Gå til innhold

Zex lystgass systemer

Ranger emnet

TiNy

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med disse? (http://www.zex.com for info)

Høres veldig lovende ut (tror d er ganske billig med US$ 595.- = 4335,70.- NOK i dag).

Men hvordan er dette kitet i forhold til f.eks NOS?

Noen som har peiling?

Forresten - finnes d forhandler i Norge evt. i Sverige?

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det står i nicket ditt at du er en nysgjerrig nybegynner vil jeg si at hvis du skal ta stort utbytte av det, er det mye mer du må gjøre enn å sette på det kittet. etter mer enn ca 60hk er det fordel å bytte clutch hvertfall, iallefall oppgradere den. stempler/råder/topp etc må oxo vurderes etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel.

Ok - fortell meg hva dere anbefaler da. Er i første omgang interessert i et kit som gir mellom 50 og 100 hk.

Hva ville dere satset på, hvor er info om d på nettet, selges d i Norge, pris , og om d er vanskelig å installere.

Takk.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste er en lystgass-mappet chip. men dersom det ikke er tilgjengelig er original bedre enn trimchip. Kan ofte også lønne seg å stille tenningen litt tilbake (mindre fortenning). Det står mye om dette på nettet.

Forøvrig vil jeg si at Nitrous Oxide Systems (NOS) er et langt mer kjent og brukt merke innen lystgass en ZEX. Deretter kommer vel Nitrous Express (NX).

1989 Corrado G60

1988 Golf 2 VR6 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Lystgass til bil er ikke som "vanlig" lystgass brukt på mennesker, så ring til nærmeste gass leverandør og hør.

Har lystgass (wet) liggende som trenger ny nozzle og hk dyser siden jeg ikke husker hvor jeg la posen med dysene. Bare å si en pris :)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider