Volvo-Lars Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Det var 760`n denne motoren skulle inn i ,ja? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 org b230fk m/ chip fra stensbøl S40 turbo, progressiv bensin trykks klokke og A kam = 321hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Er 760en dette skal inn i ja. er strax klart til å puttes inn men jeg må bare få tid. Er avhengig av bilen hver dag så jeg må finne en frihelg samt skaffe cluthlamell og div pakninger først.. 321 HK i en FK motor med s40 Turbo og chip.. jepp.. skal se samtlige deler fra den motoren før jeg tror på det.. hvorfor: -De orginale dysene vil aldri i verden holde -Intercooleren vil ikke holde lenge med det trykket man må kjøre på -LMM vil ikke holde til denne effekten. -Det BØR stå en 531 på den, noe det ikke gjør på en FK -Turboaggregatene fra S40 tåler IKKE 321HK..Disse er såvidt jeg vet mitsu 12T:rolleyes: Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 syntes det hørdes rart ut jeg også. men en som fortalte det. det virker som han har god peiling. han hadde vist vært med å bygd bil/motor sprutet sa han holdt til 350hk og turboen på fk'n er super. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Spør om han har bremsepapirer og bilder av detaljer i motoren.. turboen på FK er en TD04-13c lavtrykksturbo som holder til 0,95 bar:rolleyes: ....... Bra hvis du ikke skal mye over 200 hk ettersom trykket kommer fort, men holder ikke til mye mer enn det. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 ok.. det er mulig... men det er hellig å kjøre lavtrykk :) den hadde vist vært bremsa nettopp som jeg forsto.. 1.6 i ladetrykk gitt den på sa han. ganske vilt vis man får så mye av så lite da. men.. synes det høres rart ut jeg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Originally posted by Hayabuza org b230fk m/ chip fra stensbøl S40 turbo, progressiv bensin trykks klokke og A kam = 321hk fy faen du kommer med så mye saklig.. spurtet holder for det første til 225hk.. og turboen klarer ikke lade nok til å få så mange hk's er det sånn super WG på denna og eller? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 mulig mulig.. han får komme inn selv og backe opp under det da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 enn på jobben min har 242 me en lr annen B230 som er borra til 2.7 liter (langslags veiv) å den er bremset til 304hk UTEN turbo, skal prøve å finne siden om den, er en rally bil da ikke rega fo vei altså, nesten ALT er i glass fiber veier 850kg :) Hayabuza har du sett filemn Lyst løyneren? ;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Stemme nok ganske bra det ja=) LH 2,4 er egnet for Effekt utakk opp til 330hk i følge volvo norge! S40 T4 turbo har ikke noe problem med å lade 1,5-1,6bar! og kæm sa det va orginal cooler!!!???? dysene har heller ikke problemer med å lever nok bensin da de holder til 3bar's bensin trykk! setter på progresiv bensin trykk's klokke så funker dette bra på ei FK blokk som tåler 350hk orginalt! sjekk opp litt info å sånt med folk som har prøvd veit å volvo norge før derre suttrer gutter=)=) hehe sjekk turboperformenceclub osv er masse folk som har gjort det samme som Hayabuza_ sier der! Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Originally posted by Kenti Stemme nok ganske bra det ja=) LH 2,4 er egnet for Effekt utakk opp til 330hk i følge volvo norge! S40 T4 turbo har ikke noe problem med å lade 1,5-1,6bar! og kæm sa det va orginal cooler!!!???? dysene har heller ikke problemer med å lever nok bensin da de holder til 3bar's bensin trykk! setter på progresiv bensin trykk's klokke så funker dette bra på ei FK blokk som tåler 350hk orginalt! sjekk opp litt info å sånt med folk som har prøvd veit å volvo norge før derre suttrer gutter=)=) hehe sjekk turboperformenceclub osv er masse folk som har gjort det samme som Hayabuza_ sier der! Men er det holdbart? Orginal topp? Synes denne trimminga høres merkelig "lett" unn. Men har som sagt ingen personlige erfaringer... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Originally posted by Zerox Men er det holdbart? Orginal topp? Synes denne trimminga høres merkelig "lett" unn. Men har som sagt ingen personlige erfaringer... Original 530topp med 1,5-1,6bar på et lite mitsu aggregat gir IKKE 321hk. Har han papirer på det, er den bremset på flissundet! Uansett, dette oppsettet gir garantert en jævlig ketchup effekt. BTW: Ringer man volvo norge, får man ingen svar når det gjelder trimming av denne typen! Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Må bare komme med ett innlegg laaaannngggtttt utover det trådskaperen spurte om. Fy ...... hvorfor i ....... skla alle tråder der det omhandler trimming og KONKRETE SPØRSMÅL spore så inni ...... ut? Jegh ønsker INGEN jeg gjentar INGEN komentarer i denne tråden om mitt INNLEGG kom gjerne med PM men IKKE her!!! Til trådsterter sine spm; Dyser er vel omtrent like etter det jeg vet...... Ang grenrør og turbo, Et med T3 flens, og Fk/Ft med mitsu flens, skal de gå overhverandre må det bygges om.(sveises) Motronic sprutet kan sikkert noen mappe for deg til naoen fler hester, men alt koster og LMM må bygges om til større mod fra BMW. Svinghjul må være det som passer til sprutet ditt, alstså Motronic sprut=ET svinghjul. Mener at FK og FT har samme clucth altså litt sterkere enn org "sugis". Skal du langt opp i antall HK må dette byttes ut med forsterket fra Ap/Sachs/850R?!?!?(Her kommer det ann på hva slag kasse du skal ha) Etter det jeg vet så er vel T3 Og 13C turboen ganske like i hva du kan hente ut av HK Mitt T3 Trim60 agg fra GIK Klarer ikke mer enn 1,2 og ca 240Hk.......... Ang lamell, så må vite hva slag kasse du skal ha... Mvh Kim Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Hei og takk for utfyllende svar! Synes flensen på frenrørene ser like ut jeg(?) Har ikke sett no særlig på det.. bare tenkte at det sikkert passet. Nå skal jeg bare flytte over blokka og få det til å gå noe som ikke burde være et særlig stort problem.. Planen videre er Bmw LMM, trimturbo og Data eller tillegssprut.. burde vel fint havne et sted mellom 250-300HK med dette. må vel ha en Getrag eller m90 og no sterkere cluth etterhvert også, men dette er som sagt lengre frem i tid. ang. cluth har jeg m46 kasse på nå.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 bilder?!?!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.