Gå til innhold

NOS spørsmål..

Ranger emnet


nismo_power

Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

 

Det var akkurat det der vi ikke skulle ha noe mer av.

 

Hold dere til topic! Og svar på spørsmålet hans hvis dere kan!

 

Du får gni sukaten ut av øya å lese da vettu...!

 

2) Når den flytende lystgassen ekspanderer i innsugningssystemet og

forbrenningskammeret kjøler gassen ned innsugsluften.

Da forhøyes densiteten og syreinnholdet øker ytterligere.

Begge punktene innebærer at motoren "tror" at den er mye større enn den er.

På tilsvarende måte kan man "lure" motoren med turbo- eller kompressormating.

Ved lystgassmating får en også en høyere forbrenningtemperatur, en raskere

reaksjonstid. Bensinen forbrenner raskere, altså må tenningen "bakkes av".

Lystgassen gir høyere forbrenningtemperatur, iblandt mer enn motoren tåler!

Temperaturen senkes ved å å kjøre motoren med drivstoffoverskudd.

Kun erfarne racers tør avvike fra regelen om drivstoffoverskudd;

det blir en del ekstra effekt med magrere blanding, og man leker med

motorens korte og raske vei til h......

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi_s4

 

Du får gni sukaten ut av øya å lese da vettu...!

 

2) Når den flytende lystgassen ekspanderer i innsugningssystemet og

forbrenningskammeret kjøler gassen ned innsugsluften.

Da forhøyes densiteten og syreinnholdet øker ytterligere.

Begge punktene innebærer at motoren "tror" at den er mye større enn den er.

På tilsvarende måte kan man "lure" motoren med turbo- eller kompressormating.

Ved lystgassmating får en også en høyere forbrenningtemperatur, en raskere

reaksjonstid. Bensinen forbrenner raskere, altså må tenningen "bakkes av".

Lystgassen gir høyere forbrenningtemperatur, iblandt mer enn motoren tåler!

Temperaturen senkes ved å å kjøre motoren med drivstoffoverskudd.

Kun erfarne racers tør avvike fra regelen om drivstoffoverskudd;

det blir en del ekstra effekt med magrere blanding, og man leker med

motorens korte og raske vei til h......

 

Ja og svaret er ?

"Bensinen forbrenner raskere, altså må tenningen "bakkes av".

 

Han lurte på hvordan dette skjer. Gni ut suketen selv du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man altså ha et "retard system" så sstarter når du starter Lystgassen da?? eller forhindrer man detonering, bare med å tilføre "for mye" bensin???

 

Noen som vet hva som er best av zex og NOS fra holly

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Full_fres

Kjør lystgass uten tenningsforandring. Er ikke no vits. Bensinen jevner det ut...

 

 

 

Ja gjør det for guds skyld.Sett på et 100 hk gass sett å klem til.Grei å gjøre dette ved lavt effekt(40\70hk) uttak men ved store effekter er ikke det å annbefale...

 

http://www.team2fast.com

 

;)

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår