Gå til innhold

Ombygging

Ranger emnet


Nalletiger

Anbefalte innlegg

Tenker å bygge om bilen min jeg... har en Ascona B 1.3 som står med 2.0s motor...

 

Skulle bygd om denne til enten 2.0 cih eller 2.2i... Hva blir lettest...?Hva trenger jeg...?Dyrt å godkjenne...?Noen som vet ca pris...?

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2,2i er vel lettest... Da dette er så å si plugg and pray ;)

Kviljo driver vel og putter cih maskin i sin nå... -> http://www.ascona.tk

 

Ellers er det mange poster her om dette, særlig 2,2...

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

 

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det mye jeg trenger da...?Skulle også hatt inn 5 trinnskasse i den.. Hvilken vil gå sprekest...?Tenker litt smått på kanskje C20xe, men dette blir litt annen prisklasse... Vil bare at den skal bli litt sprek egentlig...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nalletiger

Men er det mye jeg trenger da...?Skulle også hatt inn 5 trinnskasse i den.. Hvilken vil gå sprekest...?

 

Hvilken da? girkasse? setter du i en getrag 240 kasse( 5-trinn) så har du like bra aks som med 4-trinns kassa, men bedre topfart og du slepper å ligg å snurre på 3 millioner omdreiinger i 80.

 

Anngående bakakslingen så kan du måle diameteren på tromlene dine. 1.3 har vel 200 mm mens 2.0 har 230 mm.

 

Er vel et visst stag fremme også som er tykker på 2.0 i forhold til 1.3.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,0 CIH maskina går nok bedre og er mer pålitelig enn 2,2i'n...

 

Er ikke sikker om du må bytte noe i fremstillinga jeg... Har ikke vært borti Ascona/Manta med så liten orginal motor... Men med 2,2i bremser så er den ihvertfall godkjent til 150hk...

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

 

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve å måle de... Har tenkt noe på getrag 240, eller kanskje den kassa som er originalt på 2.2i... Kanskje kjøpe en Manta GSi som delebil, men i så fall blir det motor derifra.. Må vel uansett bytte om til 2.2i skiver???Om jeg ikke tar bremser fra GSi altså...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

og du slepper å ligg å snurre på 3 millioner omdreiinger i 80.

 

Er vel et visst stag fremme også som er tykker på 2.0 i forhold til 1.3.

Hvis han ikke bruker 1300 bakakslinga :D

 

Ok, det visste jeg ikke, trodde det bare var tilfelle på Kadett jeg...

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

 

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det nesten være verdt et forsøk å bytte... Får bare finne ut om jeg skal ha C20xe, 2.2i eller 2.0 cih... Siden jeg er 17 så vil jeg helst ha bilen klar til lappen kommer, går vel brukbart med 2.2i og kanskje, og tar ikke så lang tid. billigere er det vel også...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0S er det samme som 2.0 CIH. Om du tenker på den 2-literen som f.eks sitter i Omega, så er det OHC. Den er nok mer solid enn CIH generelt.

 

Mener du har samme understell på 1.3 (unntatt fjører fremme) som på 2.0, så det er bare å sette en 2.2 cih, eller 2.0 ohc oppi. Bremsene er godkjent til 125 gamp.

 

Eller gjør som meg, legg til to sylindre og sett i 3.0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene bytter jeg... Kanskje tenke på den motoren ja... Til Kviljoracing: Hvor fikk du tak i den frontspoileren som står på den hvite 79 mod'en som du har liggende på galleriet til OMC...? Er det den Omega motoren som står i denne, i så fall, går den bra...?

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår