Nalletiger Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Tenker å bygge om bilen min jeg... har en Ascona B 1.3 som står med 2.0s motor... Skulle bygd om denne til enten 2.0 cih eller 2.2i... Hva blir lettest...?Hva trenger jeg...?Dyrt å godkjenne...?Noen som vet ca pris...? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 2,2i er vel lettest... Da dette er så å si plugg and pray ;) Kviljo driver vel og putter cih maskin i sin nå... -> http://www.ascona.tk Ellers er det mange poster her om dette, særlig 2,2... Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 du trenger en 13-nøkkel:) fra spøk til revolver: Man må vel ha 1.6-2.0 understell for å få godkjent med 115 hk? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Men er det mye jeg trenger da...?Skulle også hatt inn 5 trinnskasse i den.. Hvilken vil gå sprekest...?Tenker litt smått på kanskje C20xe, men dette blir litt annen prisklasse... Vil bare at den skal bli litt sprek egentlig... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Ganske sikker på at akslinger og litt anna sånn er fra 2.0.. Mener å huske det... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Originally posted by Nalletiger Men er det mye jeg trenger da...?Skulle også hatt inn 5 trinnskasse i den.. Hvilken vil gå sprekest...? Hvilken da? girkasse? setter du i en getrag 240 kasse( 5-trinn) så har du like bra aks som med 4-trinns kassa, men bedre topfart og du slepper å ligg å snurre på 3 millioner omdreiinger i 80. Anngående bakakslingen så kan du måle diameteren på tromlene dine. 1.3 har vel 200 mm mens 2.0 har 230 mm. Er vel et visst stag fremme også som er tykker på 2.0 i forhold til 1.3. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 2,0 CIH maskina går nok bedre og er mer pålitelig enn 2,2i'n... Er ikke sikker om du må bytte noe i fremstillinga jeg... Har ikke vært borti Ascona/Manta med så liten orginal motor... Men med 2,2i bremser så er den ihvertfall godkjent til 150hk... Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Kan prøve å måle de... Har tenkt noe på getrag 240, eller kanskje den kassa som er originalt på 2.2i... Kanskje kjøpe en Manta GSi som delebil, men i så fall blir det motor derifra.. Må vel uansett bytte om til 2.2i skiver???Om jeg ikke tar bremser fra GSi altså... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Originally posted by ElCamino og du slepper å ligg å snurre på 3 millioner omdreiinger i 80. Er vel et visst stag fremme også som er tykker på 2.0 i forhold til 1.3. Hvis han ikke bruker 1300 bakakslinga :D Ok, det visste jeg ikke, trodde det bare var tilfelle på Kadett jeg... Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Kjøper jeg GSi blir det selvfølgelig akslinger derifra også.. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Hvordan er det med godkjenning da...?Får man papirer på 2.2i bremsene...? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Ikke noe problem med papirer, det får du hos opel norge... Må nesten sette på 2,2 bremser eller gsi ja... det er bolt-on Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Da kan det nesten være verdt et forsøk å bytte... Får bare finne ut om jeg skal ha C20xe, 2.2i eller 2.0 cih... Siden jeg er 17 så vil jeg helst ha bilen klar til lappen kommer, går vel brukbart med 2.2i og kanskje, og tar ikke så lang tid. billigere er det vel også... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 2.0S er det samme som 2.0 CIH. Om du tenker på den 2-literen som f.eks sitter i Omega, så er det OHC. Den er nok mer solid enn CIH generelt. Mener du har samme understell på 1.3 (unntatt fjører fremme) som på 2.0, så det er bare å sette en 2.2 cih, eller 2.0 ohc oppi. Bremsene er godkjent til 125 gamp. Eller gjør som meg, legg til to sylindre og sett i 3.0 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Bremsene bytter jeg... Kanskje tenke på den motoren ja... Til Kviljoracing: Hvor fikk du tak i den frontspoileren som står på den hvite 79 mod'en som du har liggende på galleriet til OMC...? Er det den Omega motoren som står i denne, i så fall, går den bra...? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.