le0n Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Måtte kjøre bestisen halveis til sykehuset i dag pga at han fikk en kniv i magen (?!) , og skulle da møte ambulansen på halveien. Så da gjorde de sitt og fikk han inn i ambulansen og sa at jeg bare skulle kjøre bak dem inn til sykehuset. Det gjorde jeg jo, og hadde ganske godt over hundre noen plasser og 80-90 km/t i 50 sonenen gjennom sentrum. Var dette lovlig? Vist jeg hadde blitt stoppa da, hadde jeg slippet unna med unskyldningen min? Hadde forresten promille og (drakk kraftigt i går).. Hvordan holder det? Dagen der på fylla lixom, men var nesten nødt og kjøre knivstukket kompis til sykehuset.. God nok unskyldning for og slippe unna? *lurer og funderer* ps. Det gikk bra med bestisen..heldigvis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 kanskje du hadde klart å komme unna med det "kjøre bak ambulanse" greiene.. men alkoholen hadde de nok tatt deg for.. om ikke begge deler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Du kan gå på http://www.lovdata.no og lese lov om nødverge og nødrett. Blir vel nødrett i dette tilfellet, men jeg ville ikke nevnt det for myndighetene hvis du kan la være ;) Spesielt ikke at du fulgte etter ambulansen etterpå. Det kan være straffbart selv i edru tilstand. Godt mulig vegtrafikkloven også har noen punkter som vedrører dette. Bra det gikk godt med kompisen din da :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 huff da :( Du gjorde jo det som var RETT!! hvis politiet tar fra deg lappen eller.no Så DRIT i dem !! du skal faen meg ha for å gjøre det du gjorde !!! *klappe skulder* men om det var lovelig etter div lover veit jeg ikke.... Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Tror nok at de ikke ville brydd seg all verden om kjøringa til ambulansen, men at du fulgte etter den kunne de ha reagert på ettersom da hadde du lenger ikke en skada person med deg. Det at du hadde promille vil jo etter politiets mening si at du satte deg sjøl, kompiss'n din og alle andre trafikkanter i fare..... så det hadde kanskje ikke vært så veldig heldig det heller...... Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 du var mentalt ustabil/satt ut i 'gjerningøyeblikket', så du hadde helt sikkert fått en formildene straff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Bra gjort, hadde garantert gjort det samme, driter i lappen i en slik situasjon, selv om man helst vil beholde den, seff :D Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PorscheFreak Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Flasher the patriot! ;) Hehe, men jeg er enig. Da hadde jeg driti i de 0,5 - 2,0 års utsettelse jeg hadde fått for å kjøre uten førerkort! ;) Siter Jaja.. *lete febrilsk etter bil* Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;) --- (x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann) --- /out Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Rettelse på posten min ett hakk over.. Ikke hvilken som helst tosk da, gjelder så klart bestekamerater.. hehe babyhmm? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PorscheFreak Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Er jeg bestekamerat? :rolleyes: Siter Jaja.. *lete febrilsk etter bil* Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;) --- (x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann) --- /out Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Dette sporer jo litt av her da men kan da sikkert kjøre deg til sjukehuset en tur om noe skulle skje med deg.. hehe.. hvis det gjør att du føler deg tryggere.. hehe :D Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PorscheFreak Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Hehe, tihihi! :usa: :hello: Siter Jaja.. *lete febrilsk etter bil* Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;) --- (x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann) --- /out Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 dette med promille blir vel slått rimelig hardt ned på uansett i hvilket tilfelle det er.... Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yatsy Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Det du gjorde var lovlig helt til du leverte fra deg kameraten til ambulanse folka, det at du fulgte etter ambulansen i høy fart og med promille hadde/kunne politiet bøtelagt deg for.. Men har vært i situasjoner hvor politiet også har sett gjennom fingrene for dette.. Men for å si det enkelt, ambulanse personel kan ikke gi deg myndighet til å bryte loven etter at den skadde er tatt hånd om av kyndig personel.. Så blir det opp til politiet å tolke loven hvis du hadde blitt stoppet.. Ikke alle som er rasshøl vet du, selvom det er mange av dem.. :D Siter 1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :) 2. 3. Takk til: 4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning. 5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet November 25, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Jaja, det vet jeg det og :) Men punkterer han lunga si igjen så gjør jeg det igjen og.. Texas her nå da.. Godt og høre at andre hadde gjort det samme.. Mye vetuge folk her da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg