borabora Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Vet ikke helt om den skulle være her eller på Off topic jeg men jeg prøver. Kjøpte sett med neonlys fra Powerzone litt tidligere i høst. Fikk kobla det det på virket bra en stund så gikk releet. Skifta det så plutselig sluttet det å virke igjen. var når det begynte å bli litt kaldt. Under null iallfall. Sett på sikringer å alt. Går strøm inn på transformatoren, har ikke fått målt ut enda eller fått sjekka et og et rør for de skal vel ikke virke hvis det har skjedd noe med et av de. Har prøvd å sett under så tror ledningene sitter kobla sammen enda. Lav bil, så må ha den på en bukk for å sjekka ordentlig men har hørt at neonlysa ikke skal brukes i kulda men tror ikke at det er det som er galt. Noen her som har erfaringer med neonlys på vinteren eventuelt hatt noe av de samme problemene som meg. Regner med at jeg kjøper et ekstra sett til våren hvis jeg ikke får ordna de nå men litt bortkasta hvis det ikke er noe spesielt galt for tror jeg får kjøpte rør og sånn uten å kjøpe hele pakka. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FOBO Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 Altså neonlys er ikke akuratt noe kjekt å ha ute om vintern, ville nå helst ha kobla det ut og tatt det inn det som går... for det vill nok bli litt kondens ville jeg tru. ta å la bilen stå litt og få den tørr, så sjekker du igjenn. for neon om vinter er ikke en fin ting, ville nå passa bedre på det. trur ikke de tåler all værdens, er mere en sommer ting. Siter 2007 Renault Traffic *Arbeidsbil* 2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil* 1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil* 1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil* 1986 Mazda 323 *vinterbil* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 Slike ting, der en ionisert gass brukes for å lage synlig lys har en tendens til å virke dårlig er det kaldt ute, spesielt for laveffekt armatur. Det er en fysisk begrensing i røret, du kan ikke gjøre noe med det. Bruk heller diodelys, de tåler endel =) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FOBO Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 Originally posted by Hondaen Slike ting, der en ionisert gass brukes for å lage synlig lys har en tendens til å virke dårlig er det kaldt ute, spesielt for laveffekt armatur. Det er en fysisk begrensing i røret, du kan ikke gjøre noe med det. Bruk heller diodelys, de tåler endel =) Hvor får man shoppa slike lys da? og hvor mye kommer prisen på dem? :) Siter 2007 Renault Traffic *Arbeidsbil* 2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil* 1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil* 1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil* 1986 Mazda 323 *vinterbil* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 Får kjøpt neonlys i alle farger kjenner du en elektriker kan han bestille dette for deg. Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 har en kompis som satte neon lys under bilen om vinteren, og det eneste som skjedde var at han kortsluttet en hel krets eller noe... han måtte i så fall bytte batteri. Men vel og merke så fikk han tidlig problemer med at sikringen i releet gikk når det var frost, så han satte inn en større sikring, og det gikk som det gikk. Ellers så kan det være fint å ha neon lys under bilen om sommeren, men hvis man blir stoppet av politiet, så risikerer man å få en fet bot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Desember 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2002 Ok. Takk, regna med det var noe sånt. Så venter vel til våren eller til jeg får bilen inn på en bokk før jeg sjekker mer. Artig så lenge det varte... :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Er det bot for neonlys under bilen altså??Noen som vet helt sikkert dette her?? Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Noenlys er jo ikke lov så da er det helt sikkert en eller annen bot for det og... Borabora: ikke ha på slikt under bilen din a gitt.... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Originally posted by NoLimit Noenlys er jo ikke lov så da er det helt sikkert en eller annen bot for det og... Borabora: ikke ha på slikt under bilen din a gitt.... :rolleyes: Neonlys er jo tøft da! Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 I dette som alt annet: hver sin smak! :) Men neonlys? nei..syns det blir litt harry jeg.. ja det kommer selvfølgelig an på bilmerke osv men... ;) Ikke noe jeg skal sette på hvertfall.. har ikke plass heller så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Desember 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Originally posted by NoLimit I dette som alt annet: hver sin smak! :) Men neonlys? nei..syns det blir litt harry jeg.. ja det kommer selvfølgelig an på bilmerke osv men... ;) Ikke noe jeg skal sette på hvertfall.. har ikke plass heller så.. Sant det.... Synes det var harry selv men hadde lyst til å prøve.... Og synes det ble kult... Synd det ikke virker nå så kunne du fått sett hvordan det ble..... Skal fikse det når snøen går og det blir varmt.... :) Og dårlig plass på min oxo...:D Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Originally posted by borabora Synd det ikke virker nå så kunne du fått sett hvordan det ble..... Skal fikse det når snøen går og det blir varmt.... :) Og dårlig plass på min oxo...:D Jepp! Må få sett hvordan det ble da! Var inne på tanken selv i sommer.. men nå har jeg ombestemt meg igjen.. kan jo hende meningen blir endret om jeg får sett det på din. Farge skal du ha på lysene da? blå? Senka biler nå er noe dritt!! slår oppi snø- og is klumper alle steder.. bør vel heise den men.. vil heller ha større vinterfelger..hehe :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Desember 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 Blå ja, omtrent akkurat samme farge som bilen, hvis ikke hadde jeg ikke giddet å hatt de. Virka bra en liten stund men er noe galt nå. Venter på sommeren jeg oxo, Fangeren foran har dytta mer snø enn en vanlig traktor tror jeg... :) Har 16" og synes det er litt stort egentlig, ikke kjempebra på vinteren for min del. En kamerat har 15" på sin Golf 4 og det er mye bedre.. men, men. Jeg burde ha heisa min opp oxo men gidder ikke..... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg