Gå til innhold

Trippellys i baklampene??

Ranger emnet

Riisern

Anbefalte innlegg

Er det ingen som har gjort dette slik Riisern spør om? Altså beholde funksjonen til bremselys og tåkelys?

Da må det jo byttes til dobbeltsokkel på brems og tåkelys.

Får se på innsatsene i dag om det er mye arbeid å bytte til dobbeltsokkel.

Hvordan er forresten kravet til baklys igjen? Husker ikke om det står at det er tillatt med 2 lys, hverken mer eller mindre..

Er det noen som har denne forskriften foran seg eller husker dette?

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har koblet det slik at det yterste og de innerste lyser så har jeg bremselys i midten tåkelys funksonen er vekk men den er ingen som bruker alikavel. det med å ha bremselys i midten er egentlig ikke lov for der er de jo refleks. har blitt stoppet i utallige kontroller men de har aldri sagt noe på det. jeg gjorde det så enkelt at jeg flyttet ledningen til bremselyset i midten og til kjørelysene ut til den ytterste så bare tok jeg en ledningsbit fra ytterst til innerst. min mening er at det er finere å ikke ha alle tre men ha bremselyse i midten men det er jo smak og behag=) lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg triksa litt med dette her om dagen, kjappt gjort. Bytta ikke ut bremselys til to polig thow, men behold de slik de var. Det jeg derimot gjorde var å bytte tåkelyspærene med pærer identiske med kjørelysene, ca 5w vil jeg tro. Da kan du ha to lys i hver lykt når du selv vil, bare å trykke tåkelysknappen helt inn. Når du da bremser er hele raden nederst fyllt med lys. MEn siden golf 2 ikke har tåkelys på begge lyktene må du dra en ekstra kabel fra tåkelyset på den lykta som har originalt tåkelystilkonling. Hvis du velger å dra strøm fra noe annet vil du ikke kunne styre tåkelysene på begge lyktene fra bryteren inne i bilen. Syns btw det var tøffere med to lys i hver lykt istedenfor tre, pga vinklinga på lysa får du et bad-look uttrykk ;) Å koble alle tre uten dobbelpol vil si at du ikke lenger har bremselys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...