Tedsu0 Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Vært på ferie :) Mange gode råd er kommet frem! jeg tror jeg velger chip, slipe topp, og bytte kammer.. Muligens også skifta manifoil.. Takker for mange innspill :) ALJ_GSi spes takk! Tenker prisen havner på ca 7000kr totalt... Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 oj.. versågod. jeg anbefaler pk tuning i stavanger. du bare sender toppen din dit så får du en annen tilbake som er fiksa opp med det du vil. enkelt og greit. de leverer også ferdige chiper. tror email adressen hans ble posta her ett eller annet sted. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Kjøp Vauxhall trimset i England, der hvor de KAN lage motordeler. SBD i England har desidert beste utvalg og lager ALT og da mener jeg ALT. Gikk en Opel Manta her i Alta og den hadde 230HK uten turbo og gikk som fy... Glemte denne også... Courtenay Sport i England har også et f... så bra utvalg og er kanskje litt mer elekstroniske enn SBD :) Husker ikke linkene til sidene men det finner du sikkert på yahoo.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Originally posted by mihkku Kjøp Vauxhall trimset i England, der hvor de KAN lage motordeler. SBD i England har desidert beste utvalg og lager ALT og da mener jeg ALT. Gikk en Opel Manta her i Alta og den hadde 230HK uten turbo og gikk som fy... Glemte denne også... Courtenay Sport i England har også et f... så bra utvalg og er kanskje litt mer elekstroniske enn SBD :) Husker ikke linkene til sidene men det finner du sikkert på yahoo.com Like dan som du sier at det er 160hk i din, altaværinger er jo kjent for og legge på når dem forteller da.. :D Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet September 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Alta folk altså! Pk tuning it is! Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Eh... Du mener vel svensker ? :) Er jo de som har lagt tallene på bordet til meg. Dahlberg & Roos +46 98012080 Reg nr. DH64994 Ring å snakk med de og si at de må slutte å "legge på". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Mr.X Like dan som du sier at det er 160hk i din, altaværinger er jo kjent for og legge på når dem forteller da.. :D Vel... Hva la jeg på nu ? Alle vet jo at å få så mange HK på en Manta er null problem. I så fall så må de også legge mye på når de forteller, og da er det ikke BARE altaværinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Ascona C 2.0 i Sprint, hva er forskjellen på den og en vanlig 2.0i og hva er motorkoden.... Den er jo ganske hissig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Irmscher produsert Ascona enkelt og greit :) Ble vel produsert 1500 eksemplarer hvis hukommelsen ikke tar feil. Motorkoden måtte jeg leite opp fra noen gamle verkstedsmanualer men hvis jeg har skjønt det riktig så er motoren en C20NE motor med div. Irmscher modifikasjoner. Kit kan kjøpes. Snakk med blitspower så klarer sikkert Håkon å finne ut bedre enn det jeg klarer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Ascona C 2.0 i Sprint, hva er forskjellen på den og en vanlig 2.0i og hva er motorkoden.... Den er jo ganske hissig. Den heter 20SEH. Han andre stempler(enn ©20NE), chip, og kam.. Irmcher produsert Ascona? Hvor fikk du det fra? Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 er vel heller at irmscher har "justert" noen få sprinter, samma som vauxhall calibre, de har sånn fancy fangere osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by turbomega Den heter 20SEH. Han andre stempler(enn ©20NE), chip, og kam.. Irmcher produsert Ascona? Hvor fikk du det fra? Litt feil der du sier der er toppen og kammen som er forskjel. Ikke noe annet, å den har 15hk mere og ca 20nm.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Mr.X Litt feil der du sier der er toppen og kammen som er forskjel. Ikke noe annet, å den har 15hk mere og ca 20nm.. Nope, er nok ikke feil det der.. Bare let opp delenummerene i EPC.. Begge toppene har delnummer: 90540028 Og programmet i styringsenheten er forskjellig.. Delenummeret på styringsehhet til 20SEH: 90348261 20NE og C20NE 90348260 Vel og merke frem til ca 08.1990, da fikk C20NE motronic M1.5 styring.. Stemplene er det også forskjell på, forskjellen er størrelsen på brønnen.. Les om lær.. ;) Men ikke skriv noe du tror når andre vet.. ;) "litt ovenpå da..".. :D Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 kan kansje ta feil, har ikke sjekket delenr, men å bytte styreenhet hjelper ikke har prøvd og den fungerte like dan. Men vis det ikke er forskjel på toppen hvordan har det seg at det er forskjel på kompresjons forholdet?? Hadde en seh motor i min som råden kom ut av, satt så inn en ne motor å den gikk som ett dass i forhold, var og målte den, 113hk, byttet styreenhet 113hk, byttet komplett topp fikk 134hk.. er litt pusig det der men kan jo ha hatt flaks. ;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by turbomega Den heter 20SEH. Han andre stempler(enn ©20NE), chip, og kam.. Irmcher produsert Ascona? Hvor fikk du det fra? Så jeg tok feil av motoren ja, men fant ikke 2SEH på manualen men finner alt annet?! Kanskje man får dra på Opel og sette seg ned med delefilmene. En kompis av meg har stylingssettet fra Irmscher og sier den er ombygget til Sprint. Han har 140HK på bilen. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2200 2SEH motor og 150HK. Hørte om Sprint motoren hos en Opelmekaniker som sa at han var ikke sikker men mente at kammene var spissere og at det er et anderledes innsprøytningssystem i 2SEH enn i C20NE. Noe dritt at internettet er noe ræva her, får ikke gjort skikkelig forskning. Beste hadde jo vært å hatt motoren forran seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.