Gå til innhold

eksos

Ranger emnet


Pompiuses

Anbefalte innlegg

Så i praksis vil det si at skal man ha mulighet til å få bilen godkjent kan man bare sette på bedre eksosanlegg fra katalysator og bakover!?

 

Da blir jo litt av vitsen borte da... all show no go :rolleyes: Eksosen vil jo bli holdt igjen av eksosanlegget foran katalysatoren...

 

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg har planer om å kjøpe meg Integra Type-R snart, og lurer på å sette på et DC Sport 4-2-1 grenrør på denne. Bilen har 2,25" rustfritt eksosanlegg hele veien originalt. Vil da et grenrør på originalt eksosanlegg ha noe for seg på denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

Så i praksis vil det si at skal man ha mulighet til å få bilen godkjent kan man bare sette på bedre eksosanlegg fra katalysator og bakover!?

 

 

Neida. Du kan sette på en "race cat".. Den tar knekken på minst like mye avgasser, men har så godt som fri gjennomstrømning.

 

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg har planer om å kjøpe meg Integra Type-R snart, og lurer på å sette på et DC Sport 4-2-1 grenrør på denne. Bilen har 2,25" rustfritt eksosanlegg hele veien originalt. Vil da et grenrør på originalt eksosanlegg ha noe for seg på denne bilen?

 

 

 

Neida. Du kan sette på en "race cat".. Den tar knekken på minst like mye avgasser, men har så godt som fri gjennomstrømning

 

kan ikke si noe spesielt om Integra Type R, men trolig er det ikke bra å ta grenrør på den uten å gjøre andre forbedringer og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pompiuses

Så i praksis vil det si at skal man ha mulighet til å få bilen godkjent kan man bare sette på bedre eksosanlegg fra katalysator og bakover!?

 

Da blir jo litt av vitsen borte da... all show no go :rolleyes: Eksosen vil jo bli holdt igjen av eksosanlegget foran katalysatoren...

 

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg har planer om å kjøpe meg Integra Type-R snart, og lurer på å sette på et DC Sport 4-2-1 grenrør på denne. Bilen har 2,25" rustfritt eksosanlegg hele veien originalt. Vil da et grenrør på originalt eksosanlegg ha noe for seg på denne bilen?

Litt forskjell på en turbo-motor og en suge-motor når det gjelder motstand i eksosen.

-På en turbo motor er det om og gjøre å ha minst mulig motstand, slik at turboen får jobbe i fred. Turboen demper litt lyd og, så man klarer seg gjerne med en demper mindre enn suger`n. De fleste som trimmer og tukler med en turbomotor pleier vel å fjerne cat`en.

-På en sugemotor mister man bunndrag hvis det er for lite motstand. Man får litt extra hester i toppen på turtallet, men det betyr ikke at man ikke har de extra hk`ene og med mere motstand. På en sugemotor med et skikkelig cat-back-anlegg der motstanden til orginalcat`en er medberegnet, merker man bra forskjelll. Skikkelig vil si at produsenten studert og satt seg inn i motorkarakteristikken til akkurat DEN bilen når anlegget ble produsert. Veldig forskjellig fra bil til bil disse tingene. Et eff.anlegg f.o.m grenrør og bakover er jo alltids det beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår