Dre Racing Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 hei, leste kjapt igjennom bilstereoskolen til dagli jobber jeg med bilelektronikk å burde vite alt dette, men stusset litt på dette Batteriet vil ikke gi deg mer ampere så lenge det ikke har en større strømstyrke enn dynamoen (noe som er uvanlig), det fungerer kun som en reserve. Når motoren er i gang, så er det kun dynamoen som leverer strøm til apparatene i bilen. ???Er dette virkeli sant, trodde et bra batteri hadde mye ampere og spe på med jeg, man starter jo bilen med det. hva er det som styrer at det er kun dynamoen som leverer strøm når motoren er i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Hmm..jeg kan egentlig ikke noe om dette her, men så vidt jeg vet går det an å trille igang en bil, og så vil den gå, bare på dynamoen.. Men jeg vil da tro man trnger batteri for å drive anlegget ;) Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Hva slags "bilstereoskole" er dette, bare lurer jeg ? Webadresse ? Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[toca] Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Bilforumet.net Bilstereo skole Siter 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Tusen takk ;) Nå skal jeg lese og lære meg hvordan man gjør dette med bilstereo....:D :D Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansemann Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Hvor lenge varer batteriet ditt om du spiller musikk uten at bilen er i gang da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBeRt0 Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 synest det var et bra tiltak jeg , jeg kan nesten ikke noe om dette , men er veldig intressert , så da er det ok og ta det "step" by step ! Siter Golf G60 1991 x Golf GTI 16 V - 1988 x Golf GL 1.8 - 1985 x Derbi sm - 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Dre Racing@ hei, leste kjapt igjennom bilstereoskolen til dagli jobber jeg med bilelektronikk å burde vite alt dette, men stusset litt på dette Batteriet vil ikke gi deg mer ampere så lenge det ikke har en større strømstyrke enn dynamoen (noe som er uvanlig), det fungerer kun som en reserve. Når motoren er i gang, så er det kun dynamoen som leverer strøm til apparatene i bilen. ???Er dette virkeli sant, trodde et bra batteri hadde mye ampere og spe på med jeg, man starter jo bilen med det. hva er det som styrer at det er kun dynamoen som leverer strøm når motoren er i gang? Det er jo gjennomført logisk *Strøm er energi *Energi må utvikles og transformeres til den formen som kreves, f. eks kinetisk energi, lys, varme eller i dette tilfellet strøm *Strøm fra et batteri alene vil aldri øke eller være konstant, da tilgjengelig strømmengde alltid vil minke *En dynamo sørger for tilførsel av strøm men siden strømmen går via batteriet må dette minst ha tolleranse for den strømstyrken som dynamoen gir. Det betyr imidlertid ikke at batteriet kan avgi større amperestyrke enn dynamoen annet enn i den første utladningen etter å ha vært lada opp av annet utstyr enn dynamoen. P.S Kjempebra tiltak av Perel-import :) kiddie Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kramer Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Hmm, er det bare meg eller er det veldig mye luft mellom linjene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Originally posted by RoBeRt0 synest det var et bra tiltak jeg , jeg kan nesten ikke noe om dette , men er veldig intressert , så da er det ok og ta det "step" by step ! Helt enig :) Skal bygge stereo selv neste sommerferie også kunne jeg sikkert fått nyttige tips her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg