Gå til innhold

trimming

Ranger emnet


Svenn-Are

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hvis du leter litt her inne på 240-forumet finner du ganske mange tråder om akkurat dette temaet.

 

Er ganske lærerikt å lese gjennom enkelte tråder, er en del folk med MYE kunnskap om Volvo. Ganske greit å ha i bakkant hvis du en dag skulle stå å kaste verktøy rundt deg i forbannelse =)

 

Håper du finner det du leter etter...

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme motoren som meg du da.

De anbefaler egentlig hvis du skal ha en del guff å kjøpe deg en B230FT motor fra 940 å hive ned i. Blir omtrent like billig.. og gir det et bedre utgangspunkt for enda mer hk.

 

Det er vell anbefalingen i grove trekk :P Skyt meg hvis jeg tar feil.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Turbo på grenrør, IC, Dyser og bensintrykksregulator skal jeg ha 3500. Hvis det er annet innsug på f motoren kan du få med det også. det som mangler er slanger fra IC og wastegate til turboen samt downpipe.

 

Jeg kjøpte en FK motor til 5800 SEK igår. Denne tåler en del mer hk enn ET motorene og er litt dyrere. har selv tenkt å ta ut ca 300HK. finner motorer på http://www.ftb.se

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva måtte man ut med for alt hva man trengte med girkasse og alt da.. ?? eller var det det du kjøpte?

 

 

det du kan gjøre er...

 

Grenrør-effektanlegg 2.5"

kam -

plane topp -

lette svinghjulet litt - noen kg

dytte i litt mer bensin på en måte..

 

 

da får du vel en ca 150-160 hk kanskje..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

For Turbo på grenrør, IC, Dyser og bensintrykksregulator skal jeg ha 3500. Hvis det er annet innsug på f motoren kan du få med det også. det som mangler er slanger fra IC og wastegate til turboen samt downpipe.

 

Jeg kjøpte en FK motor til 5800 SEK igår. Denne tåler en del mer hk enn ET motorene og er litt dyrere. har selv tenkt å ta ut ca 300HK. finner motorer på http://www.ftb.se

 

kan jeg sette det utstyret du har på en b230e???

 

ble veldig interesert nå:D

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går å gjøre det ja, men E motoren har høyere kompresjon enn F motoren så du kan ikke lade så mye.. mulig du må ha en slags tillegssprut også ettersom E er mekanisk innsprut med en dyse(eller var det bare b23E?) så det ikke vil funke å bare bytte dyser.. sikkert noen som vet mer enn meg om dette..

har forsovidt også Lavkomp stempler og monteres disse kan du fint klare 200hk så lenge bensinen strekker til...

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

Det går å gjøre det ja, men E motoren har høyere kompresjon enn F motoren så du kan ikke lade så mye.. mulig du må ha en slags tillegssprut også ettersom E er mekanisk innsprut med en dyse(eller var det bare b23E?) så det ikke vil funke å bare bytte dyser.. sikkert noen som vet mer enn meg om dette..

har forsovidt også Lavkomp stempler og monteres disse kan du fint klare 200hk så lenge bensinen strekker til...

 

hvis jeg kan montere det på min b230e uten å bytte stempler eller innsprut/eller kjøpe tilleggssprut , kjøper jeg delene..

 

noen som vet HELT sikkert om det går å slenge dette på en b230e??

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår