten har gått noe ned... Men det er en interesant regnestykke du har der.... Jeg vet i hvertfall at en Sierra cosworth ikke hadde sjans til 201 meter merket... (da jeg hadde 120 hk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Jepp! Effekten av lav vekt er det lite fokus på .... Hadde en tanke om å sammenligne en 1500 kg bil - 200 hk, mot en 750 kg med 100 hk. Hvis noen på forumet hadde noen erfaring rundt dette. Tror den lette stikker av som bare faen jeg da..... Prøve å finne en mere riktig formel for dette. Det er jo ren fysikk, innblandet litt vektfordeling og feste og motorkarakteristikk og det meste.... har bare en liten tanke om at det er jævlig vanskelig å få "skutt ivei" en tyngre bil, og at hk kravet får en litt stigende kurve. Opp i hastighet vil luftmotstanden bremse den lette mere i forhold til en tung og sterk bil selvfølgelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gammelbil Skrevet September 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Motor/Ytelse Aks. 0-100 km/t 5.90 Effekt (hk) 147 Egenvekt 870 Opel Speedster dette. kg/ hk forhold på 5,92 Oppgitt 0-100 er 5,90 Stemmer rimelig bra her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.