Gå til innhold

Blå Dioder i instrument belysning

Anders

Anbefalte innlegg

Har moddet hele bilen min med dioder, finnes ikke vanlige glasspærer lengere i bilen. har en Vectra B.

Har også sotte dioder i Carina E, Primera P10 og P11, Vectra A/calibra, Ford Mondeo og på noen scootere.

Hvis dere lurer på hvilken pære som passer til hvilken bil så kan dere ringe til dioder.dk fordi de har en hvis peiling eller kontakte forhandler for info.

Så slipper dere å åpne opp her og der for å se hvilken pære det er.

Diodepærene har masse fordeler men ulempen er at det er punktlys, dvs. at de har en fokusert stråle.

En ting jeg ikke anbefaler er dioder.no fordi de er simpelten aaaltfor dyre, handler der når prisene har gått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mihkku

En ting jeg ikke anbefaler er dioder.no fordi de er simpelten aaaltfor dyre, handler der når prisene har gått ned.

Er enig med deg her.. Bestilte nettopp en haug med dioder selv, og da fra dioder.dk. De ville ikke selge til norge lenger stod det på siden deres, og det er da det er greit å ha en søster som studerer i danmark og kan videresende ;)

Skulle gjerne likt å støtte sjappen din cyrog, men det ble rett og slett for stor prisforskjell.. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Skulle gjerne likt å støtte sjappen din cyrog, men det ble rett og slett for stor prisforskjell.. Sorry.

Det kommer jo selvfølgelig ann på hvor mye man handler, jeg er norsk forhandler for doder.dk, ser ikke bort i fra at prisene vil gå ned etterhvert.

Husk at danske kroner er mere verdt enn den norske da, for hver dansk hundrelapp må du ut med ca 115 norske.

Jeg jobber med å få til en bedre deal hos min leverandør, men er da avhengig av litt salg for å få dette til.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fjerner momsen i danmark da og DK kr er ikke noe særlig mer verdt enn Norske.

Eneste hva som irriterer meg er at de har startet å fortolle diodene, men det er bare av og til.

Ikke missforstå meg jeg støtter en norsk importør men når jeg kan spare nesten det dobbelt ved å handle i Danmark så gjør jeg det.

Ta dette opp med danskene så skjønner de sikkert.

Jeg er sikkert Dioder.dk's største kunde i Norge hvor jeg garantert har kjøpt varer for en god del tusen og da er det bare diodene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

De fjerner momsen i danmark da og DK kr er ikke noe særlig mer verdt enn Norske.

Eneste hva som irriterer meg er at de har startet å fortolle diodene, men det er bare av og til.

Posten stopper en del pakker/brev fra utlandet og sjekker innholdet, men det er mulig at dioder.dk sender en del varer til bevisst fortolling hvis det overskrider en viss sum, ikke vet jeg, men da må man i allefall betale 24% moms + gebyr på 70-150 kr i tillegg.

En dansk hundrelapp koster allikevel 115 NOK, ingen jeg vet om gidder å drive butikk med tap :( , men som sagt, hvis jeg får pressa prisene enda mere, så kommer det kundene mine direkte tilgode :) That`s a promise!

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cyrog

...men som sagt, hvis jeg får pressa prisene enda mere, så kommer det kundene mine direkte tilgode :) That`s a promise!

Gjett hva som kom i posten i dag :D , ny prisliste.

Er i gang med å sette ned prisene på en del løse dioder, så da blir`e ikke så ille gæli allikevel, 10-20% avslag i pris til dere.

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P11... Damn er 1år siden jeg gjorde det men jeg utforsket alt selv og spurte Nissan om hvordan pærer som skulle her og der.

Cyrog, supert. Savnet lenge en norsk butikk. Har hatt en god del feilbestillinger og feilsendinger, å snakke med de danskene ekke akkurat lett. Engelsk er å foretrekke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by WhipeOut

Noen som kan lage en tutorial på demontering av dashbordet i en P11 og sjekke hvor mange dioder jeg trenger i my baby??

Would have been great...

Regner med at det er rimelig likt på våre biler, siden jeg har p10, så jeg kan gi deg en liten pekepinn på hva jeg gjorde for å få demontert instrumentpanelet mitt.

Tipper du har 4 sokkelløse glasspærer som bakgrunnsbelysning, og muligens en digital klokke? Varmeapparat og brytere må mest sannsynlig loddes. Se på tråden til pulp om pulpmobile, der viser han hvilke pærer han bytter ut (i mellomtiden) :)

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fikset blått lys i bryterne mine (loddet på lysdioder) og blått lys i varmeapparatet (her var det bare å åpne og mekke i en 316 diodepære ;) )

Ser konge ut! Må bare få de greiene jeg bestilte hos deg før helgen cyrog. Manglet er par pærer for å kunne ta instrumentene..

Litt greit med norsk butikk også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

hmmn hvilke dioder(blå) trenger jeg for instrumentpanel og varmeapparat til en 94 passat gt

den/de der?

Hei, ser ut som du har Golf III instrumenter, men det er vanskelig for meg å si hva slags du trenger. Den linken du viser til er de mest brukte diodene til VAG, sjekk opp med din lokale VW forhandler, hva slag du har og hvor mange. Så er det bare å skru i vei :)

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2003 Toyota Rav4

Lenke til kommentar
Del på andre sider