Gå til innhold

Restaurering av MK1 GTI

Ranger emnet


drturbo

Anbefalte innlegg

Jeg har en "genuine" mk1 gti fra 1983, som er jaevlig rusten, og med over 400k paa telleren.

Saa naa skal det restaureres, og siden bilen er 100% original, skal den tilbake til "ny".

Men jeg vil trimme motoren, uten aa miste draget i mellomregisteret, og uten at det skal syns fra utsiden. Noen som har noen tips? ellers saa er bilen soelvgraa, med sort/hvitt intr. Groenne ruter, kjoerekomputer.

Loener det seg aa sandblaase karroseriet foer rust sveises? Skal det vaere drenering i bakkant av soltaket?

Paa forhaand takk.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående trim av motoren, så kan du bytte blokka til en 2l. det syns ikke utenfra da det er innmaten som er forskjellig. en 2l blokk får man billig på en hogger!!! enkelt å bytte og du får litt ekstra ut av den og,

 

"må" ikke sandblåse for å sveise rust men gjør det lettere selvsagt.

mye man kan gjøre, men finn ett sted å starte og jobb deg ut ifra det! alltid noe mer en får lyst å gjøre underveis, så varier arbeidet litt så går du ikke lei.. lykke til.. prosjekt mk1 er artig ;)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår