Gå til innhold

str på høytaler i dørsida

Ranger emnet

audi-a3-turbo

Anbefalte innlegg

hei..

lurer på om det er noen som vet hvor store de høytalera som er i dørsida på en audi a3 er jeg? om det er 5,25" eller 6,5" å om det er noen som vet hvor store diskanter jeg får inni døra?

kom gjerne med mange tøffe løsninger til stero ellers i bilen å:D

2001 audi S3 260 hk

2007 Golf V GT 170 hk *solgt*

2002 Golf Gti benket til 235 hk *solgt*

1984 Nissan Cherry 1,3 :thumb *solgt

1999 mod Golf tdi 110 hk Highline *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi-a3-turbo

hei..

lurer på om det er noen som vet hvor store de høytalera som er i dørsida på en audi a3 er jeg? om det er 5,25" eller 6,5" å om det er noen som vet hvor store diskanter jeg får inni døra?

kom gjerne med mange tøffe løsninger til stero ellers i bilen å:D

Mener du da disse helt nede innerst ved døra? Er vel ikke muligheter for å skifte ut dette?

Fikk helt sjokk da jeg så de, og lurte på hva jeg skulle gjøre med det, noe som jeg gjør enda. Får jo ikke tak i noe annet som passer inn med den rare formen der vel??

Blir vel å skjære uten en 6,5" midt i døra?

- 03 S3

x 97 A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrisious-E

Mener du da disse helt nede innerst ved døra? Er vel ikke muligheter for å skifte ut dette?

Fikk helt sjokk da jeg så de, og lurte på hva jeg skulle gjøre med det, noe som jeg gjør enda. Får jo ikke tak i noe annet som passer inn med den rare formen der vel??

Blir vel å skjære uten en 6,5" midt i døra?

er det ikke 5,25" som passer nede ved dørsida der da? men vet du om man får plass til noen vanlige diskanter inni der den orginale diskanten sitter? eller er det noen andre som vet?:D

2001 audi S3 260 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting rart med høytalerne i framdøra! ta av dør trekket å du vill se at det er helt runde 5.25" høytalere der! null problem å bytte til nye! tok meg 10 min pr side! diskanten ligger i dørhåndtaket! går å fint å sett inn nye der! må kansje litt mindre modifikasjoner till. (kappe vekk litt unødvendig plast)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Desmond Tutu

Ingenting rart med høytalerne i framdøra! ta av dør trekket å du vill se at det er helt runde 5.25" høytalere der! null problem å bytte til nye! tok meg 10 min pr side! diskanten ligger i dørhåndtaket! går å fint å sett inn nye der! må kansje litt mindre modifikasjoner till. (kappe vekk litt unødvendig plast)

ok... tenkte å sette inn MB Quart annlegg i bilen.. det spiller ganske rent det.. er det vannskelig å få av dør trekket eller? sitter diskanten for seg selv eller må jeg av med hele dørtrekket for å skifta ut diskanten..??:D

2001 audi S3 260 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. =P

Men må hele trekket på døra av for å se denne høytaleren? Er det ikke bare å fjerne den beskyttelses greia foran som er sånn snål forma?

Skal jo mekke dette selv en dag, så det er kjekt å vite!;)

- 03 S3

x 97 A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrisious-E

Aha. =P

Men må hele trekket på døra av for å se denne høytaleren? Er det ikke bare å fjerne den beskyttelses greia foran som er sånn snål forma?

Skal jo mekke dette selv en dag, så det er kjekt å vite!;)

må nok ha av hele dørsida ja... det står greiene forran er bare der for at det skal se fint ut...

2001 audi S3 260 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må av med dørtrekket ja! ikke så veldig vanskelig! bare å finn alle skruene (du fleste er i selve håndtaket du bruker for å dra igjen døra!) når di er av så er det bare å løfte rett opp! (ikke prøv å dra trekket rett av! bli feil) når trekket er av er det bare å klipse av ledninga til el vindu å vaiern til dør åpner`n! peace of cake!

diskanten ligger klemt fast bak det lille gitteret på dør åpnern! bare å pill den ut! enkel sak å tilpasse til en større diskant bak der! bare kil den fast etter beste evne å fest den som det passe best!

Har hatt en del Monterings timer i a3`n min! så hvis mere spm så bare spør! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi-a3-turbo

ok... tenkte å sette inn MB Quart annlegg i bilen.. det spiller ganske rent det.. er det vannskelig å få av dør trekket eller? sitter diskanten for seg selv eller må jeg av med hele dørtrekket for å skifta ut diskanten..??:D

Pell av dør trekket.... og følg ledningene til diskant! diskanten sitt fast i dørtrekket på innsida... mens selve høytalern sitt fast i dør stålet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pell av dør trekket.... og følg ledningene til diskant! diskanten sitt fast i dørtrekket på innsida... mens selve høytalern sitt fast i dør stålet!

ok.. men vet du hvor store høytalera som sitter i dørsida bak på 3dørs a3?

2001 audi S3 260 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uhm! hvis du mene bak framseta. så veit jeg ikke helt! jeg har ingen der! men de e GOOO plass der! jeg har planer om å montere en sub på hver side bak der!

men vil tru det er laga for 6" høytalere!

ok.. får kanskje plass til 6,5 da med litt tilpassning.. hehe:D

2001 audi S3 260 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider