Volvo-Lars Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Zerox Har aldri hørt noe særlig dritt om lesjefors jeg... Har faktisk hørt at det er noe av det bedre... Ditto!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 de kara på biltilsynet anbefaler lesjøfors senkesett. og anbefaler ikke jamex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Du burde nok ikke stole helt på de kara fra biltilsynet, og når det gjelder godkjenning av senkesett: Så lenge det er montert ordentlig og er TûV godkjent og du har papirene på det, så er det lett å godkjenne, men ikke vis bilen med neonlys, rutesenker, feilfelger osv, da kan de bli litt sinte og "stikke kjepper i hjula dine" Henrik Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 hvorfor ikke stole på de? de kan jo det best av alle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Hayabuza hvorfor ikke stole på de? de kan jo det best av alle de veit ikke nødvendigvis best, de mener f.eks at Furia og andre mopeder aldri har gått fortere enn 45km, selv om alt er helt originalt så fikk en kompis kjeft for å ha trimmet sin moped fordi den gjorde 60km på rulla. Tror du virkelig at du kan ringe til Biltilsynet og de kan svare deg på alt du spør om, de gutta der har jo knapt sett en Supra eller annet. hvordan kan de vite hva som er best av senkesett til din bil. så lenge det er TüV godkjent og man har papirer så blir det godkjent, samma faen hva de gutta sier. Henrik Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Hayabuza hvorfor ikke stole på de? de kan jo det best av alle TROR er stikkordet her veitdu hayabuza ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 de driver å kontrollerer biler og senkesett vær dag! tror de har best peiling på hva som funker og ikke funker... sant? jeg var der i sommer og spurte om hva ting og tang ang. senking og de forklarte og styra på og sa at til volvo så var lesjøfors best. og jamex var noe dritt som bare ble dritt etter vært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 og tüv godkjent og alt greit ja.. om noen år så har kanskje fjærene siget sammen og har ingen effekt lenger. blir du da huka inn så får du mangel-lapp eller avskilting vis de er i dårlig humør.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Jeg skjønner hva du mener, men alle fjærer og dempere synkersammen etterhvert og da mister de kjøreegenskapene, jeg har ikke noe peil på hva som er stivest av Jamex og Lesjøfors, men Lesjøfors er i hvertfall ikke stivt nok for min smak. Jeg hadde nok ikke hørt på hva de mente var best til min Audi, veit de mere enn en Volvo spesialist, eller for min del NBS? tror ikke det. Henrik Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 det må jo vere en grunn til at så mange bruker lesjøfors på 240'ene sine, altså da må det jo funke! Men hva som er stivt nok og/eller lavt nok må jo den enkelte avgjøre. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Originally posted by Volvo_original det må jo vere en grunn til at så mange bruker lesjøfors på 240'ene sine, altså da må det jo funke! Men hva som er stivt nok og/eller lavt nok må jo den enkelte avgjøre. Lesjøfors er jo ganske rimelig i pris, og hvis du bestiller de hos Torshov så kommer de ganske fort og. så det er vell ett stort pluss, men jeg veit ikke om hvor populært og utbredt det er å ha Lesjøfors på Volvoen sin, men det er vanskelig å kjøpe slike sett, fordi når du spør om de er ganske stive så svarer folk alltid: "Ja, merka skikkelig forskjell" "dett ble bra" under slike uttalelser, glemmer man kanskje at de gamlefjærene var 10år gamle og demperene var helt ødlagt, også er det jo denna egne smaks saken da! he he. Men jeg syntes en bil skal være stiv og ha godekjøre egenskaper. jeg er ikke fornøyd med mine senkefjærer, men de var bedre enn de gamle orig fjærene og demperene fra 86 som var døde. Så derfor så spares det nå til Gulekoni og H&R fjærer, evt Bilstein dempere. Henrik Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 ventura som de selger på Eiker MotorShop følger det med TUV papire på, ikke noe problem å få de godkjennt. men i tillegg til TUV papiren må du ha målebrev som viser at forstillingen er justert. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Bilen min er drit stiv med lesjefors ihvertfall... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Monterte lesjefors å sachs advantage bak på bilen min i går.....blei jævlig stivt å fint:) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 hvor kjøper jeg senkefjerer til volvo 240 i bergen. på ast får jeg bare 35 mm og det er litt lite. er vogtland et bra merke? hvor ellers kjøper jeg fjærer som er så billige (1560kr)? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg