Gå til innhold

Bytte termostat?

Ranger emnet


srednA

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bytte termostaten på bilen. Jeg har fått ut den gamle etter mye makk. Er det noen som har noen tips for å montere dette enkelt, får ikke det til alene. Skal få en seinere i dag til å hjelpe å holde.

 

Men det støpemetallet som er i veien, hvordan fjerne dette?

 

Noen erfaring?

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På diesel motoren min måtte jeg fjerne hele vannpumpehuset for å komme ned til termostaten, og tror ikke det finnes noen lett måte eller sanrveier her, er litt arbeid, men er da ikke noe problem vell??? er jo bare å skru litt, så skjønner man det fort..

 

Og siden du har fått ut den gammle, er det jo bare å montere, eneste som kan være vrient var å få på igjen reima som går over dynamoen syns jeg, men det gikk etter litt mikk makk...

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ordna det lørdags kveld.

Måtte av med dynamoen, måtte også kjøpe kortere bolter for det var så jxxxxx trangt der.

 

Det er ingen vanskelig jobb, det var bare det at det er så sykt trangt der. Vurderte å fjerne hele vannpumpehuset, men ville prøve uten først.

 

(Caddyen tokk det 5-10 min)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?????? Nå har jeg hatt en Golf 3 TDK som jeg hadde problemer med at bilen kokte å greier.. Dette var da toppen som var ødelagt, men før jeg fant ut det da så byttet jeg vel termostat sikkert 20 ganger..

 

Er det så stor forskjell på en diesel og en bensin motor egentlig på det der.. Dere skriver at dere har tatt av både dynamo og vannpumpehuset, men jeg tok nå bare av servoen.. Brukte sikkert ikke mer enn 20 min på å bytte dette..

 

Skjønner ikke helt hvordan dere har gjort det men..

2008 Golf stv 2.0 TDI

2008 Caddy Maxi

1970 Escort Mk1 cosworth prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, under bilen ved vannpumpa, mere nøyaktig rett under dynamoen.

Følg den nederste radiator slangen inn mot vannpumpa. Hos meg er det 2stk. 10mm bolter på rundt 25mm som er bytta til 15mm eller noe slikt.

Boltene står i en "plastrør vinkel"...

Men det som var problemet var støpestålgreiene som var i veien:mad:

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nå rimelig likt ut i grunn det der da men.. Jeg måtte i hvert fall ta av det feste til servopumpa.. Den gikk sammen med servoen og det var fort gjort bare jeg fikk gjort det noen ganger, men jeg skal kikke på det en gang i hvert fall..

2008 Golf stv 2.0 TDI

2008 Caddy Maxi

1970 Escort Mk1 cosworth prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bast

Høres nå rimelig likt ut i grunn det der da men.. Jeg måtte i hvert fall ta av det feste til servopumpa.. Den gikk sammen med servoen og det var fort gjort bare jeg fikk gjort det noen ganger, men jeg skal kikke på det en gang i hvert fall..

 

På min må man hvertfall fjerne dynamoen, og dynamo braketten som står i veien, så det blir med en gang litt mer å gøre.

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

 

På min må man hvertfall fjerne dynamoen, og dynamo braketten som står i veien, så det blir med en gang litt mer å gøre.

 

mvh

 

På min har jeg A/C kompressor i tillegg... morrroo :D

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår