Gå til innhold

Banekjøring Rudskogen Mandag 6. sept.

Ranger emnet


Pompiuses

Anbefalte innlegg

Problemet med folk som sladder på banen er sterkt overdrevet. Mange som kjører like sakte og saktere enn de som sladder og. De fleste er flinke til å slippe forbi. Det bør man gjøre uansett om man sladder eller ikke. At folk snurrer på banen er helt vanlig og skjer på alle banetreff.

 

det er ok at folk kjører forbi meg overalt. Men jeg skjønner mange av de som har litt dyrere biler på banen ikke liker stygge forbikjøringer. Den GT3 Porscha høres kjent ut. Mye stygge forbi kjøringer på den sist jeg så bilen tidligere i høst,

 

poenget er at stygge forbikjøringer er farligere enn sladding.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forskjellen på det å ha litt dristige forbikjøringer og det å sladde så alle ser det, er at sladding påvirker andre midre erfarne sjåfører. Sjåføren i den blå M Coupen kjører langt fra "grenseland", og ble nok svartflagget for at andre ikke skulle tro at det er lov å drifte til den store gullmedaljen. De kontrollerte men tilsynelatende dristige forbikjøringer han presterte derimot påvirker ikke andre i noen særlig grad. De flagget han av med et smil. Jeg synes det er helt greit...reglene settes av de som arrangerer, og det bør respekteres. Jeg satt på de siste 10 (eller hvor mange det var) rundene, og fikk ikke akkuratt følelsen av dristighet i forbikjøringene. Morro å sitte på noen som virkelig kan kjøre.

1996 BMW Compact 3.2

1997 BMW M3 3.2 Coupe (solgt)

2002 Golf 4 TDI/GTI 150 HK (solgt)

1993 BMW 320 E36 M-Optic (solgt)

 

///BMW Car Club (3822)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon:

Du skriver i tidligere innlegg at du holdt deg for deg selv.

 

Poenget er at jeg ble redd når jeg lå bak deg i svingene på baksiden, og det selv om jeg ikke har noen dyr bil.

Det var på grunn av kjøringen din, og flaggvakten som stod der kan dessverre ikke ha fulgt godt med på slutten.

 

Grunnen til at jeg er medlem i NSK, og betaler for å kjøre med de og ikke på div. bilmekanikertreff feks. er at jeg ønsker denne tryggheten.

Vennligst ikke ta den fra meg/oss.

 

Når det kjøringen til blå m-coupe synes jeg dette stiller seg noe annerledes.

Her er det mannen som er fullstendig herre over bilen, og det oser lang vei at han virkelig kan kjøre.

Om en slik fører passerer meg på banen blir jeg ikke skremt, sålenge jeg er oppmerksom på at han kommer.

Han kjører fort, men ikke grisete.

Å ligge bak noen som bevisst provoserer frem trøbbel som resulterer i tilsynelatende ukontrollerte kontraer er noe helt annet.

 

Edit:

Dette er absolutt ikke ment som noe personlig hets mot deg Xenon, her er det snakk om prinsipper.

Jeg vet godt hvor tailhappy S13 er for jeg hadde en tildigere, og jeg forstår din søken etter spenningen.

Men du har jo plenty av andre treff å gjøre dette på, som er billigere og hvor du vil bli applaudert for slik kjøring.

Jeg vil nødig høres ut som moralens vokter, for det er jeg overhodet ikke, men akkurat dette er viktig.

 

Mvh Syrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det er jo ikke bra... At du blir redd mener jeg.

 

Må si i mitt forsvar at jeg hadde ikke en eneste kontra som ikke var planlagt/kontrollert i går. Men det er jo ikke lett for deg å vite...

 

Bare å holde litt avstand da :) Du ser jo når det snurrer... Som en annen sa her, folk snurrer på bane... det er normalt. Snurra forøvrig ingen ganger i går.

 

Deler ikke helt meningene dine her... men jeg skjønner poenget ditt, og respekterer meningene dine.

 

Det er ingen fare for at du ser meg på flere NSK treff :) Kjedelig å ikke få lov å bruke bilen ordentlig syns jeg... :rolleyes:

 

 

PS: Du sa du hadde S13 før. Hva har du nå?

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du tar det så seriøst (er ikke alle her på bilforumet som ville gjort det) :)

 

Jeg tror på det du sier og.

 

Eneste innvendingen er at jeg hadde lyst til å holde høyere fart gjennom svingkombinasjonen på baksiden, men våget ikke...

Du kunne fint kjørt fra meg, du hadde nettopp kostet forbi meg på langsiden med turbo-dyret ditt hehe, men så plutselig nærmest stoppet du opp for så å plutselig gi full pinne og legge ut ræva...

 

Jeje, vi trenger jo ikke å dra denne diskusjonen lenger?

 

Nå kjører jeg en stygg liten honda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Syrre

Bra at du tar det så seriøst (er ikke alle her på bilforumet som ville gjort det) :)

 

Jeg tror på det du sier og.

 

Eneste innvendingen er at jeg hadde lyst til å holde høyere fart gjennom svingkombinasjonen på baksiden, men våget ikke...

Du kunne fint kjørt fra meg, du hadde nettopp kostet forbi meg på langsiden med turbo-dyret ditt hehe, men så plutselig nærmest stoppet du opp for så å plutselig gi full pinne og legge ut ræva...

 

Jeje, vi trenger jo ikke å dra denne diskusjonen lenger?

 

Nå kjører jeg en stygg liten honda :)

 

Ah. Integra?

Skjønner bedre hva du mener nå! Beklager det der... Jeg pleier å drøye driftinga og slippe forbi folk når det ligger noen bak og presser, men jeg fikk med meg ihvertfall en episode med en Integra i går hvor jeg var litt treg. Prøver å la være sånt...

Hvis det var veldig sent på kvelden så var det nok også litt fordi at jeg tok det veldig med ro(foruten om at jeg sladdet) pga at jeg var usikker på om det var noe galt med bremsene mine.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har bilder av den siste perioden vi kjørte med M Coupe'n så hadde det vært fint om det ble lagt ut. Filmet alt fra bilen, men ønsker gjerne bilder av glødende bremseskiver;)

1996 BMW Compact 3.2

1997 BMW M3 3.2 Coupe (solgt)

2002 Golf 4 TDI/GTI 150 HK (solgt)

1993 BMW 320 E36 M-Optic (solgt)

 

///BMW Car Club (3822)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke jeg på treffet på mandag. Men hvis dere snakker om den blå M-coupen som kjørte på NSK treff tidligere i sommer. Som lå sidelengs hele banen nesten hele dagen sist jeg så den. Så kjører han sinnsykt bra og kan virkelig kjøre. Men han kunne spart på noen av forbikjøringene jeg så hvertfall, selv om han er en god sjåfør.

 

Porsche GT3en er jævli rask. Og han kjører fort men halsbrekkende, Min mening. sorry men jeg blir litt provosert av at det ikke er lov å få en liten power slide ut av svingenen på NSK treffene. Når man ser hvor hard kjøringen på treffet er ellers. Jeg syns den harde kjøringen hadde vært helt greit hvis litt sladding med avstand til bil forann og bak hadde vært tillatt. Man er kun til risiko for seg selv så lenge man ikke har noen rundt seg!

 

Jeg kommer nok på flere NSK treff. Morro å tyne litt rundetider og. Men dog.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåflagg bør strengt tatt ikke være nødvendig på treff som dette. Det er jo ikke noe løp. Bare folk bruker speilene litt, som er like viktig som å se fremover egentlig, så er det ikke vanskelig å se når noen bak har lyst til å kjøre forbi..

 

Det har vel heller noe med holdninger å gjøre.. Ofte er det sånn at enkelte med sprek bil/utrent sjåfør f.eks takler ikke å bli forbikjørt av mindre spreke biler. Noe jeg har lagt merke til ihvertfall.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår