Gå til innhold

Til dere som har peil på 230FK\FT

Ranger emnet


Nox

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er 760en dette skal inn i ja. er strax klart til å puttes inn men jeg må bare få tid. Er avhengig av bilen hver dag så jeg må finne en frihelg samt skaffe cluthlamell og div pakninger først..

 

321 HK i en FK motor med s40 Turbo og chip.. jepp.. skal se samtlige deler fra den motoren før jeg tror på det..

 

hvorfor:

-De orginale dysene vil aldri i verden holde

-Intercooleren vil ikke holde lenge med det trykket man må kjøre på

-LMM vil ikke holde til denne effekten.

-Det BØR stå en 531 på den, noe det ikke gjør på en FK

-Turboaggregatene fra S40 tåler IKKE 321HK..Disse er såvidt jeg vet mitsu 12T:rolleyes:

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

org b230fk m/ chip fra stensbøl S40 turbo, progressiv bensin trykks klokke og A kam = 321hk

 

 

fy faen du kommer med så mye saklig..

spurtet holder for det første til 225hk..

og turboen klarer ikke lade nok til å få så mange hk's

er det sånn super WG på denna og eller?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enn på jobben min har 242 me en lr annen B230 som er borra til 2.7 liter (langslags veiv) å den er bremset til 304hk UTEN turbo, skal prøve å finne siden om den, er en rally bil da ikke rega fo vei altså, nesten ALT er i glass fiber veier 850kg :)

 

 

Hayabuza har du sett filemn Lyst løyneren? ;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemme nok ganske bra det ja=) LH 2,4 er egnet for Effekt utakk opp til 330hk i følge volvo norge! S40 T4 turbo har ikke noe problem med å lade 1,5-1,6bar! og kæm sa det va orginal cooler!!!???? dysene har heller ikke problemer med å lever nok bensin da de holder til 3bar's bensin trykk! setter på progresiv bensin trykk's klokke så funker dette bra på ei FK blokk som tåler 350hk orginalt! sjekk opp litt info å sånt med folk som har prøvd veit å volvo norge før derre suttrer gutter=)=) hehe sjekk turboperformenceclub osv er masse folk som har gjort det samme som Hayabuza_ sier der!

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kenti

Stemme nok ganske bra det ja=) LH 2,4 er egnet for Effekt utakk opp til 330hk i følge volvo norge! S40 T4 turbo har ikke noe problem med å lade 1,5-1,6bar! og kæm sa det va orginal cooler!!!???? dysene har heller ikke problemer med å lever nok bensin da de holder til 3bar's bensin trykk! setter på progresiv bensin trykk's klokke så funker dette bra på ei FK blokk som tåler 350hk orginalt! sjekk opp litt info å sånt med folk som har prøvd veit å volvo norge før derre suttrer gutter=)=) hehe sjekk turboperformenceclub osv er masse folk som har gjort det samme som Hayabuza_ sier der!

 

 

Men er det holdbart? Orginal topp? Synes denne trimminga høres merkelig "lett" unn. Men har som sagt ingen personlige erfaringer...

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zerox

 

 

Men er det holdbart? Orginal topp? Synes denne trimminga høres merkelig "lett" unn. Men har som sagt ingen personlige erfaringer...

 

Original 530topp med 1,5-1,6bar på et lite mitsu aggregat gir IKKE 321hk.

Har han papirer på det, er den bremset på flissundet!

 

Uansett, dette oppsettet gir garantert en jævlig ketchup effekt.

 

BTW: Ringer man volvo norge, får man ingen svar når det gjelder trimming av denne typen!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med ett innlegg laaaannngggtttt utover det trådskaperen spurte om.

 

Fy ...... hvorfor i ....... skla alle tråder der det omhandler trimming og KONKRETE SPØRSMÅL spore så inni ...... ut?

 

Jegh ønsker INGEN jeg gjentar INGEN komentarer i denne tråden om mitt INNLEGG kom gjerne med PM men IKKE her!!!

 

Til trådsterter sine spm;

 

Dyser er vel omtrent like etter det jeg vet......

Ang grenrør og turbo, Et med T3 flens, og Fk/Ft med mitsu flens, skal de gå overhverandre må det bygges om.(sveises)

Motronic sprutet kan sikkert noen mappe for deg til naoen fler hester, men alt koster og LMM må bygges om til større mod fra BMW.

Svinghjul må være det som passer til sprutet ditt, alstså Motronic sprut=ET svinghjul.

Mener at FK og FT har samme clucth altså litt sterkere enn org "sugis".

Skal du langt opp i antall HK må dette byttes ut med forsterket fra Ap/Sachs/850R?!?!?(Her kommer det ann på hva slag kasse du skal ha)

Etter det jeg vet så er vel T3 Og 13C turboen ganske like i hva du kan hente ut av HK

Mitt T3 Trim60 agg fra GIK Klarer ikke mer enn 1,2 og ca 240Hk..........

 

Ang lamell, så må vite hva slag kasse du skal ha...

 

Mvh Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for utfyllende svar!

Synes flensen på frenrørene ser like ut jeg(?) Har ikke sett no særlig på det.. bare tenkte at det sikkert passet.

Nå skal jeg bare flytte over blokka og få det til å gå noe som ikke burde være et særlig stort problem..

Planen videre er Bmw LMM, trimturbo og Data eller tillegssprut.. burde vel fint havne et sted mellom 250-300HK med dette. må vel ha en Getrag eller m90 og no sterkere cluth etterhvert også, men dette er som sagt lengre frem i tid.

 

ang. cluth har jeg m46 kasse på nå..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår