Gå til innhold

Fashen: Nissan Almera - Min almera (prosjekt-almera)

Ranger emnet

Fashen

Anbefalte innlegg

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel.planene er og bygge fetere anlegg.skulle bare hatt en sponsor først :P liker ikke helt avtalen med sony. de gir null service liksom.

ellers bygges den kun for egen glede. ikke til show etc.

vidre planer er : nye baklykter (nyere almera type)

shave håndtak bak (kanskje foran også ;))

flere forslag folkens? hehe

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir så fett Fashen. Seriøst. Jeg setter så mye pris på en velbygget bil..

Og neonlys, mye omdiskutert som de er, ser rett og slett fett ut på biler som er bra styla. Altså ikke Volvo 240 osv..hehe..

Men ja, SR20 maskin er jo ikke det dummeste..kan bli bra dette her.

Roll on

-sn|pez

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker og bukker. bilen er under konstant utvikling og så fort jeg gjør noe spennende poster jeg det her, :)

syntes bilen begynner og bli bra..spesielt til og være første

bilprosjektet mitt. :)

ellers er en sr20 ganske lurt siden det sitter orig i almera gti

og passer rett nedi med ny girkasse og clutch (alt av motorfester er likt) ledningsnettet er så simpelt vistnok at man trenger bare bytte til en gti ecu. stemmer det blir det motor i vinter :)

og til alle. flere forslag om hva jeg kan gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra bilen din.. likte fangeran og har tenkt litt på neon selv, er kult på noen biler(spes styla Almera hehe). Hvordan motor har du nå i bilen?

Hvem har fortalt at det er liten jobb å montere sr20de? har tenkt på det jeg å, men har forstått at det kan bli mye arbeid.. kansje jeg tar feil. Må ikke drivverket og spindlene byttes og stemmer det du sa med ledningsnette? Kansje vi kan jobbe litt sammen om det her.. vet at det ligger flere sr20de motorer fra gti på hugger i sverige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde en Almera sr for noen år siden skulle jeg også sette inn en sr20 som jeg hadde liggende. Men det ble aldri noe av, men jeg fikk studert en del på åssen det skulle gjøres. Det er ikke noe problem og få motoren og drivverket inn. Men selvølgelig så må man ha orginale motorfester fra almera gti hvis du ikke får tak i en motor fra gtien da. Men det går utmerket med en motor fra primeraene. De går rett nedi. Men hvis du gjør det så må du gjøre noe med drivakslene. Primeraene har andre ytre ledd som ikke passer på almeraens spindler. Da kan du enten kjøpe drivakslene fra almera gti eller bygge om drivakslene fra primeraen.

Når det gjelder ledningsnett så er det greit og få litt hjelp fra en som kjenner nissans koblingsskjemaer. Jeg hadde en primera motor som skulle inn og da tok jeg en koblingskjema fra primeraen å almeran for og se hvilke ledninger som måtte byttes om. Som sagt få hjelp fra en nissan høvding som har litt peiling. Jeg tegnet ett ferdig ledningsnett på en kveld så det er ikke noe problem... Men uansett så er det litt jobb med hele konverteringen men det er bare og gi gass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr Deej

Synes folk kan spare seg for det jeg.. Når bilen er såpass fin som din er det ok mener nå jeg!

Men forresten, synes fronfangeren din lå litt nærme bakken jeg :rolleyes:

Er vel smak og behag det vel? Han sa konstruktiv kritikk.. Etter min mening skal biler med den type styling være lave..

Her er bilen min, akkurat passe lav.. (:

PICT0046.jpg

PICT0063_001.jpg

Sorry, litt offtopic.. Fet Almera forresten!

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fashen

hehe fet bmw btw

joda skal være ganske lav. men ser på det som en fordel at man kan kjøre med bilen også..noe som faktisk kan være vanskelig på dårlig vei. :)

Jo takk, må kjøre sidelengs over alle fartsdumper, selv når jeg er alene i bilen.. Men den er fin å kjøre på bane og på asfalt som ikke holder "norsk standard".. (:

- Ser at avataren din ikke er oppdatert.. Kanskje på tide.. (:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

almerturbo : har en ga14de motor. som desperat trenger flere hester :( har så utrolig lyst på turbo eller noe. men er så sabla dyrt. også finner jeg ingen som gjør det for meg :(

en kar på forumet sa det var bare og bytte til sr20de (det er jo motoren fra gti) og den skal smelle rett oppi. eneste du må bytte er clutch og gir. ellers er alt likt. så begynner du på et sånt prosjekt er jeg interisert i turbomotoren din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider