Gå til innhold

Soundstream RX7

Ranger emnet

RiZLa

Anbefalte innlegg

jeg spiller musikk med MYE bass, det skal riste som faen i bilen, det skal dunke så øra flaggrer,,,

techno, rap, noe også normal "jente" musikk (dama skal ha sitt) men ellers slik musikk.. har også Shangri-la som jeg hører på , med mark knopfler..... men da tror jeg at jeg skrur av bassene....

hva bør jeg velge? rør?

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by prizma

jeg spiller musikk med MYE bass, det skal riste som faen i bilen, det skal dunke så øra flaggrer,,,

techno, rap, noe også normal "jente" musikk (dama skal ha sitt) men ellers slik musikk.. har også Shangri-la som jeg hører på , med mark knopfler..... men da tror jeg at jeg skrur av bassene....

hva bør jeg velge? rør?

Er du stort sett ute etter den type lyd, er det ingen utvei. Da må du kjøre refleks.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Hva med å starte en egen topic med spørsmålene dine Prizma..?

Hjelper deg mer enn gjerne der.. ;)

aight, bare spurte her siden vi var så usakelige... jeg er redd for å få svar som "dette har vi svar på før, søk" og sånnt.-.. er ikke det jeg er på jakt etter, men litt mere konkrete saker.. lager tråd nå.

--

her er tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=59173

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

For det første er det viktig å skille mellom glassvatt og steinull. GLAVA= GLAssVAtt, Rockwool=Steinull

Glava har ikke de samme egenskapene som Rockwool.

En bitteliten arrestasjon; Glass= stein, ergo er begge framstilt av samme ulla!:D

Forskjellen ligger i prosessen med framstilling, Rockwool-fabrikken har valgt kortere fibre i mattene sine og Glava lengre.

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dag-Johansen

En bitteliten arrestasjon; Glass= stein, ergo er begge framstilt av samme ulla!:D

Forskjellen ligger i prosessen med framstilling, Rockwool-fabrikken har valgt kortere fibre i mattene sine og Glava lengre.

Joda, sant nok det Dag, men det skilles uansett mellom glassvatt og steinull. Fremstillingsprossessen er jo ganske ulik på disse to.

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående demping av kasse, så har jeg lest at man skal legge på ca en cm pr 10 liter kassevolum unntatt på baffelvegg for kasser tunet under 60Hz.

For kasser tunet over 60Hz litt mindre.

Men det er vel smak & behag.

Mvh

Ole Johan / Re:style - 41448000

http://www.restyle.no - post@restyle.no

Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider