Gå til innhold

Laveste kilometerstand sett på en 740...

Ranger emnet

FlyingVeeVee

Anbefalte innlegg

Kanskje en litt unødvendig tråd, men her om dagen var jeg ute å prøvekjørte bilen til ei veninne av meg. Hun hadde kjøpt en 1986 modell Volvo 740 av besteforeldrene for en slikk og ingenting. Det første jeg så var jo at bilen så helt ny ut. Fantes ikke antydning til rust. Ingensteder. Ikke engang overflaterust på noen skruer engang. Inni var alt som nytt og det var her jeg fikk sjokket når jeg så på kilometertelleren. 23000 kilometer! WTF? tenkte jeg. Hun sa at den nesten ikke hadde vært brukt og at den aldri hadde vært kjørt på vinteren. Det er faen meg den mest strøkne 740'en jeg har sett.

Men for å vinkle tråden over på noe litt mer nyttig. Hvor langt kan en 740 gå med normal kjøring? Jeg sa at hun hadde en halv million kilometer å kjøre før denne tar kvelden. Am I right?

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det slik .. den 740'n med lavest kmstand jeg har sett var en 745 med et sted mellom 450' og 475' km på tellern. Hadde vel heller ikke vært på service etter 250'km da onkelen min kjøpte den. (bare oljeskift en gang i blandt når han huska på det) Var mange km igjen i den bilen ihvertfall ... Den har sikkert runda 500'km nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FlyingVeeVee

Men for å vinkle tråden over på noe litt mer nyttig. Hvor langt kan en 740 gå med normal kjøring? Jeg sa at hun hadde en halv million kilometer å kjøre før denne tar kvelden. Am I right?

Kommer veldig ann på hvordan du benhandler bilen....bytter du aldri olje så vil den ikke gå så langt,men det sier jo seg selv....

En bekjent av meg i fra Sverige har en 745 fra 86....han har hatt den i fra den hadde gått litt over 100k km å han har pendlet mellom Stokholm å Horten i flere år. Den dag i dag har bilen gått 550k å det eneste han har gjort med den er å hatt den inne på Service av å til. Bilen gikk helt til for noen uker siden,da bensinpumpa sa takk for seg.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel. de går jo helt uendelig langt.. hehe. min har gått 342 000 og det eneste er tikkende ventiler når jeg belaser moteren mye. ellers er det ikke noe svetting av olje eller noe.

er en 240 taxi i asker som har gått mellom 700 000 og 800 000 km, ellers har jeg hørt om en 740 taxi som visstnok runda telleren og begynnte på 0 igjen :)

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740`n min har lusker snart på 350.000km

Går som en klokke, ikke antydning til noe som helts ulyd fra motor.

Tydligvis en tidligere eier med respekt for bilen.

Det eneste synlige er at de svetter litt fra lokket toppdekselet og litt svetting fra servo oljetanken.

Min fars 940 hadde også denne km stand på sin 940 stv med minimal service... litt oljebytte i ny og ne...

Så en Volvo kan gå langt..

Har også kjørt 1 mil uten olje på motoren på en tidligere 240... halv liter i kanskje ??

Ente med et jævla smell :D

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoW RiDeR

er en 240 taxi i asker som har gått mellom 700 000 og 800 000 km, ellers har jeg hørt om en 740 taxi som visstnok runda telleren og begynnte på 0 igjen :)

240 taxi i tønsberg som runna 1.1 mill her i våres trur jeg....brukes som reserve taxi nå....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har nå gått 418000.. Dette er da en turbo med 182 Hk (mer nå) Turboen er bytta for litt siden og vannpumpa og dynamoen er bytta ellers ingenting.. ikke engang cluthen! Skal sies at er litt banking her å der nå men jeg har kjøpt en 940turbomotor som skal inn veldig snart.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...