Gå til innhold

Blå Dioder i instrument belysning

Anders

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Oleee

Sorry off-topic til Nissan eiere, men passer noen av disse diodene til Golf III instrumentet? :)

Gå inn på: www.dioder.no

Se på diode nr 112-L (hvis du skal ha blått lys) og

122-L For rødt lys.

Merk at den grønne folien må fjernes, på ditt instrumentpanel.

Sidene er under stadig oppdatering, VW kit er rett om hjørnet. :cool:

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

hva med minbil sin kit?;):P

<---

Jeg er ikke sikker på hva slags dioder du kan bruke, du må nesten sjekke selv hva slags pærer du har i dag, og må bytte ut, så sammenligne med de diodene som ligger på sidene. Har du sokkeløse glasspærer, så er et ikke noe problem. Bare send meg en mail på hvor mange du trenger. :-)

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cyrog

Gå inn på: http://home.tiscali.no/cyrog/dioder/dioder.html

Se på diode nr 112-L (hvis du skal ha blått lys) og

122-L For rødt lys.

Merk at den grønne folien må fjernes, på ditt instrumentpanel.

Sidene er under stadig oppdatering, VW kit er rett om hjørnet. :cool:

Har disse diodene blitt testa ut på Golf III, siden du veit hva slags dioer jeg skal bruke? ;) Regner med at det er dioder for bruk av instrumentpanelt, og ikke ved bryterne ved "varme-anlegget" i bilen...? Og VW-kit - hva er det for noe da? :)

Keep me updated! :D

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cyrog

Jeg er ikke sikker på hva slags dioder du kan bruke, du må nesten sjekke selv hva slags pærer du har i dag, og må bytte ut, så sammenligne med de diodene som ligger på sidene. Har du sokkeløse glasspærer, så er et ikke noe problem. Bare send meg en mail på hvor mange du trenger. :-)

Slik ser pærene mine ut.. ligner jo.. men vil være helt sikker:P;):rolleyes: Kjipt å bruke en halv kalv på noe jeg ikke kan bruke... hvis du skjønner...

IMG_0265.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

Slik ser pærene mine ut.. ligner jo.. men vil være helt sikker:P;):rolleyes: Kjipt å bruke en halv kalv på noe jeg ikke kan bruke... hvis du skjønner...

Jeg er helt med på den, det du trenger er 4 stk 316 og 2 stk 111. (hvis du skal ha blått lys)

De passer rett inn i de holderne du har :cool:

450 bols skal du få det for + porto, hvis du er snill å tar noen bilder av hvordan du monterer det, slik at jeg kan få laga en Mitsubishi guide også :)

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford har forøvrig samme som mitsu og nissan når det gjelder pærene i instrument-panelet(scorpio, sierra og granada iaffall), men der er det noen plast-hetter du må ta av inni instrumentet(grønne eller blå).

Sierra(og scorpio?) har samme i parklysa foran også.

Hvor mye skal du ha for 2 stk. blå og 5 ell. 6 stk. røde og åssen blir det med frakt?(sokkel-løse)

Nissan silvia har forøvrig samme pærer i instrument og parklys så er nok en standard på nissan.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Ford har forøvrig samme som mitsu og nissan når det gjelder pærene i instrument-panelet(scorpio, sierra og granada iaffall), men der er det noen plast-hetter du må ta av inni instrumentet(grønne eller blå).

Sierra(og scorpio?) har samme i parklysa foran også.

Hvor mye skal du ha for 2 stk. blå og 5 ell. 6 stk. røde og åssen blir det med frakt?(sokkel-løse)

Nissan silvia har forøvrig samme pærer i instrument og parklys så er nok en standard på nissan.

Takk for info på Ford, kjekt å vite :)

Du finner veiledende priser på:

www.dioder.no

Hvis du kjøper flere samlet, vil jeg gi deg litt rabatt slik at det tilsvarer et "kit" (eksempel 5 pærer til 449.-) Frakt kommer på ca 50.- v/forskuddsbetaling.

Det kommer litt ann på hvilke dioder du skal ha.

Ta en titt på sidene, og send meg en mail når du har funnet det du leter etter.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Har disse diodene blitt testa ut på Golf III, siden du veit hva slags dioer jeg skal bruke? ;) Regner med at det er dioder for bruk av instrumentpanelt, og ikke ved bryterne ved "varme-anlegget" i bilen...? Og VW-kit - hva er det for noe da? :)

Keep me updated! :D

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil samtidig meddele at vi har fått inn Xenon kit, for ettermontering til de fleste biltyper.

www.dioder.no/xenon

Hvis det er noen som venter på dioder som jeg ikke har tatt kontakt med i dag, så gi meg liten påminnelse.

På forhånd takk!

mvh

Anders

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider