Gå til innhold

Trippellys i baklampene??

Ranger emnet


Riisern

Anbefalte innlegg

Nehei... Lett sier du.... Blei bare så jævelsk forvirra av alle forskjellige svar....

 

For det er tre deler av baklyset sant? Bremselys, reflex och tåkelys eller no? stemmer det?!

 

For leste på remster sin tråd at det var bare å slenge en ledning fra den pæra til høyre ( på venstre lampe, sett utenifra, bakfra!) til den som er til venstre for den så videre derfra og ut til den lengst til venstre.. Riktig? Men hvordan vil da lyset lyse? Vil alle tre lyse hele tiden, og alle tre lyse som bremselys og null tåkelys....?

 

 

AAAAHHHHH..... Kan noen forklare heeeeeelt grundig?!

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by fred_stian

AAAAHHHHH..... Kan noen forklare heeeeeelt grundig?!

 

Ok, skal prøve jeg!

 

Du bruker en loddebolt, lodder fast en ledning til den pæra du vil ha lys i, den andre enden på ledninga lodder du fast i den pæra som du vil den nye pæra skal lyse samtidig med. Vanvittig enkelt.

Eller du kan lodde rett på kretskortet hvis du vil.

 

Jeg i mitt tilfelle har 6stk 5w/21w pærer som fungerer som kjøre/bremslys + et høytsittende bremselys.

 

Hvis du vil bruke 5w/21w pærer, så kan du bruke den samme forklaringa som over, + en ekstra +ledning til hver pære.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som gjorde at jeg kløna såpass mye som jeg gjorde, var nettopp det at jeg IKKE ville lodde ledningen fast i selv pæra, jeg ville lage en slags holder nedi der, sånn at man ikke trenger loddebolt for å bytte pære der seinere! i tillegg til det, var lyktene mine 2 forskjellige merker, som da også måtte bety at innmaten på den ene lykta ikke hadde noe hull til pære innerst. dette måtte jeg da lage selv! klarte også å "støpe" fast leningene sånn at jeg ikke trenger loddebolt for å bytte pæra! men jeg fikk sterkt lys permanent på den :rolleyes:

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man MÅ jo ha 2pola pærer... Ettersom bremselys pærene er på høyere watt enn de andre vil jo de, hvis man setter konstant strøm på de lyse sterkere enn de andre hele tiden! For den pæra lyser jo det den kan, dvs f.eks. 15W og kjørelysene er på 8W, så vil jo HEEEELT klart bremselysene lyse sterkere enn kjørelysene!!

 

Så man må jo ha 2 pola sant???????

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår