Gå til innhold

Soundstream forhandlere?

Ranger emnet

Corbin

Anbefalte innlegg

Originally posted by BLACK.PEARL

Hvilken land er Soundstream fra egentlig? Hvor produseres de? Og hvilken serie av komp. sett, sub og forsterker anbefales for mest musikalsk glede? (skal jo spille høyt en gang iblant også da :D)

Tenker prisklasse 2500-3000 for front, ca 3000 for sub og/eller 3000-3800 for forsterker (spørs om dere har en som kan drive både front og sub som f.eks. endel av Audisonene kan :))

Blir fort endel penger dette da :) Summen jeg kommer opp i blir ca. 23.700 kr. med det anlegget jeg leker med tanken på nå (da koster kablene 1400 kr (R/F komplett kabelsett fra bilradiospes.no), demping er inkludert (har veldig lav støy i Mercedes, men tenker på Focal Plain chant matter til 400 kr til kun dører), Blaupukt CD spiller med nav til 7400 er inkludert, 3000 kr. satt av til montering her og der er inkludert, Stinger kondensator til 1300 er inkludert...

Summen av disse diverse kostnadene blir 13.500 og da står jeg igjen med 10.200 :(

Disse 10.200 har jeg foreløpig tenkt til å bruke på 11" sub i kasse fra Focal til 3.800 kr. , 3-kanals Audison forsterker til 3.800 kr. og frontsett fra Focal til http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10922&PHPSESSID=a967c0bcbbf174901dbd44a21abbc96d !

Spørs om dere SS folka klarer utfordringen med et godt tilbud, hihi :)

Trådstarter, unnskyld avsporingen :)

Hei, som MR.SQ sa så produseres faktisk alt utenom extreme serien i USA, bygd for hånd...!

Når det gjelder frontsett, så har jeg en stor knapp på Van Gogh serien (3390,-), de leverer stor musikalsk glede til en forholdsvis liten penge.. Kan jo si litt om hvordan det spiller og da. ;)

Diskanten harmonerer utrolig bra sammen med midbassen, dvs, at diskanten spiller fra 3.3khz og opp, men de spiller såpass bra på lag disse komponentene at det føles og høres ut som om all mellomtone frekvens kommer høyt høyt oppe, fra diskanten...

Og, at kun midbass kommer fra midbassen, bra...!

Diskanter av denne materialtype har tendens til å høres meget skarp og "harsh" ut, men denne diskanten er den beste diskanten jeg har hørt som er lagd av dette materialet..

Den spiller utrolig detaljert, med god body og varmhet i mellomtonesjiktet, samtidig som den aldri blir stresset og gir seg hen. Utrolig imponert over denne diskanten..!

Nå må jeg også si at diskanten er av det bedre jeg har hørt av bildiskanter, og da har jeg hørt mange, og ikke bare i samme prisklasse, men diskanter tett oppi og over tusenkroners klassen.. ;)

Diskanten har et aluminiums kammer som kan skrus av, diskanten er av "hornladet" type...

Når det gjelder midbassen, så har den samme membran materiale som diskanten, som kanskje er noe av grunnen til at de harmonerer så bra sammen..

Den har et godt støpt chassis, ventilering på spider og under spolen.. Den har en meget fin bakplate av chrome... ;)

Siden midbassen skulle monteres i døren, hadde jeg ikke så store forhåpninger om kraftig og tight midbass..

Men, jaggu trodde du ikke at dette ble knall da..?

Midbassen var på starten en anelse "slank", men etter en stund fikk den løst seg opp, og etter noen dager ble den så tight og stram at det var nesten helt rart..

Den midbassen der, i en godt isolert dør, spiller meget godt midbassfrekvensene fra 50hz og opp.. Den gir et skikkelig skuv, kicker skikkelig...!

Den er samtidig meget presis og oppfører seg meget eksemplariskt og homogent...

Så, tilbake til resten.. ;)

Av forsterkere, har jeg meget god sans for Van Gogh serien, de leverer helt hinsides god prestanda i forhold til pris.

Har nettopp åpnet en av disse for å se hvordan de så ut inni, og ble mektig imponert.. Det var det gjennomtenkt til de grader...!

"thumbs up" for Soundstream on this one..! :D

Strømforsyningen er nokså overdimensjonert på disse, dvs at de garantert yter mer enn det de er oppgitt til, hvor mye mer kan variere, men har sett tilfeller av f.eks vga800.2 som er oppgitt til 2x200w rms.. Den ble målt til 2x290.5@13.8volt, og 2x294.2@14.4volt. Good enough for yah...? :D

Hvis du lurer på noe mer, eller bare vil ta en prat om Soundstream sine produkter er det bare å slå på tråden, bare det ikke er midt på natta.. ;) 99314035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by RiZLa

Hei, som MR.SQ sa så produseres faktisk alt utenom extreme serien i USA, bygd for hånd...!

Diskanter av denne materialtype har tendens til å høres meget skarp og "harsh" ut, men denne diskanten er den beste diskanten jeg har hørt som er lagd av dette materialet..

Når det gjelder midbassen, så har den samme membran materiale som diskanten, som kanskje er noe av grunnen til at de harmonerer så bra sammen..

Må desverre korrigere deg litt her Lars Ove.

Alt designes i USA, men Edge forstrekere, Xstream forsterkere og alle coaxer monteres i Korea.

Diskantene er av Titanium.

Midbassen er ikke av samme materiale som diskanten. Midbassen har aluminiums membran.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Har jo lest ting som:

"using thirty-two 230 volt bipolar output transistors, and twenty-eight 80 amp power supply transistors to deliver 2000 watts continuously into a four ohm load with lots of headroom!"

Fra http://www.soundstream.com , men klarer ikke helt å se det for meg.. Bilder? :D

Har faktisk ikke kikket inni Tarantula selv. Den eneste som er tatt in til nå, sitter i bilen til Lars, og den fikk jeg ikke engang lov til å ta ut av esken før jeg var hos Lars å leverte den.

Lurer på om ikke Lars har noen bilder, Er visst helt syk sa han.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Må desverre korrigere deg litt her Lars Ove.

Alt designes i USA, men Edge forstrekere, Xstream forsterkere og alle coaxer monteres i Korea.

Diskantene er av Titanium.

Midbassen er ikke av samme materiale som diskanten. Midbassen har aluminiums membran.

mvh

Trodde dette var informasjon jeg fikk av deg jeg, Glenn.. :eek:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Trodde dette var informasjon jeg fikk av deg jeg, Glenn.. :eek:

;)

Da har du ikke hørt ordentlig etter, eller så har du hatt for mye polyester i ørene den dagen:D ;

ha ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke kikket inni Tarantula selv. Den eneste som er tatt in til nå, sitter i bilen til Lars, og den fikk jeg ikke engang lov til å ta ut av esken før jeg var hos Lars å leverte den.

Lurer på om ikke Lars har noen bilder, Er visst helt syk sa han.

mvh

Jeg sitter på noen deilige bilder ja :D :D

Det ligger jo bilder av Tarantula 4 kanalerene på http://www.engen.tk men monoblokk bildene har jeg spart for meg selv.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Soundstream Arosa

Jeg sitter på noen deilige bilder ja :D :D

men monoblokk bildene har jeg spart for meg selv.

Det syntes jeg hørtes noe bekymringsverdig ut. Så fin kan den umulig være:D ;)

Må du dele litt, selv jeg har jo ikke sett de bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,du lars er en liten luring:mad:

skal ned til tynset for å hente dashbordet mitt i kveld,jævlig spent på scan speak mellomtonene,samtidig litt nervøs,har litt dårlig følelse for å bytte annleggets viktigste komponent strax før finalen. men dash,n blir affall heftig...;) du må lytte i bilen min på finalen lars....

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn det ser ut så har jeg revet meg litt løs fra bryllupshelvete så jeg kommer ned til Skien på fredagen og skal dømme. Det er to biler jeg skal høre på uansett og din er en av de Jonny. Jeg tipper du vil få deg en liten aha opplevelse når du kobler dette sammen og det får spillt litt.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg hørtes noe bekymringsverdig ut. Så fin kan den umulig være:D ;)

Må du dele litt, selv jeg har jo ikke sett de bildene.

Du kan si det sånn at hvis du løfter printkortet på midten så knekker det... såpass solide terminaler/innganger er det på beistet. Jeg har heller ikke sett en bilforsterker med 4X4" vifter på...

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 190e

Siden det er mye snakk soundstream her...:D

Så lurte jeg på hvilke som faktisk er BEST av 5 kanalen eller 4 kanalen fra Tarantula serien...?

Kan f.eks Tarantula 5 kanalen være bedre enn den gamle gode 5 kanlalen Continiuum / forsterkeren som jeg hadde før?

Har Taratula det samme musikk glede som Continiuum hadde?

Er bare litt nyskjerrig på dette...:rolleyes:

Forresten, har det blitt solgt mange Human Reging forsterkere her i Norge eller?

Noen som har hørt disse forsterkere spille?

Hvilken som er best av 4 kanaleren og 5 kanaleren kommer egentlig helt ann på hva du skal bryke dem til. Lydmessig følger dem samme filosofi.

Continum har jeg aldri hørt, så det aner jeg ikke.

TR800/5 spiller med en autoritetman ofte forbinner med multiforsterker oppsett ikke 5 kanalere. Må bare minne om at Van Gogh VGA800.5 er samme forsterkeren.

DEt er til nå solgt 2 stk Human Reign 4 og jeg vet om en litt lenger opp i denne tråden som gleder seg til å få disse. Møter du opp på noen EMMA konkurranser til neste år, kan du sikkert få høre på dem.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by 190e

Her ser du prisen på Hunam forsterkeren....

http://www.musicaltransparency.com/

Finner ingen priser der jeg..

Lurer også på prisen på denne Human Reign 4, den ser jo dritrå ut

-edit-

doh, trodde prislister pleide å ligge under linken 'priser' jeg, men så feil kan man ta.. :rolleyes:

Å fyttih..... kjøper meg heller 3.gen turbomotor og hellakkerer bilen for den prisen :eek:

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider