Gå til innhold

Vil stoppe råkjøring !

Ranger emnet

Ottesen

Anbefalte innlegg

Hey hey everybody !

Som mange av dere vet så arransjerer jeg jo ofte "street meet" forskjellinge steder, og trodde jeg kanskje for en gangs skyld ikke fikk noen klager....:D NEIDA ! Jeg tar på den lokal avisa idag og finner en morsom artikkel (side 5 i Sa,mandag 30 aug).....

3136737516_452124e.jpg

SVIDD GUMMI: Gatebiler "burner" på parkeringsplassen til Amfi Borg. Senterleder Ragnar Sørlie (t.v.) og driftssjef Leif Rino Solheim er oppgitte.

Uvedkommende misbruker Amfi Borgs p-plass.

Amfi Borgs parkeringsplass er blitt en populær arena for gatebilfolket. Noe som resulterer i råkjøring, "burning" og sladding. Det skal det bli slutt på.

- Men dette skal det bli slutt på! fastslår senterlederen.

Parkeringsplassen ved Amfi Borg på Alvim ser ikke like pen ut lenger. Overalt er asfalten dekket med svarte striper og bremsespor.

Synderne skal være folk fra gate- og rånebilmiljøet. De som har stylede og senkede biler, og som liker å "burne".

- Det er jo store områder her, så jeg skjønner at gatebilfolket kan bli fristet. Men vi bruker veldig mye penger på å ha fine og rene fellesarealer både ute og inne. Så dette kan vi ikke godta, sier senterleder ved Amfi Borg, Ragnar Sørlie.

60-70 biler

Sist lørdag skal vitner ha observert mellom 60 og 70 gate- og rånebiler i full sving på parkeringsplassen. Råkjøringen skal ha skjedd på kvelds- og nattestid.

- Også torsdag kveld denne uka har vi mistanke om at det har blitt kjørt her. Vi ser mange ferske spor. Det ser jo helt forferdelig ut her nå. De kan ikke ha noe mønster igjen på dekkene sine, sier den oppgitte driftssjefen ved Amfi Borg, Leif Rino Solheim.

Politi

Hvis ikke problemet avtar umiddelbart vil det settes i gang strakstiltak for å få stoppet råkjøringen ved Amfi Borg.

- Vi må eventuelt vurdere å stenge parkeringsområdene utenom senterets åpningstider. Alternativt kan vi benytte overvåkningskameraer og vektere. Vi har ennå ikke kontaktet politiet, men kommer ikke til å nøle med å gå videre med dette hvis problemet fortsetter, lover senterleder Sørlie.

Mvh Ottesen ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt bilde - de står jo oppi sporene dine, Ottesen :D

Det spesielle er jo at Politiet lar folk få være der. De kjørte jo forbi på lørdags kvelden under streetmeetet, men ga blanke i røyken som lå over oss...Det samme gjelder streetmeetet som ble arrangert i Juni/Juli. Selvom de fikk klager kom de aldri og sjekket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje dem overdriver litt jeg da men. Kan ikke huske at det var masse øl flasker og søppel som ble slengt rundt der men.....

Noen svarte spor i asfalten er jo faen ikke krise. Det forsvinner!

Min mening.

Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Prikken

Synes kanskje dem overdriver litt jeg da men. Kan ikke huske at det var masse øl flasker og søppel som ble slengt rundt der men.....

Noen svarte spor i asfalten er jo faen ikke krise. Det forsvinner!

Min mening.

tror ikke du ville sagt det samme vist det var ditt amfi senter

Golf G60 1991

x Golf GTI 16 V - 1988

x Golf GL 1.8 - 1985

x Derbi sm - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

De kan ikke ha noe mønster igjen på dekkene sine, sier den oppgitte driftssjefen ved Amfi Borg, Leif Rino Solheim.

Han er jo "drifts" sjef jo. Han må jo tåle litt driftespor. Han var sikkert skuffa over at det bare var en liten sirkel og ikke fete lange breie spor over hele plassen.

Skjønner at de syns det er litt irriterende da. Men sporene går jo bort etterhvert. Men det kommer jo nye og :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Han er jo "drifts" sjef jo. Han må jo tåle litt driftespor. Han var sikkert skuffa over at det bare var en liten sirkel og ikke fete lange breie spor over hele plassen.

Skjønner at de syns det er litt irriterende da. Men sporene går jo bort etterhvert. Men det kommer jo nye og :)

hehe..... "Overalt er asfalten dekket med svarte striper og bremsespor."......bremsespor :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

Parkeringsplassen ved Amfi Borg på Alvim ser ikke like pen ut lenger. Overalt er asfalten dekket med svarte striper og bremsespor.

Fatter de ikke at det er kunst? Er jo pent jo!

Stå på sier jeg:D

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider