hNg Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 hvilken olje skal jeg bruke på girkassa?? Siter - 99 Nissan 200sx Z-Edition 57/200 x-94 Mazda 323 GT-R x-92 BMW 318 "Zeemax" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Hovedkasse: 2.6 liter GL-4 Fordelingskasse: 0.6 GL-5 Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Vil anbefale deg å prøve omega olje på girkassen. (Omega Super bp 690 75w90) Litt tykk, ivertfall på vinteren, noe som gjør at du må kjøre den varm før du begynner å gire kjapt. Hvis ikke ryker synk.ringer kjapt.. Grunnen til at jeg anbefaler denne er at temperaturen i disse kassene blir veldig høy på deng kjøring og normal olje mister vel egenskapene sine etter å ha blitt utsatt for ca 100-120 grader (ca!). Jeg har montert temp føler fra vdo i nivå pluggen (litt dårlig plassering men..)med måler i bilen. Riktignok med litt høy skala på måleren (70-150) men har jo en viss oversikt da over temp i girkassen under kjøring. Med omega oljen har jeg nesten ikke hatt utslag på måleren. Stort minus er at den er litt dyr da, +/- 300 kr pr. liter. Tipset om oljen fikk jeg fra flere i norge som har kjørt gruppe n. med gt-r, etter at jeg knuste kassen selv og måtte begynne å mekke. Nå har jeg slitte lager i kassen igjen, men det er i fordelingskassen og der har jeg brukt vanlig gl5 olje.. Kommer nok til å finne en erstatning fra omega der også når jeg får byttet lager. Mvh Larson Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hNg Skrevet September 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 takker for svar... larson: hvor får jeg kjøpt slik olje?? Siter - 99 Nissan 200sx Z-Edition 57/200 x-94 Mazda 323 GT-R x-92 BMW 318 "Zeemax" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Har akkurat tanka opp girkassa på omega olje, virkser som om alt fungerer litt lettere nå :D men det kan jo bare være meg det er noe galt med da :) Tror jeg kjøpte på samme plassen som deg Larson, om jeg ikke tar helt feil da :) Oljebua i malmefjorden ? :D Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toddy Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Bruk vanlig gl4 på kassen, og castrol hypoy ls90 på fordelingskasse og bakdiff... Det funker! Jeg brukte dettte på gamle bilen og The mazta bruker dette nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Originally posted by Puff Har akkurat tanka opp girkassa på omega olje, virkser som om alt fungerer litt lettere nå :D men det kan jo bare være meg det er noe galt med da :) Tror jeg kjøpte på samme plassen som deg Larson, om jeg ikke tar helt feil da :) Oljebua i malmefjorden ? :D Fikk tak i et par liter igjennom dem nå for ikke så lenge siden ja, men det er rimeligere å kjøpe igjennom (hNg: )Norsk Industrioljer mener jeg.. Toddy : Hvor høyt trykk har det blitt kjørt på (mye\lite griskjøring)og hvor mange km holdt fordelingskassen med castrol oljen da? Fordelingskassen min har begynt å lage en svak ulyd nå så jeg må begynne å gjøre klar andre girkassen min. Vet ikke om omega har noe erstatning for gl5 (har de sikkert da men) så kanskje vi får prøve den castrol´n denne gangen. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Originally posted by Larson Fikk tak i et par liter igjennom dem nå for ikke så lenge siden ja, men det er rimeligere å kjøpe igjennom (hNg: )Norsk Industrioljer mener jeg.. Toddy : Hvor høyt trykk har det blitt kjørt på (mye\lite griskjøring)og hvor mange km holdt fordelingskassen med castrol oljen da? Fordelingskassen min har begynt å lage en svak ulyd nå så jeg må begynne å gjøre klar andre girkassen min. Vet ikke om omega har noe erstatning for gl5 (har de sikkert da men) så kanskje vi får prøve den castrol´n denne gangen. Omega universal 75-90 hadde visst gl5 klassing også og fungerer fint i senterdiffen.. (ifølge Norsk Industrioljer..) Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg