Gå til innhold

Bilder : Driftescreenshots

Ranger emnet

Pudding

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hersker Hans

senkesett hjelper nok på drifteegenskapene, men krengestag er også viktig

krengestagene på min er veldig svake, samtidig som at foringene er temmelig slitte da. Med krengestagene fra M5 blir det bra har jeg hørt. 3.5 har 218 hester og 205. Mens 2.8 har 180 mener jeg?

har kjørt 2.8 endel. Den fungerer den. 3.5 har litt mere jevnt drag virker det som mens 2.8 har litt mere effekt topp.

Det eneste jeg vet, han fyren jeg kjøpte bilen sier at det er garantert 218hk.. Alpina B6 2.8 er basert på 528i, har en følse av at det er denne, siden den er importert fra tyskland og det høres og føles ut som en ferrari ;)

Fikk akkurat vite at det følger med shadowline lister, m5 senkesett (d visste jeg), krengningsstag foran og bak, 3 felger og en 390mm felg, m5 bremser (m/abs), + alt det andre jeg trenger.. på et m535i skall.. for utrolige 2500kr.. :)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MeSs

Det eneste jeg vet, han fyren jeg kjøpte bilen sier at det er garantert 218hk.. Alpina B6 2.8 er basert på 528i, har en følse av at det er denne, siden den er importert fra tyskland og det høres og føles ut som en ferrari ;)

MeSs

218hk er det i 535.. ikke i 528.. er det B6, så vet du det når du fikk vite prisen på bilen :D

528 har rundt 180hk mener jeg..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. Ga mindre for bilen enn dekka og felga kosta.. Jeg og et par kamerater var på vei for å bade, så sto det en mann i veikanten og hoja og vinka.. Så stoppa jeg, så spurte han om jeg ville kjøpe bmw.. Han ville bare ha den bort så jeg fikk det han ga for dekka og felga.. 4000kr (!) (:eek: ) , motoren var skiftet i 1987.. Han trodde det var no gæli med ledningsnettet etter motorskiftet så han gadd ikke begynne på den.. Så gikk jeg over NESTEn hele ledningsnettet i motorrommet, og det viste seg at han hadde satt en jordingskabel feil!!!?? :D bilen starta og gikk et par timer.. så var det no gæli med Luftmengdemålern, kobla den ut så gikk den igjen, bare litt rart på tomgang.. Så det eneste (:rolleyes:) jeg må gjøre m den er å skifte luftmengdemåler, traverser bak, nye skiver og bremserør rundt hele, bærebruer foran og sveise rust ;) Han sa det var 218hk, og jeg tror på han for den går no jævli.. Karroseriet har rulla 230000 og motoren 102000.. BTW: 528i: 184hk ;)

MeSs

EDIT: Leste no jævli rart nå:

"When it was introduced in 1981, the B9 was the first Alpina to be based on the e28-series BMW. 4 years later, Alpina introduced a new more powerful model called the B10 3.5. The B9 included new cylinder heads, camshafts and higher compression Mahle pistons as well as a five speed Getrag gearbox, increasing power by an extra 27 horsepower over the 218 produced by the stock BMW 528i."

her

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. Ga mindre for bilen enn dekka og felga kosta.. Jeg og et par kamerater var på vei for å bade, så sto det en mann i veikanten og hoja og vinka.. Så stoppa jeg, så spurte han om jeg ville kjøpe bmw.. Han ville bare ha den bort så jeg fikk det han ga for dekka og felga.. 4000kr (!) (:eek: ) , motoren var skiftet i 1987.. Han trodde det var no gæli med ledningsnettet etter motorskiftet så han gadd ikke begynne på den.. Så gikk jeg over NESTEn hele ledningsnettet i motorrommet, og det viste seg at han hadde satt en jordingskabel feil!!!?? :D bilen starta og gikk et par timer.. så var det no gæli med Luftmengdemålern, kobla den ut så gikk den igjen, bare litt rart på tomgang.. Så det eneste (:rolleyes:) jeg må gjøre m den er å skifte luftmengdemåler, traverser bak, nye skiver og bremserør rundt hele, bærebruer foran og sveise rust ;) Han sa det var 218hk, og jeg tror på han for den går no jævli.. Karroseriet har rulla 230000 og motoren 102000.. BTW: 528i: 184hk ;)

MeSs

EDIT: Leste no jævli rart nå:

"When it was introduced in 1981, the B9 was the first Alpina to be based on the e28-series BMW. 4 years later, Alpina introduced a new more powerful model called the B10 3.5. The B9 included new cylinder heads, camshafts and higher compression Mahle pistons as well as a five speed Getrag gearbox, increasing power by an extra 27 horsepower over the 218 produced by the stock BMW 528i."

her

Prøver du å si at du har kjøpt en alpina i veikanten for 4000kr?? Høres helt rart ut..

Se på blokka.. der står det motor str. Er det 2,8 er det som du sier 184hk, 3,5 har 218.. er det alpina så står det oppå toppdekselet på de fleste alpina motorer.. den siden du refererer til har nok skrivefeil tror jeg.

Er det M535 skall, så kan det jo være M535 understell også.. å det føles ut som ferrari i forhold til en annen E28.. Er bilstein sprint og senkefjører orginalt på de blant annet!

Du har nok uansett gjort et kupp da.. :)

Men nå må vi tilbake til topic :)

fiiiiiiiilm :D :D :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ola: Ja jeg vet.. men problemet er at det nesten ikke er noen synlige endringer på 528i og b6.. :rolleyes: Har sett flere bilder av B6 og det er jo ikkeno forskjell..

Back to topic:

FÅÅÅ SE FILM!! :)

Mess

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

kuult. tøffe bilder. men fortell meg hvor mange som fullfører svingen uten å ta seg en 180 ? :D

Tror jeg snurra en gang i løpet av dagen? Ganske fornøyd med det. betyer vel at jeg burde dra på litt mere da. Hvis man ikke tryner prøver man ikke hardt nok.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Går bilen no jævli, har du mye mer enn 218hk. For en slik bil med 218hk går slettes ikke no jævli... ;)

Åja :o For en som bare har hatt 518 går det greit.. Har du cossie du da?... Går iallfall LENGER enn cosworthen din :rolleyes:..'

MeSs

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :o For en som bare har hatt 518 går det greit.. Har du cossie du da?... Går iallfall LENGER enn cosworthen din :rolleyes:..'

MeSs

Du var da vanskelig å fyre opp... :cool:

Har du bare hatt 518, så har du ingen forutsetninger for å kunne bedømme om det er 184 eller 218hk da begge er vesentlig vassere i utgangspunktet

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider