benzin Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Jeg har tenkt til å pælme subberen og forsterkeren innendørs da bilen er spiker, har forsterker(501x) samt subber (RF et eller annet) Så kommer spørsmålet, hvordan skal jeg få sendt remotesignalet til forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by benzin Jeg har tenkt til å pælme subberen og forsterkeren innendørs da bilen er spiker, har forsterker(501x) samt subber (RF et eller annet) Så kommer spørsmålet, hvordan skal jeg få sendt remotesignalet til forsterkeren? Kjører en kabel fra pluss på batteriet til remoteinngangen på forsterkeren vel :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benzin Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 hmm, remotesignalet er vel ikke på 12 volt så vidt jeg kan huske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by benzin hmm, remotesignalet er vel ikke på 12 volt så vidt jeg kan huske? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Det er nok 12V ja, men veldig svak strømstyrke (ampere) Alt i bilen går på 12V, så lenge det ikke er motstander med i bildet. Strømstyrken derimot kan variere ganske mye. Bruk en gammel mobillader el.l som gir 11-14V du så berger du sikkert fint, er ikke rare strømstyrken som kommer den veien. Men så trenger du en likeretter for strøm til sterkerne, der vil muligens en batterilader gjøre jobben på en ok måte. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by jalla Det er nok 12V ja, men veldig svak strømstyrke (ampere) Alt i bilen går på 12V, så lenge det ikke er motstander med i bildet. Strømstyrken derimot kan variere ganske mye. Bruk en gammel mobillader el.l som gir 11-14V du så berger du sikkert fint, er ikke rare strømstyrken som kommer den veien. Men så trenger du en likeretter for strøm til sterkerne, der vil muligens en batterilader gjøre jobben på en ok måte. Må nok bruke ett batteri og en billader hvis man ikke skal ødelegge noe her... Batterilader alene kan ødelegge forsterkeren.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benzin Skrevet August 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Og jeg som trodde jeg skulle slippe unna med en billig 230/12v 's omformer fra clasohlson :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Glemte å nevne at det måtte være batteri imellom da det ikke slo meg at noen kunne finne på å koble ladern direkte. Ikke noe lur idè, hehe :D Slipper jo laderstyret til remote også da :rolleyes: Bra du er årvåken Zetec ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by jalla Glemte å nevne at det måtte være batteri imellom da det ikke slo meg at noen kunne finne på å koble ladern direkte. Ikke noe lur idè, hehe :D Slipper jo laderstyret til remote også da :rolleyes: Bra du er årvåken Zetec ;) Ja, må jo følge med litt når andre ikke gjør det ;) :D Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg