Gå til innhold

Hjelp! Kadetten min går for tregt nå!

Ranger emnet


Insulin

Anbefalte innlegg

Hehe fint prosjekt Iselin :)

 

Vil nok anbefale deg calibra turbo motor hvis du har 40k du ønsker å legge i, da det er lett å komponere dette med deler fra andre opler og gjøre det billigst mulig. Skal man begynne med cosworth eller motorer fra andre biler blir det straks mer arbeid og mer kompetanse kreves.

 

Ønsker du et billigere alternativ kan C20XE (2l 16v) som har ca 150 hester og godt med bunndrag være et alternativ, eller enda billigere en c20ne. Alle disse blir utrolig morsomme i kadett c, da den drifter lett som fy :)

 

uansett flott initiativ!

 

Og feeeeet bil, sikler på den hver dag når jeg kjører forbi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

cossie motor må være det letteste å sette i, å da tenker jeg på jobben som må gjøres.

 

Edit: på Let må/bør turbo flyttes fram fordi den varmer opp bremserør og veske og beholder osv. fordeleren må mikkes til.

 

xe må også grenrøret sveises om, å det er sabla knotete på kadett c, men det går ;)

 

cossie har eksos på andre siden, og dermed god plass til eksos/downpipe og du slipper og varme opp bremser, du får også heller ikke problem med fordeleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tcr

Joppa har helt rett. Enklest med cossie, er rett å slett enkel å tilpasse. Har prøvd begge deler, men endte opp med cosworth. Men for enkelte er det tungt å svelge logoen på toppdekselet da, men..........

 

kan du ta vekk det fast ford-klistermerket vær så snill? hadde blitt hallparten så mye styr da.

At det er Cosworth motor er nå greit nok..

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tcr

Joppa har helt rett. Enklest med cossie, er rett å slett enkel å tilpasse. Har prøvd begge deler, men endte opp med cosworth. Men for enkelte er det tungt å svelge logoen på toppdekselet da, men..........

 

For meg er det akkurat det samme ossen merke det er, bare det funker.

Hehe... Får jeg tak i en billig cossie-motor så skal jeg hive på alt av ford merker jeg finner, bare for å legge de ut på omc slik at de har noe å diskutere ut året :D grinchy

 

Men hvordan blir det med girkasse, osv. vist jeg setter i cossiemotor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tcr

Joppa har helt rett. Enklest med cossie, er rett å slett enkel å tilpasse. Har prøvd begge deler, men endte opp med cosworth. Men for enkelte er det tungt å svelge logoen på toppdekselet da, men..........

 

Frod merket får det ann og gjøre no med.. er så utrolig lite som er likt som ford i den motoren allikev..

 

@joppa det går også ann og bygge om til pedal boks..

eller som tcr har gjort, skulle gjerne hatt et bilde av hvordan det ser ut hos deg tcr :) og hva det var for no deler du hadde brukt der..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Insulin

 

Hehe... Får jeg tak i en billig cossie-motor så skal jeg hive på alt av ford merker jeg finner, bare for å legge de ut på omc slik at de har noe å diskutere ut året :D grinchy

 

Da kommer det noen store-bole-omc'ere med alu-balltre til bodø.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår