Tedsu0 Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Hipp! Jeg ønsker å få litt mer "kraft" på min 95 Vectra 2.0i(115hk). Tenkte litt på chipping og bytte kammer, Jeg har også sett på muligheter til å sette inn 16v motor? Noen som har noe info ang ombygging evt trimming av c20ne?? Tar gjerne imot råd! Turbo og kompressor kit er temmelig uakt. Mvh Lars Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 NA tuning er vel den tuning som koster mest for antall hk. Wiktory kan detta bedre :) Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 136 hk heter X20xev 150 hk heter C20xe C20xe har Motronic 2.8 Hjerne og ledningsnett. X20xev har Simtec Hjerne og ledningsnett. 20NE og C20NE har Motronic 4.1 Hjerne og ledningsnett. Med andre ord så tror jeg det ikke bare er å sette rett over...men ikke så langt unna....du må bare få med ledningsnett når du bytter motor. Men er jo litt forskjell på disse motorene da. 20NE får man kjøpt får rundt 1000kr mens C20xe fort koster 10 000kr. Tror det er litt mer tak i disse :D Men 20ne tåler jo en del viss du er nøye med vedlikehold, men desverre er det ikke en av opels bedre motorer. Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Kan ikke si stort mer enn kikk på enem.se Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Eksos, luftfilter og cam + chip er vell den enkleste måten å få ut noen ekstra hester av 20ne. Kan jo alltids sende en mail til: nils@pk-tuning.net å sjekke pris og motering av chip på din motor. Tar du disse 4 tingene får du i alle fall en spreker motor med mer moment, men hvor mye mer hester det blir er vanskelig å si. Finner ikke noen annen motor som passer rett over uten at du må bytte ledningsnett. Den eneste jeg kan tenke meg er i så fall C30LE/NE fra Omega......men tror egentlig ikke de passer heller. Men som Precious sa (som nå er tatt vekk) er det kansje best å skifte til en litt sprekere motor :D Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Tedsu0 Hipp! Jeg ønsker å få litt mer "kraft" på min 95 Vectra 2.0i(115hk). Tenkte litt på chipping og bytte kammer, Jeg har også sett på muligheter til å sette inn 16v motor? Noen som har noe info ang ombygging evt trimming av c20ne?? Tar gjerne imot råd! Turbo og kompressor kit er temmelig uakt. Mvh Lars Få tak i en 20seh mener den heter du trenger bare toppen, denne motoren kom ut i noen kadett gsi 2l 8v eller så fantes den i vectra 4*4. denne mororen er på 130hk og 180nm mener jeg det var. Går sinsykt mye bedre en ne motoren. å du trenger kun og bytte topp og kam. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 for å få litt mer liv i den så tar du å setter inn en chip og kam. itilleg sender du toppen din til sliping. da får du bra med effekt ut av den. i tillegg setter du på grenrør og ordentlig eksos. da blir det saker. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinkz Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 få tak i en topp og hjerne til 1800 gsi 18se og sett det på da går det 130-140 hk:D Siter - celica st 185 - kadett e gls 2,0 16v (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 18e ikke se.. driver med det nå. mangler bare rådelager så er den ferdig Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinkz Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 ja skrevet feil seff 18e Siter - celica st 185 - kadett e gls 2,0 16v (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinkz Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 har en kompis (sakera) han har jo gjort d det går bra men han har 16 lang kasse Siter - celica st 185 - kadett e gls 2,0 16v (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Originally posted by wiktory 136 hk heter X20xev 150 hk heter C20xe C20xe har Motronic 2.8 Hjerne og ledningsnett. X20xev har Simtec Hjerne og ledningsnett. 20NE og C20NE har Motronic 4.1 Hjerne og ledningsnett. Med andre ord så tror jeg det ikke bare er å sette rett over...men ikke så langt unna....du må bare få med ledningsnett når du bytter motor. Men er jo litt forskjell på disse motorene da. 20NE får man kjøpt får rundt 1000kr mens C20xe fort koster 10 000kr. Tror det er litt mer tak i disse :D Men 20ne tåler jo en del viss du er nøye med vedlikehold, men desverre er det ikke en av opels bedre motorer. Litt oppklaring... Vectran hans har Motronic M1.5 motorstyring, det er de før ca. 08.90 som har Motronic ML4.1.. Men det er ikke det som er mest jobb.. Å koble opp det elektriske er en grei sak. Hvor mye effekt skal du ha da? En kam(du har én kam, ikke kammer...), grenrør, 3.0 spjeldhus og et åpent filter kan gi en del guff.. Desto mer guff, dest mindre kjørbar.. Vil anbefale en kam på mellom 280-295 grader durasjonsvinkel. Prøvde selv en Enem A7 kam, den var for snill.. Chip hjelper litt ja.. Ikke av Opel's bedre motorer? Mht til hva? De går og går.. Bare de har olje så går de nesten forever.. om registerreimen rykeer så overlever de det også.. De er av Opel's mest slitesterke motorer.. ;) monterte turbo på en slik motor som du har i Vectran. Stikk innom hjemmesiden min, står litt der.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Har sett en 20ne motor benke 207hk uten overladding. så det finnes muligheter men det koster.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 en opel klubben hadde 180 hester i sin 1,8i i en corsa så det er ikke umulig. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 har noen lagt mereke til at den eneste som ikke er aktiv på denne toppicen er han som begynte den?? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.