Gå til innhold

355

Ranger emnet


erling

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvor mange av dere som ville valgt Ferrarien har sittet bak rattet, og ikke minst kjørt denne bilen? Ja jeg inrømmer at den ser bra ut og har bra kjøreegenskaper, men der stopper det også!

 

Motor:

Fin lyd på høyt turtall, 380 hester, men 300 av de MÅ være på beite for det er slappe greier. Null dreiemoment! Elendig kvalitet, bruker olje, ryker fort blått. Skifte av regrem koster 60.000! F1 giringen er fin når den funker, men det er jo en gang hvert jubelår....

 

Interiør

Setene holder nesten (!) 50.000 km. Innredningen skrangler, slites fort og er generelt sett ikke laget for å brukes. Når det regner bør du ha med deg badehette hvis du er redd for å ødelegge sveisen for da er det mer vann inni bilen enn utenfor, spesielt på Targa-modellene.

 

Generelt

En ålreit 355 koster rundt 1 million kroner, men for samme prisen kan du få en Ford RS200, eller en TVR Tuscan.....eller mange andre biler som både har bedre kvalitet, ytelser, etc etc. Eneste grunnen til at Ferrari trekker damer er fordi damer generelt sett ikke har peiling på bil. Kjøp heller en ombygd Fiero til å trekke damer (De ser ikke forskjell uansett) og bruk de resterende 900.000 på en ordentlig bil.....

 

 

Överladdaren - X La Strada ansatt

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Hvor mange av dere som ville valgt Ferrarien har sittet bak rattet, og ikke minst kjørt denne bilen? Ja jeg inrømmer at den ser bra ut og har bra kjøreegenskaper, men der stopper det også!

 

Motor:

Fin lyd på høyt turtall, 380 hester, men 300 av de MÅ være på beite for det er slappe greier. Null dreiemoment! Elendig kvalitet, bruker olje, ryker fort blått. Skifte av regrem koster 60.000! F1 giringen er fin når den funker, men det er jo en gang hvert jubelår....

 

Interiør

Setene holder nesten (!) 50.000 km. Innredningen skrangler, slites fort og er generelt sett ikke laget for å brukes. Når det regner bør du ha med deg badehette hvis du er redd for å ødelegge sveisen for da er det mer vann inni bilen enn utenfor, spesielt på Targa-modellene.

 

Generelt

En ålreit 355 koster rundt 1 million kroner, men for samme prisen kan du få en Ford RS200, eller en TVR Tuscan.....eller mange andre biler som både har bedre kvalitet, ytelser, etc etc. Eneste grunnen til at Ferrari trekker damer er fordi damer generelt sett ikke har peiling på bil. Kjøp heller en ombygd Fiero til å trekke damer (De ser ikke forskjell uansett) og bruk de resterende 900.000 på en ordentlig bil.....

 

 

Överladdaren - X La Strada ansatt

he he,jævli bra.bare si det til dem du!!he he

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY! Hva gjør denne skabbete riskokeren i 355-tråden?? ;) Som en vis mann sa:

Originally posted by 964C2

Sportsbil- begrepet er ikke nødvendigvis knyttet til antall hestekrefter og 0-100 tider..

 

En sportsbil skal være kompromissløse(helst) og gi føreren en kjøreopplevelse utover det vanlige.. da snakker jeg ikke om grep eller hvor fort man kan kjøre gjennom svingene. Det er snakk om lyd, bilens unike kjøreegenskaper og krav til sjåføren, og design..

 

Litt dumt at det er så bedriten kvalitet på de da, hvis det er så elendig som Överladdaren sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyline har definitivt sjel.. men ikke like mye som en 355...

 

Drømmen må være og ha hatt en 360 Spider til sommer/cruise bil og en Skyline R34 GT-R VspecII som dagligbil/vinterbil. :D :D

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars Petter

Hva har en skyline av racinghistorie å vise til da?

 

en god del. De ble forbudt i racingcuper i Australia blant annet, fordi de knuste ALLE.

 

Klippet fra siden: Still, the standard version makes the 0-60mph sprint in 4.8 seconds, putting it on a par with a Ferrari 355.

 

But the GT-R was not only a great street rocket. It was basically designed to fit Japanese Group A racing standards. And racing is where Godzilla really shone. It won so many races (i.e. it won every single race - 29 altogether) in Group A that this class was abolished because nobody wanted to compete against Nissan's flagship anymore.

 

Link:

Skyline history

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars Petter

Sjerpings gutter..at dere vurderen en skyline vs 355..helt utroli..skyline er jo bare en riskoker jo.uten sjel!:cool:

 

 

At en bil har "sjel" er noe folk bruker for å beskrive en bil som enten er litt rusten, ikke starter hver gang man vrir nøkkelen eller rett og slett er en skikkelig dårlig bil......

 

 

Överladdaren - Som synes Trabant og Wartburg har masse sjel.......på lik linje med Ferrari

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

 

 

At en bil har "sjel" er noe folk bruker for å beskrive en bil som enten er litt rusten, ikke starter hver gang man vrir nøkkelen eller rett og slett er en skikkelig dårlig bil......

 

 

Överladdaren - Som synes Trabant og Wartburg har masse sjel.......på lik linje med Ferrari

 

Det er et godt poeng! At en bil har 'sjel' er en måte å si at den er littebitt dårligere enn andre biler.. Men sjarmen oppveier feilene, da blir det en bil med sjel og ikke en drittbil. :D

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Skyline GT-R R34:

 

This GT-R held the Track Record for production cars at the Nürburgring Northloop, the most difficult racetrack of the world, until the Porsche 996 Turbo came along, and won several JGTC championships.

 

 

355 er vel en "production car" den også? 355/360 er jo masseproduserte ferrari'er, så.. jau :)

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår