trra Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Nå er det vel ganske strenge regler i sverige på f.eks trimming, leser stadig i bilsport at de syns det er lett å få godkjent en bil i norge iforhold til sverige. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tovik Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by volvo242TIC den eneste dagen i hele uka, i arbeidstida, som jeg er ute å kjører goførti har de seff kontroll.... moped kontroll egentlig, for å se etter trim på moped...men nå jeg kom kjørendes med goførtin ble jeg jo seff vinka inn... helvetes biltilsyn... fikk raskt høre "jasså senka bil, dette står jo ikke i vognkortet" "røde blinklys bak,ikke lov" "du har ettermontert eksos ser jeg, godkjenning på støynivå? ehh noo" , "solfilm helt øvert i ruta, uten godkjennings papir" --- må jeg ha forstillingskontroll for å få godkjent senkesettet? ser de etter nummer ell no på fjørene, eller kun på Tüv papirene? hvor høy DB er lov på eksosen på en 240? er det mulig å få et bilglass verksted eller et normal verksted til å si at den sotestripa mi er lovlig,så jeg slipper å flekke den av? jeg ble selv stoppet av biltilsynet å fikk anmerkning pga senking.. egentli skal du få ett verksted til å¨fylle ut ett skjema for deg som du skal vise sammen med tüv papir og målebrev fra forstillingskontroll.. er ikke mange verksteder som vil fylle ut det skjemaet på arbeid di selv ikke har gjort, så jeg fikk ikke noen til og fylle de ut.. dro til etterkontroll å la frem målebrev å tüv papir.. han så etter merkinga på fjærene, men lakken på mine fjærer har flekket av, og merkinga er blitt borte.. han var litt i tvil på om han skulle gokjenne siden han ikke kunne kontrollere om fjærer å dokumentasjon hørte til hverandre.. men, han syntes det ville være før jævli at jeg måtte skifte fjærer da di som sto på bilen var i go stand, så han gokjente iallefall senkesettet å skrev det inn i vogn kortet.. Siter 1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879 x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434 x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges x 1985 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Vil bare opplyse han som sa dette : Men jeg syns det er rart at de stussa på røde blinklys, mange amrikanske biler har det orginalt, skulle da ikke være så mye forskjell å ha det på en annen bil.. men men, biltilsynet er jo så jævli trangsynte så... Det var på 80 tallet et sted at det ble slutt på godkjenning av røde blinklys på amerikanere, unntaket er biler som blir tatt inn som veteraner. Resten av dem har enten fått påsatt orange blinklys, eller fått farget ryggelyset orange og bruker det som blinklys. Tovik, du har treffi på en snill tilsyn sak, etter reglene dems, så skulle du egentlig ha tatt dem av og satt på nye senke fjører eller originale. Ang, måling av db så har verksteder som er godkjente til eu kontroll slikt, ring og sjekk litt rundt. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Jeg har H&R senkefjører og merkinga på de kan lett sees. Trenger jeg TÜV papirene hvis jeg skal godkjenne senkinga da? For de har jeg mista... Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Du er nok nødt til det, ellers så kan du få beskjed om å fjerne dem og komme med noe som er godkjent Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 De kom med TÜV papirer, så de er godkjente. Jeg tenkte kanskje at de kunne se på merkinga og sammenligne de med andre H&R senkefjører som de vet/kan finne ut er TÜV godkjente, om merkinga kan fungere sånn. Kanskje tvilsomt at de har slik info og om de gidder å gjøre det... Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tovik Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Originally posted by Jap_Power De kom med TÜV papirer, så de er godkjente. Jeg tenkte kanskje at de kunne se på merkinga og sammenligne de med andre H&R senkefjører som de vet/kan finne ut er TÜV godkjente, om merkinga kan fungere sånn. Kanskje tvilsomt at de har slik info og om de gidder å gjøre det... du kan gå til firmaet du kjøpte senkesettet hos, eventuelt ett annet firma som selger slikt, så hører du om di kan skaffe deg tüv papirene om du gir di nr som står på fjerene. det har jeg gjort før.. koster deg ca 300kr.. Siter 1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879 x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434 x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges x 1985 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Sier du det, ja. Spørs hvor lang tid det tar da. :D Bestilte fra Powerzone. Takk for svaret. Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Originally posted by zlinky pell av sotfilmen, for den får du ikke godkjent. ta med deg tuv-papirer på senkesettet, og lån deg noen baklykter så burde hele greia være i orden. la de måle dB på vanlig (lavt altså, hehe) turtall, så går det greit også ;) husker ikke hvor mange dB du får godkjent, men det er egentlig ganske mye. db skal måles ved noe sånt som 2/3 av max turtall Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Originally posted by Genetic Men jeg syns det er rart at de stussa på røde blinklys, mange amrikanske biler har det orginalt, skulle da ikke være så mye forskjell å ha det på en annen bil.. men men, biltilsynet er jo så jævli trangsynte så... mange amerikanske biler har det orginalt ja, men det er ikke tillatt i Norge. Det godtas kun på flyttegodsimporterete biler. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest www.vwbus.no Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Støy Det må du finne i typegodkjenningen for bilen din om du ikke har papirer på eksos anlegget du ha montert se typegodkjenning for modelen du og det riktige årstall, så måles dette med DB måler Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 de hadde kontroll på rud også, en kamerat av meg ble avskilta og fikk 3000 i bot. det gjorde 12 andre også. Mange av dem viste 50-55, og noen viste over 100. Nå har de begynnt å pirke på bil også??? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 fikk beskjed for en stund siden på NAF at at man kunne kan ha 5% høyere støy en det bilen hadde originalt.. Det slutt på at et verksted må fylle ut det berømte skjemat ved senking, nå trenger du kun TUV papire og måle papier på forstilingen. Sa Volvo til meg i for en uke siden da de godkjent min 240 Solfilm i frontruta er ikke LOV uansett om det er TUV godkjennt fikk jeg beskjed på biltilsynet "De tvilte også på at det fantes med TUV godkjenning" Det skal ikke være noe i forontruta eller sideruten foran.. Huska at biltilsynet mener at det kan komme et lavt flygend fly eller fugel som vi skal se :D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Jeg har lakka baklyktene røde nå, blinklyset blinker oransje det, men ryggelyset er rosa. Men ryggelys er ikke påbudt så lenge det ikke er hvite glass bak, må vel kanskje koble ut da men. Og fins jo nok bilsvaksynte. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 da er det vel bare å sette igang.. lager noen plater med 6-8mm hull i som jeg setter inn i eksosen..evt. kaste inn litt stålull..er hjemme sveisa,så får jo ikke noe Tüv papirer på det..har bestillt db test hos volvo.. syns det mest tragiske er solfilmen øverst i ruta..den går høyt oppe,og er gjennomsiktig..hvis jeg tar ned "solskyddet" inne i kjerra sperrer jo de mer for den berømte fri sikten til biltilsynet..personlig ser jeg ikke så mye på skyene når jeg kjører,men det er vel det biltilsynet tror vi bilister gjør.. konklusjonen er : biltilsynet er møkka folk.... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.