Riisern Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Har sett flere som har lys i alle tre lampedelene på baklampene. Noen som har tips til hvordan dette kan gjøres og alikevell opprettholde bremselysfunksjonen? Byttes da sokkelen til en ny dobbelsokkel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Nederst til høyre finnes en SØK funksjon Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Øverst til høyre finnes en SØK funksjon Forstørrelseglasset Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 hmmm... Jeg fant faktisk ikke noen tråd hvor trippellys var diskutert før. Har søkt en god del, men finner ikkeno... Blir skitgamle tråder sletta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riisern Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Fant heller ikke noe..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 remster har gjort det på sin 16v. Finn tråden "remster gti 16v" så står det der. Det er enkelt og er bare en kabel som trekkes bak der lyspærene er montert. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Tok jobben med å finne den for deg ( lang den tråden til Remster) her her den vertfall trippel lys i baklamper Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Er det ingen som har gjort dette slik Riisern spør om? Altså beholde funksjonen til bremselys og tåkelys? Da må det jo byttes til dobbeltsokkel på brems og tåkelys. Får se på innsatsene i dag om det er mye arbeid å bytte til dobbeltsokkel. Hvordan er forresten kravet til baklys igjen? Husker ikke om det står at det er tillatt med 2 lys, hverken mer eller mindre.. Er det noen som har denne forskriften foran seg eller husker dette? Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riisern Skrevet September 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Som KooPa TropA skriver, så vil ivertfall jeg ha bremselysene fortsatt. Da må vell soklene skiftes?? Hvis man gjør det på den måten Remster har gjordt vil jo ikke bremselys og tåkelys fungere normalt. Slik vil ikke jeg ha det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf16v Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 jeg har koblet det slik at det yterste og de innerste lyser så har jeg bremselys i midten tåkelys funksonen er vekk men den er ingen som bruker alikavel. det med å ha bremselys i midten er egentlig ikke lov for der er de jo refleks. har blitt stoppet i utallige kontroller men de har aldri sagt noe på det. jeg gjorde det så enkelt at jeg flyttet ledningen til bremselyset i midten og til kjørelysene ut til den ytterste så bare tok jeg en ledningsbit fra ytterst til innerst. min mening er at det er finere å ikke ha alle tre men ha bremselyse i midten men det er jo smak og behag=) lykke til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 det som er kult er å bruke topolte pærer i alle tre nederste lampene. Lage nye sokler, og koble slik at du har både park/kjørelys OG bremselys i alle de tre lampene! Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Jeg triksa litt med dette her om dagen, kjappt gjort. Bytta ikke ut bremselys til to polig thow, men behold de slik de var. Det jeg derimot gjorde var å bytte tåkelyspærene med pærer identiske med kjørelysene, ca 5w vil jeg tro. Da kan du ha to lys i hver lykt når du selv vil, bare å trykke tåkelysknappen helt inn. Når du da bremser er hele raden nederst fyllt med lys. MEn siden golf 2 ikke har tåkelys på begge lyktene må du dra en ekstra kabel fra tåkelyset på den lykta som har originalt tåkelystilkonling. Hvis du velger å dra strøm fra noe annet vil du ikke kunne styre tåkelysene på begge lyktene fra bryteren inne i bilen. Syns btw det var tøffere med to lys i hver lykt istedenfor tre, pga vinklinga på lysa får du et bad-look uttrykk ;) Å koble alle tre uten dobbelpol vil si at du ikke lenger har bremselys ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 kan noen demonstrere dette på tegninger? jeg prøvde litt her i sommer, men fikk ikke helt til... måtte bytte fler pærer og stuke noe vanvittig, men hadde ikke helt suksess... hadde vært fint om noen gadd ta det litt mer i dybden på tegning :P Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 JA! Kan ikke noen ordne no tegninger?! Blir jo helt forvirra av å lese dissa forklaringene...... :eek: Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Dette er da ikke vanskelig i DET HELE TATT! Folk er da ikke lam i hodet! Du setter en pære med ønsket styrke inn der du vil ha lys. Den må ha + og -. Denne strømmen stjeler du fra inngangen på en annen lampe. = LYS!!! Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg