Svenn-Are Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Heisann jeg har en B230F motor jeg lurte på åssen mulrighetene er for trimmning av dene motoren er. Hvor mye effekt er det murlig å ta ut, og hva må jeg gjøre. Turbo er det murlig? Er det noen som vet noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thjemaas Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Hei. Hvis du leter litt her inne på 240-forumet finner du ganske mange tråder om akkurat dette temaet. Er ganske lærerikt å lese gjennom enkelte tråder, er en del folk med MYE kunnskap om Volvo. Ganske greit å ha i bakkant hvis du en dag skulle stå å kaste verktøy rundt deg i forbannelse =) Håper du finner det du leter etter... Siter Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt* Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*(Volvo 242 b230a..80-mod.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Samme motoren som meg du da. De anbefaler egentlig hvis du skal ha en del guff å kjøpe deg en B230FT motor fra 940 å hive ned i. Blir omtrent like billig.. og gir det et bedre utgangspunkt for enda mer hk. Det er vell anbefalingen i grove trekk :P Skyt meg hvis jeg tar feil. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 skal du ha masse effekt kan du likegodt kjøpe en ny motor ja. ellers er det ikke så veldig høy komp på F motoren så du skulle vel kunne lade 0.5 bar som vel vil gi en 170 Hk eller no sånt.. Har det du trenger til å gjøre det jeg hvis du er interesert:) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenn-Are Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Hei hvor mye skal du ha for det jeg eventuelt trenger for å få de 170hk'ene. Hvor mye vill en B230FT motor koste og hvordan skal jeg få tak i en sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 For Turbo på grenrør, IC, Dyser og bensintrykksregulator skal jeg ha 3500. Hvis det er annet innsug på f motoren kan du få med det også. det som mangler er slanger fra IC og wastegate til turboen samt downpipe. Jeg kjøpte en FK motor til 5800 SEK igår. Denne tåler en del mer hk enn ET motorene og er litt dyrere. har selv tenkt å ta ut ca 300HK. finner motorer på http://www.ftb.se Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 hva måtte man ut med for alt hva man trengte med girkasse og alt da.. ?? eller var det det du kjøpte? det du kan gjøre er... Grenrør-effektanlegg 2.5" kam - plane topp - lette svinghjulet litt - noen kg dytte i litt mer bensin på en måte.. da får du vel en ca 150-160 hk kanskje.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Gjør som meg =)!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 hehe.. dyrt da :op bedre å satse på turbo motor da vel ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Ja. Det er dyrt, men det er gromt med slik motor de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Ja. Momentmotor uten turbo er noe for seg selv. hehe. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240 Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Nox For Turbo på grenrør, IC, Dyser og bensintrykksregulator skal jeg ha 3500. Hvis det er annet innsug på f motoren kan du få med det også. det som mangler er slanger fra IC og wastegate til turboen samt downpipe. Jeg kjøpte en FK motor til 5800 SEK igår. Denne tåler en del mer hk enn ET motorene og er litt dyrere. har selv tenkt å ta ut ca 300HK. finner motorer på http://www.ftb.se kan jeg sette det utstyret du har på en b230e??? ble veldig interesert nå:D Siter Pure VOLVO pover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Det går å gjøre det ja, men E motoren har høyere kompresjon enn F motoren så du kan ikke lade så mye.. mulig du må ha en slags tillegssprut også ettersom E er mekanisk innsprut med en dyse(eller var det bare b23E?) så det ikke vil funke å bare bytte dyser.. sikkert noen som vet mer enn meg om dette.. har forsovidt også Lavkomp stempler og monteres disse kan du fint klare 200hk så lenge bensinen strekker til... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 thenke på forgasser turbo jeg. Men tar det utrolig my bensin. Jeg har bare en 200-k motor Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240 Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Nox Det går å gjøre det ja, men E motoren har høyere kompresjon enn F motoren så du kan ikke lade så mye.. mulig du må ha en slags tillegssprut også ettersom E er mekanisk innsprut med en dyse(eller var det bare b23E?) så det ikke vil funke å bare bytte dyser.. sikkert noen som vet mer enn meg om dette.. har forsovidt også Lavkomp stempler og monteres disse kan du fint klare 200hk så lenge bensinen strekker til... hvis jeg kan montere det på min b230e uten å bytte stempler eller innsprut/eller kjøpe tilleggssprut , kjøper jeg delene.. noen som vet HELT sikkert om det går å slenge dette på en b230e?? Siter Pure VOLVO pover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.