Gå til innhold

Nok en tråde om mine problemer

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

jeg kan få tatt et bilde ja,..... hehe.... jeg har bare postet noen av problemene her da.... jeg har jo byttet 3 bakakslinger og andre ting også..... ;) flaks jeg se :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, 3 akslinger!? Visste at 8,8" akslingen ikke var den beste men 3stk. er jo litt drøyt. Men men, kjører man med "riv og røsk kasse" så blir det endel mer påkjenninger på aksla:D

Glemte selvfølgelig å ta med digital-kamera i går men de 2 hylsene satt i blokka rundt de to ytterste boltene(en i framkant og en i bakkant av blokka) på "eksos-siden" dvs. ytterst på blokka ut mot inner skjermene. Skal opp dit i mårra igjen, skal huske på kamera da.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stor pris på dette begge to..... hadde vært deilig å fått fikset det. Er det mye jobb å sveise det heller ?.... begge to kan godt sveise de....jeg har nemlig 2 stk knekte ;)

Mvh Ottesen

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke jeg fikk....;

Hvis toppene kan flytte seg nok rundt (uten styrepinner) til at innsuget knekker, KAN det jo evt være en grunn til toppakningene som har gått...? Om ikke hele grunnen, så hvertfall en medvirkende årsak?

Hvis toppene kan flytte seg ca 1-1,5mm, er jo ikke dette umulig, har selv sett smale partier i tetningsflatene på topper før hvertfall (Chevy deler).

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

En tanke jeg fikk....;

Hvis toppene kan flytte seg nok rundt (uten styrepinner) til at innsuget knekker, KAN det jo evt være en grunn til toppakningene som har gått...? Om ikke hele grunnen, så hvertfall en medvirkende årsak?

Hvis toppene kan flytte seg ca 1-1,5mm, er jo ikke dette umulig, har selv sett smale partier i tetningsflatene på topper før hvertfall (Chevy deler).

Den tanken har jeg vært inne på noen ganger nå også... visst jeg løsner på boltene i toppen så kan jeg jo bevege toppene ganske mye... jeg har hatt en liten ulyd i motoren en liten stund nå og jeg tror det henger sammen, lyden har hørt ut som om tikkende ventil (ikke i flertall) Egentlig så tror jeg alt dette har en sammenheng fordi jeg har jo klaget på at jeg ikke syntes bilen har gått som den skal på en stund, MEN hvorfor har jeg ikke disse styrepinnene da ?....planet topp og blokk ?

Mvh Ottesen

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med Ford, men på en Pontiac 301 jeg overhalte topplokk på fulgte en av styringene med opp sammen med det ene topplokket. Denne hadde bare korte spennhylser som styring, Chevy har jo massive pinner som sitter godt fast i blokka.

Ville ut ifra dette tro at blokka di er "topp-dekka", enten for maks komp, minimum klemspalte eller begge deler... Mulig toppene også, du må jo evt måle.

Blir gøy dette Ottesen! Toppene av nå igjen! :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Vet ikke hvordan det er med Ford, men på en Pontiac 301 jeg overhalte topplokk på fulgte en av styringene med opp sammen med det ene topplokket. Denne hadde bare korte spennhylser som styring, Chevy har jo massive pinner som sitter godt fast i blokka.

Ville ut ifra dette tro at blokka di er "topp-dekka", enten for maks komp, minimum klemspalte eller begge deler... Mulig toppene også, du må jo evt måle.

Blir gøy dette Ottesen! Toppene av nå igjen! :)

JIPPI !.....:D tar ikke akkurat så lang tid, spesielt når dama kan skru også :eek:

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narmacil og Vepsen: Er det mye jobb og vanskelig å sveise innsuget ?....det er vel aluminium ? (har lite peil på dette)

Mvh Ottesen

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om det er vanskelig, må først få se hvordan det ser ut...:)

Må nok bruke TIG ja, går vel kanskje å bruke mig med alu-tråd også.

Hvis du skal på gardermoen på lørdag så kan du jo ta det med deg så kan jeg levere det til han som kan sveise!

244 Turbon lever igjen!!

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Veit ikke om det er vanskelig, må først få se hvordan det ser ut...:)

Må nok bruke TIG ja, går vel kanskje å bruke mig med alu-tråd også.

Hvis du skal på gardermoen på lørdag så kan du jo ta det med deg så kan jeg levere det til han som kan sveise!

hmm...problemet er at jeg ikke skal ditt til helga, jeg må spare penger til å fikse bilen...:(

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ok! Har tømt foret selv på bildeler denne måneden(som alle andre måneder dette året) men må opp dit- får heller spise tørt brød og drikke vann resten av måneden:D

Du er ikke oppe i oslo traktene en gang denne måneden da? Blir litt langt å dra fra lillestrøm til særp for å hente ett innsug som ikke er mitt. Har ikke penger til svenske tur før jeg får lønn(11dager)... tror jeg.

244 Turbon lever igjen!!

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider