Gå til innhold

senkefjørene mine er kappet for mye.

Ranger emnet

saab_alex

Anbefalte innlegg

kappet fjørene mine så mye at jeg trenger å få heist dem litt. de detter ut av skålene når jeg heiser opp bilen.

har kjøpt meg slike heve- og senke "klosser"

slike som er av stål som du skrur fast.

funker dette egentlig? blir de fort ødelagt?

trenger innspill fra noen som har prøvd dem!

mvh Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

kappet fjørene mine så mye at jeg trenger å få heist dem litt. de detter ut av skålene når jeg heiser opp bilen.

mvh Alex

har en kompis som har sånne klemme-saker på 240'en sin... har holdt fint i et halvt års tid no så :)

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da regner jeg med at han har senket den.. vil tro det er litt anderledes med heving som jeg trenger

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=479&iItemId=17247

det er dette han kjører rundt med tror eg... går vel for det samme om du "senker eller hever" bilen....eller?

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mx6

bygg egne coil-over.. får kjøpt det man trenger på kollevold..mye bedre enn kappa fjærer hvertfall..

vet hvordan skamsenka saab 900 er..har hatt det selv..subba på E-18:D

Hehe.. er ikke det fint. Vi kappa fjærene på Saab'n til en kammerat. Den var ikke så lav, men den stod på gjennomslagsgummien. Var bitte litt stumpete ;)

Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Kan alle som skal skryte av gewindefahrwerk'en sin, og justerbare ditt og datt bare holde kjeft og prøve tenke seg til at ikke alle har råd til det, og ender opp med å måtte kappe litt?

http://www.rich-people-can-suck-my-salami.com

Det kan jo tenkes at det er en grunn til det finnes justerbart da... og ikke bare veldig korte fjærer. ;)

Ikke akkurat safe å ha fjærer som spretter ut når man f.eks. kommer i litt hastighet over ett telehiv!

Anyway.. two words.. KORTE DEMPERE!!!

Eller... så setter du bare ett sveisepunkt mellom fjære og skåla. Da slipper du ihvertfall at den forsvinner ut når du jekker bilen. Hvor godt den sitter hvis understellet får litt å jobbe med veit oss ikkje... ;)

Og ja, har kappet fjærer tidligere selv, men kun hvis at fjæra ble liggende like godt i skåla, og den ikke hadde mulighet til å detta ut.

Nå venter jeg bare på mitt nybestillte Gewinde... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DrLaban

Det kan jo tenkes at det er en grunn til det finnes justerbart da... og ikke bare veldig korte fjærer. ;)

Ikke akkurat safe å ha fjærer som spretter ut når man f.eks. kommer i litt hastighet over ett telehiv!

Anyway.. two words.. KORTE DEMPERE!!!

Eller... så setter du bare ett sveisepunkt mellom fjære og skåla. Da slipper du ihvertfall at den forsvinner ut når du jekker bilen. Hvor godt den sitter hvis understellet får litt å jobbe med veit oss ikkje... ;)

Og ja, har kappet fjærer tidligere selv, men kun hvis at fjæra ble liggende like godt i skåla, og den ikke hadde mulighet til å detta ut.

Nå venter jeg bare på mitt nybestillte Gewinde... ;)

Justerbart er gull. Men det koster gull også. Er ikke alltid man har råd, så da tar man det man har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mvh Alex

Kan du ikke sette på dempere som ikke vandrer så langt ut? Er det ikke mulig å legge mellom gummi slik det er på mercedes?

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider