Gå til innhold

vr6 tomgang pluss temp problem

Ranger emnet


eGtTurbo

Anbefalte innlegg

1989 mod corrado g60 ombygd til vr6.

 

På tomgang ligger den fint i 2-3 sec før den stiger for så å bli tvunget ned igjen.

 

Under kjøring på normalt turtall kan den finne på å kutte når man skal akselrere normalt.

 

Tempen ligger på 108 grader ca under litt hard kjøring og 105 grader på bykjøring. Dette må da være unormalt.

 

Noen gode tips her? Tomgangsregulatoren er byttet samt den føleren i radiatoren.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den temperatureren er egentlig ikke no spess høy. Dette merket du kanskje fra G60 også. Regner med vi snakker olje temperatur her...??

 

Nå har jo VR6 hatt litt problemer med oljepumpa, og olje kanalene, at disse går tette. Kan jo være dette som har skjedd, og da vil jo bilen gå som møøøk.

 

Har for lite kjennskap til VR6, så tør ikke si deg hvrdan feilsøke, men..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, på G60, (de to jeg har hatt), har olje temp vært fra 96 - 120 grader, alt etter hardkjør, bykjøring, køkjøring osv.

 

Kjølevesken har en normal tamperatur på 90 grader, men ligger på mellom 70 og 80 grader ved kjøring. Ved stillstand stiger tempen til ca 100 - 110 grader..

 

(Nå skal det også sies at der er for lite kjøeveske på min bil nå, og at dette spiller sikkert en del inn..)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye variasjon på kjøleveska di , min g60 ligger temmelig konstant på 90 +-3 grader..

 

Og det kan kansje vere meir hjelp å få på golf-forumet, siden det er svært få som har erfaring med corrado VR6 her i landet, eventuelt prøve noen av de utenlandske foruma, som f.eks

 

http://www.vwvortex.com

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

sjekk at kjølevifta funker på begge hastigheter, sjekk etter kjølevann lekksajer og at thermostaten fungerer som den skal, bytt kjøleveske om den er over 2 år gammel bytt til rød type, spyl igjennom systemet godt før du fyller på, og sjekk at sirkulasjonspumpe og vannpumpe fungerer som de skal.

 

 

er alt dette som det skal være skal du ha en temp på rundt 90-100grade i bykjøring og langkjøring.

kjølevann temp på 80-90 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1989 mod corrado g60 ombygd til vr6.

 

På tomgang ligger den fint i 2-3 sec før den stiger for så å bli tvunget ned igjen.

 

Under kjøring på normalt turtall kan den finne på å kutte når man skal akselrere normalt.

 

Tempen ligger på 108 grader ca under litt hard kjøring og 105 grader på bykjøring. Dette må da være unormalt.

 

Noen gode tips her? Tomgangsregulatoren er byttet samt den føleren i radiatoren.

hellothere kan være for liten radiator..... Er det brukt G60 radiator, så gir den for liten kjøleefekt. også viktig at den elektriske sirk-pumpa fugerer.

:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår