Gå til innhold

Senke mer enn 40 mm - Problem??

Ranger emnet

KingB

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å senke bilen min mer enn 40mm settet som er på nå. En kompis av meg mener at det vil by på problemer. Han sier han har hørt - at skal du senke Golf IV mer enn 40mm, må du bytte til tynnere drivaksel....

Høres helt usaklig ut spør du meg. Men han jobber nå på Møller...

Er det noen som vet noe om dette?

Har du ikke snøring - IKKE kom med røverhistorier! ;)

Takk for alle lure svar.

2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro

1993 BMW M5 - Banebil

2003 BMW 320 DA M-TECH II

1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing

1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok bra det han sier der ja...

driv-akslingen tar borti stabstaget i nerkant om du senker mer (ikke oppe som alle tror, men altså i nerkant)

Tynnere driv-akslinger er ikke nødvendig, og du vil uansett bare "tjene" 2-3 mm på dette, samt tape på en spinklere aksling...

Det kan løses på flere måter, du kan enten sette på en forlenger på stabstaget ditt... husker ikke helt hvor jeg har sett sånne, men er ikke vanskelig å få tak i... kan se om jeg finner noen linker til deg senere...

Selv kjører jeg med et KW variant II sett på min, og der har jeg byttet til KW sitt stabstag, her går stabstaget opp i dempertårnet via en forlenger, istedenfor at det som orginalt går ned på lenkearmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en link til en side der du kan kjøpe disse forlengerne som jeg snakker om... Dette er i tilfelle den enkleste og billigste måten og gjøre d på... alternativt, så selger jo både neuspeed, KW og sikkert de fleste andre også andre typer komplette nedre stab-stag som er beregnet på å senke bilen...

http://www.evoms.com/vw%20cpp.htm

bilde av forlenger har du her...:

cpp-dl.jpg

cpp-dl-1.jpg

ser også ut som du får kjøpt dem ifra forhandler (ihvertfall i USA) men kan ikke garantere dette... de er i tilfelle i plastikk, men sikkert greie nok...

cpp-dl-oem.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider