Gå til innhold

bensintrykk??

Ranger emnet

J.C

Anbefalte innlegg

Lurer litt på bensintrykk..Etter å ha montert manometer på bensintrykksregulatoren min fant jeg ut at jeg har 5 bar trykk på fuelrailen på tomgang..

for meg virker det som at det er mer en nok men jeg tør ikke å justere ned da jeg ikke er sikker på hva som er "riktig"..

Har hørt mange som sier forskjellige ting..

For øyeblikket kjører jeg med 0.5 bars ladetrykk men har planer om å juster opp litt..

Noen som kan komme med et ordentlig svar på hva slags bensintrykk jeg burde kjøre på??

Kjører med orginale 220cc dyser hvis det hjelper noe??

Lurer også på noe med tenning..har begynt med 98 blyfri istedetfor 95 + turbokonvertering.. Har noen et klokt svar ang. tenning også??

På forhånd takk

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det fungerer med 5bar er det vel ikke vits å justere, men ja, jeg synes det høres litt høyt ut..

Veit du om bilen din bruker Lambda, closed loop, så kan du trygt justere opp og ned litt. ECU'en vil justere dyseåpningstidene etter lambdaen..

På min bil så har jeg 3 bar som grunntrykk også har jeg en linjær økning på 3 bar + turbotrykk oppover

Mvh E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lamda så det skal nok gå greit å senke trykket litt..har tenkt på rundt 3 bar grunntrykk..skulle nok gå mer enn bra nok det..Har også fått fatt på noen større dyser som jeg tenkte å montere iløpet av morgendagen og se hvordan det går..

Takk for svar hvertfall:) Ble litt klokere

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider