Gå til innhold

soting av ruter

Ranger emnet

del_sol 86

Anbefalte innlegg

Originally posted by del_sol 86

Noen som har peil på hvor mye man må ut med for soting av ruter? Har ikke funnet noen sider på dette. (Ikke det at jeg har lett:rolleyes: ) Vurdere soting av bakruter og toning på rutene foran på en bmw320i coupe 92mod.

Ikke for å bryte inn og komme med dritt, men ta heller toning på alle rutene så blir det straks penere. Soting bak er harry.

Takk.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DrLaban

Kan ikke si meg mer enig her gitt!!

35% på alle sideruter og f.eks. 20% i bakruta for å få en mørkere effekt på siderutene..

Tror ikke det var det Laaars mente. Soting av kun sideruter bak er harry, kanskje.

Jeg har sotet alle rutene untatt frontruta med Panther 35 solfilm. Priser for 2 år siden: kr. 6.000,- om jeg kom med bilen, kr. 3.000,- om jeg kun kom med rutene. Hos Jan Gustavsen Bilglass.

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Hmmm... Er det seriøst tillatt og sote vinduene foran også?

Tror nok ikke det... Snakket med Riis bilglass. De sa klart ifra at frontrute, og siderutene foran har du ikke lov å sote. Jeg spurte hva de ville anbefale hvis jeg likevel ville sote siderutene foran. Da fikk jeg beskjed om at hvis jeg har en markant overgang fra bakvinduene til siderutene foran, vil vel purken mest sannsynlig gi faen, da de kanskje får inntrykk av at ikke alle er sotet... Men det var på eget ansvar.

Så jeg går ut ifra at alle her, som diskuterer om soting av alle siderutene, gir blaffen i lov og regler ang soting... rett og slett...

Correct me if I'm wrong...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Så jeg går ut ifra at alle her, som diskuterer om soting av alle siderutene, gir blaffen i lov og regler ang soting... rett og slett...

Correct me if I'm wrong...

He-he - til en viss grad har du rett i det. Men jeg tok i betraktning styrken på filmen ved soting, og ville heller ha en svak soting all over enn en markant forskjell på sideruter foran og bak.

Se på disse to bildene så ser du at det ikke er sota ihjæl, og utsynet er betraktelig bedre enn innsynet. PS: Dette er ikke Biltema-solfilm, men gjort av spesialister nevnt i innlegg over.

Filmen heter Panther 35, 35% soting.

Jan Gustavsen Bilglass

Innsyn

Utsyn

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider