Gå til innhold

Advarsel til bil eiere!! Idiot fra Jessheim er i gang!

Ranger emnet

zel

Anbefalte innlegg

Originally posted by Gromit

Er jo bare å kreve 2000 kr i depositum hvis han skal prøve bilen. hvis han er så rake blakk så takker han sikkert pent nei. Og sier at han skal ha bilen så sier du at du beholder depositumet til han kommer med pengene. Godtar han ikke dette før dere prøvekjører så be han ryke reise til helvete.. Problem solved...

Hehe, jaja. Det er jo en måte å gjøre det på. Men ikke faen om du hadde gjort det om noen sku sett på bilen din.......

Jeg hadde iallefall ikke gjort det.

Sånt som detta problemet her er jo såklart vanskelig å "tenke seg til på forhånd", siden en bilhandel som regel er seriøse saker...

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jojo, men når du vet at det er en tulling som holder på så kan du si at du gjør dette for å være på den sikre siden. Skal han ha en bil til 200 000 så har han faen steike meg råd til å legge ut 2000 i depositum.. Og kommer han ikke tilbake så ja. Da har du litt i festkassa beer

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra når du skal selga en bil a??

Så jeg kan komme og filme ansiktsuttrykket til kjøperen når du sier at du skal ha 2 lapper for at han ska få prøvekjøre den.....

Haha, sier seg sjøl at det ikke funker vettu.... Det må du da skjønne...

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en slik tulling løs der jeg bodde så hadde jeg sagt det pr telefon før en eventuell kjøper kommer for å se.. Iallefall en bil i prisklassen 250.00-300.000+

Hadde selvsagt sagt grunnen til at jeg skulle ha krevd noe slik..

EDIT:

Eller når jeg tenker meg om fins det en annen løsning. Kjøper må stille bankgaranti på kjøpebeløpet før han får prøvekjøre ;) er en annen mulighet det også.. Viser at kunden har tenkt å kjøpe..

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel si meg enig i at dette virker til og være en ordenlig idiot...

Men dette er desverre noe bilselgere kan komme borti uten og egentlig få gjort så mye med det.. hvertfall ikke om en skal virke som en seriøs selger som er interesert i og selge bilen sin..

Slik jeg gjør det:

Jeg blir selv med på prøveturen for og se at bilen blir brukt på en ordentlig måte.. (som regel 5-10min)

Blir det skrevet kontrakt på bilen blir det også notert en dato ved betaling..

Om det ringer noen på bilen i mellomtiden, sier jeg bilen antagelig er solgt, og jeg kan kontakte de om bilen fremdeles er til salgs.. og gir de en dato på når jeg ringer de opp. (som regel et par dager etter salgsdato er satt. )

På denne måten koster ikke visningen meg annet en 20-60kr bensin, og 5-10min har jo de fleste til rådighet.. mister ingen andre kunder ved og gjøre det slik.

Jeg er faktisk vert så ekstrem en gang, at jeg har skrudd av tenningen etter gjentatte ganger sagt at han må kjøre noe roligere med en kald turbobil og bedt han om og kjøre bilen pent hvertfall så lenge han ikke har kjøpt den ennå.

Han kunne heller få prøve bilen så hardt han ville når han hadde skrevet kontrakt, og hadde penger for bilen med seg..

Fikk senere høre at denne karen ikke hadde så mye penger og var en liten dagdrømmer med en gammel golf :)

Og for meg som selger en del biler, så plager ikke det meg SÅ forferdelig mye om det kommer en å prøver bilen men ikke har penger til den.. da har han jo fått prøvd den type bilen å kjenner til meg som selger. Om han da senere skulle ha bil, er det jo muligheter for at det blir hos meg.. om ikke, så forteller han kanskje dette til noen og da er det jo reklame for meg :)

Men jeg hadde neppe klart og sile ut han det er snakk om over..

Men husker jeg ikke helt feil, kan selger kreve en viss % av salgssum i erstatning for en kontrat som er brutt.. Har aldrig hatt behov for og undersøke disse reglene nærmere, men mener og huske det finner noe slikt.

Kalesje spesialisten hjelper med Alle biler. ta kontakt for en hyggelig prat.

http://www.auto-imp.no/kalesje.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Har solgt 2 biler uten at selgeren har fått prøve bilen engang. Hvis det er noen som er absolutt nødt til å prøve den selv først, da får de dra ett annet sted. Og det har aldrig vært noe problem.

Men, såklart, så har det vært litt spesielle biler og da, som folk har hatt ekstra stor lyst på :)

hvis grunnen min til å kjøpe bil er for å bruke den, så ville jeg aldri kjøpt en bil uten å prøve den, og gjerne en tur med eier hvor han drar den litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knekk han..for en tulling..kan ta og sjekke med en kompis oppe i området om han kjennern....så kan han hilse på han hehe

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by shaniboy

knekk han..for en tulling..kan ta og sjekke med en kompis oppe i området om han kjennern....så kan han hilse på han hehe

"Ehh..Jeg kjenner en som har lest på...internett..at du prøvekjører biler du ikke skal kjøpe....øh...så nå skal jeg banke deg..." thumpsup

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zel

Mikail heter denne figuren å ankomm på torsdag.

Da dro han å prøvekjørte en Audi S4 som står til salgs.

Han skrev under kjøpskontrakt å skulle bare teste bilen en tur. Da han kom tilbake 2 timer senere hadde han klart å bruke 40L bensin og tatt toppakningen på motoren, men han skulle jo betale på fredag så det spilte jo ingen rolle. Kontrakten var jo skrevet.

;)

Hmm,

Dama ble "forfulgt" av en kar med Blå Audi stasjonsvogn(turbo og dumpventil) torsdag den 26/08 kl 17:00 på Jessheim. Han fulgte etter til Maxbo hvor han blunket med lysene og veivet med armene. Han sa at bilen han kjørte var tilsalgs og lurte på om hun kjente til noen potensielle kjøpere(Sa det var bra motor osv). Han sa at han var en mc fyr og ville heller ha en mc. Bilen manglet en list e.l. på venstresiden bak ved hjulbuen(Hadde også blå Momo seler i bilen). Karen hadde mørkt hår, dialekt, så ustelt ut og hadde masse tattiser. Han hadde også med seg en eller to kamerater i bilen. Det satt i allefall en foran i bilen som hadde lyst hår.

Bare tilfeldigheter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får poste det samme som jeg posta på BE-4-YOU:

denne karen kjenner jeg til. han er ganske dreven på svindling og er godt kjent i lokalmiljøet her på jessheim. han har ganske mye på seg fra før, bl.a. lån av biler med falsk identitet, tyveri av kamerautstyr etc. han satt inne i fjor om jeg ikke husker alvorlig feil. ikke så mye som lån bort bilen til ham, fordi han grisekjører den til den kollapser, og deretter går han fra den.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår