Gå til innhold

Er dette et godt kjøp?

Ranger emnet


skyy

Anbefalte innlegg

Lurer på en mazda 626 2,0 16v 88mod. Bilen har gått 290 000km men motor har kun gått 210 000km. 5-dørs, komplett motor med el.anlegg men defekt topp følger med. er litt høy kilometerstand syns jeg, men bilen ser utrolig velhodt og er rustfri.. dempere og katalysator er nylig skifta

Skal ha 25000kr for den

Hva syns dere om bilen? bør jeg slå til?

Seat Leon cupra tdi4

Accord 2,0 exi

Vectra 2,0 16v -95 (Solgt)

Manta GSI -86 (Prosjekt)

Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt)

Ascona A -72 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by skyy

Lurer på en mazda 626 2,0 16v 88mod. Bilen har gått 290 000km men motor har kun gått 210 000km. 5-dørs, komplett motor med el.anlegg men defekt topp følger med. er litt høy kilometerstand syns jeg, men bilen ser utrolig velhodt og er rustfri.. dempere og katalysator er nylig skifta

Skal ha 25000kr for den

Hva syns dere om bilen? bør jeg slå til?

 

vis bilen er i bra stand så holder den 500.000km uten problemer, men få tatt en naf test på den da vet du jo hvor bra den er, billig forsikrin å gjøre det vis du ikke er bilmekaniker selv da.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Originally posted by Mr.X

 

At folk ikke skjønner seg på bil.. ;)

 

Du skjønner...i min familie tar man vare på bilene sine :) Det sier ofte seg selv hvorfor toppen sprekker, men spurte fordi noen over sa at toppen ofte sprekker på denne modellen. Derfor mitt (dumme) spørsmål.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

 

Du skjønner...i min familie tar man vare på bilene sine :) Det sier ofte seg selv hvorfor toppen sprekker, men spurte fordi noen over sa at toppen ofte sprekker på denne modellen. Derfor mitt (dumme) spørsmål.

 

var det jeg svarte på også (hvorfor sprekker toppen..)..

 

og det enkle svaret på det er olje og kjølevæske.. har selv en 2,2i 12V og oljekanalene i toppen på disse motorene er underdimensjonerte, og kan derfor lett få for lite oljetrykk i toppen, og da begynner den først å tikke i ventilløfterne, og så er topp-ras neste på lista.. dette er spesielt utbredt på 16V motoren.

Profesjonell rotekopp på bedringens vei, men kjører meg stadig vill...

 

-00 Leon Signo

 

Rart at ordene RUST,FORD og OPEL alle har 4 bokstaver??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selges MAZDA 929 2.2l 1987mod.

 

Kjørt 180.000, Eu godkjent i februar 2005, betalt årsavgift.

Byttet clutch på bilen i går kveld.

 

Bilen ser litt shabby ut fordi forrige eier var borti litt av hvert.

JEg har rettet opp det meste og byttet mye i fronten.

 

Teknisk stand på bilen er drit bra. Starter lett og går bra. Sinnsykt varmeapparat i bilen. Den perfekte vinter bilen.!

Selges unnna for ca 7.000kr

 

Ta kontakt på PM, eller tlf. 971 69 113

 

Dsc_7929.jpg

 

Dsc_7900.jpg

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by RED HOT

 

var det jeg svarte på også (hvorfor sprekker toppen..)..

 

og det enkle svaret på det er olje og kjølevæske.. har selv en 2,2i 12V og oljekanalene i toppen på disse motorene er underdimensjonerte, og kan derfor lett få for lite oljetrykk i toppen, og da begynner den først å tikke i ventilløfterne, og så er topp-ras neste på lista.. dette er spesielt utbredt på 16V motoren.

 

Nå må det sies at det ikke er noen grunn til panikk dersom ventilene klikker på en FE3 (16v Doch) motor ved oppstart og en kort periode etter oppstart. Dette var og er normalt på denne motoren. Dersom klikkingen vedvarer bør man se etter om det er nok olje på motor. At toppen sprekker på FE3 skyldes stort sett at bilen er kjørt hardt. At dette er en svakhet? Ja, siden effekten er høyere på denne motoren en det den tåler, kan man si at det er en svakhet. Med vettug kjøring går denne motoren "til evig tid".

FE3 kan bygges om til turbo, men kjenner ikke til om man da har gjort modifkasjoner på toppen......??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår