Gå til innhold

Bensin?

Ranger emnet

bozzo

Anbefalte innlegg

Seriøst!! Nå er jeg snart dritlei.. Får jo ikke ordna en ting før det er noe nytt som klikker.. Har vært sjåfør i kveld (en sjelden gang :D), og var på vei hjem med en fra en fest.. Plutselig døde bilen min... Prøvde å kjøre ett sek på starter for å høre om bensinpumpa gikk, nei...

Venta 20 sek, prøvde igjen da, da gikk den og den starta...

Slik gjorde den for omtrent hver 7-8 km....

Noen som veit hva som kan være feilen??

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noe har irret, for alt på bensin-opplegget har jeg henta ut fra den bilen jeg tok motoren fra, og lagt opp igjen nye koblinger på.. Så der er alt nytt... Men skal prøve å kjøpe meg ett nytt filter på mekonomen til uka..

Men er det noen som aner hvorfor i h******* bilen min bruker 2 liter på mila? Begynner å bli irriterende dyrt å kjøre den nå... :(

'95 Nissan 200sx S14

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får ihvertfall aaaaalt for mye.. For jeg har ikke sjangs til å få den under 2 l/mila, og på langkjøring virker det nesten som om den drikker enda mer...

Også lukter det noe så inni gampræva bensin av den.. :D

Men hvor mye koster egentlig ett nytt luftmengdemeter a?

'95 Nissan 200sx S14

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

b230et du hadde? sjekk luftmengdemåleren.. det er en varmetråd der som skal varme opp lufta.. mulig den blir for varm og dermed kutter det... kanskje måleren måler mere luft enn det er og gir etter med mere bensin... kanskje...

Luftmassemåler er det på den, virker for meg som den kan gå i nødprogram, da den er ganske tørst og kutter.

Sjekk også temp.-måler og få tatt en diagnose er mitt tips.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider