KviljoRacing Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Om du ikke skal ha ventilerte skiver forran trenger du ikke bytte bremsene, for de på 1.3 er like store som på f.eks manta gsi. Frontspoileren har jeg lagd selv. Tar 2000,- pr spoiler. Jepp, er omega 2.0i jeg har i asconaen, og den går rimelig greit. Originalt er det 122 gamp, i forhold til 115 i 2.2 cih. Anbefales absolutt, men det er en del mer ombygging som må til i forhold til 2.2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Kviljoracing tok det vel fram, men irriterer meg over folk som trur dem har peiling og påstår at en 2.2i er bedre enn CIH-motor, "alle" som har kikka under panseret på en opel vet at 1,6, 1,7, 1,9, 2,0, 2,2 i asconaB, manta, blitz, rekord, kadett C< og 2,4 i omega er CIH, eller. Kan være jeg har noen feil her men skal være stort sett riktig. Ikke si noe som selvfølge når det ikke er det, si heller at dere tror det er sånn, men litt usikker. Bare tenk over dette. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Originally posted by Nalletiger C20xe, 2.2i eller 2.0 cih... 2.2i er også cih. 2.0 får du som 2.0E, 2.0N og 2.0S. Alle er cih. E har innsprøyting og N har vel litt lavere kompresjon? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Noen som vet ca pris da...?På om jeg legger inn 2.2i eller 2.0 cih eller ohc, og evt hvis noen vet hvor mye det vil koste ca å få inn C20xe motor...? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Er ikke mulig å sette opp noen tall som stemmer, men om du vil ha noe håndfast, såå: 22i: 5000,- 2.0 ohc: 8000,- 20xe: 15000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PGI Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Vil nå bare si at d ikke er en dans på roser med denne godkjenninga fra 1.3 til 2.2i eller c20xe. har selv en ascona b 1.3 som jeg driver på å få godkjent til 2.2i å di papirene deler de ikke ut bare du spør. Snakket med opel norge, men de sa bare at jeg måtte ta kontakt med min lokale opel forhandler så skulle de fikse papirer,men d gikk jo dårlig. de måtte først ta kontakt med opel-norge så skulle jeg få beskjed av dem. venter ennå jeg, å d har tatt flere måneder. hjelper ikke med purringer heller. Virker som at når du sier 1.3 så rirver å sliter de seg selv i håret. Skulle nå ikke være noe større problem enn foreks. 1.6 men d er d vist... Sier ikke dette for å ta motet fra deg men du må søren beregne go tid til dette. Kan nå hende d går bedre med deg...du får legge inn en tråd dersom du får skaffet papirer... lykke til vertfall........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Der er en kar som skaffer papirer til Opler. Hva heter han nå igjen? sakariasberge..var det det? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Bra du sa fra... må sjekke mulighet for å skaffe papirer... Er det mulig å få inn xe for 15000 altså...?Med eller uten kasse forresten...?Kan vel være at de påstår så mye rart... På opel Hamar sa de at bremsa fra 1.3 er godkjent maks til 70 hk.. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PGI Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 d kan sikkert være lurt å sjekke ja, men er nå mange som har fått d til før. tror kanskje d er anders sariberget el camino mener. sente nå en mail til han også men er bare å prøve igjen... stå på....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Hvor finner jeg e-mail til han Sariberget a...?Får mer og mer lyst på xe her... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Originally posted by PGI sente nå en mail til han også men er bare å prøve igjen... stå på....... Hvorfor har du ikke gjort det før da?:) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Gjort hva før...? Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Originally posted by Nalletiger Gjort hva før...? Sent mail? skal ikke vere noe problem å få skaffa papirer med han fyren.. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PGI Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 tror adressen er anders.sariberget@no.opel.com. noen får korrigere meg visst jeg tar feil. da er d kanskje ikke så rart jeg ikke har hørt noe. Hadde vært fætt med xe men d blir dyrt. 18000 vist du gjør alt arbeidet selv og har litt kontakter her og der. Vurderte d seriøst selv. El camino: gjort hva før. Har snakket med en drøss personer + sendt mail til mr sariberget men får kanskje prøve igjen da,men er ikke så mange som vet noe særlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Har ikke mailen hans, og har heller ikke kjøpt bilen før for ca 2 mnd sida og har siden det satt inn stereoanlegg i den... Så har ikke vært sikker på hvordan jeg vil bygge om, og det er jeg fortsatt ikke sikker på... Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg