Azrael Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Hei... Jeg har tenkt på å pusse ned å lakkere bilen min i løpet av vinteren, men jeg har noen småting jeg er litt usikker på. Lurte derfor på om det er noen her som kan hjelpe meg litt med å besvare disse spm. 1. Vil bilen begynne å ruste når lakken er pusset bort, hvis den blir stående litt i fuktig luft? 2. Den står i en carport, men er det kanskje best å ha den i en garasje mens arbeidet pågår? 3. Eller er det noe jeg ikke burde begynne med selv? Skal bare pusse den ned selv, resten gjør en proff :) ... På forhånd tusen takk for hjelpen. Siter Toyota MR2 mkII 91` GTi 2.0 Seat Toledo 96` 1.9 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Jeg vil anbefale en garasje, men den skal vel overleve en carport også. Den skal helst stå så det ikke regner på den, men hvor vidt det begynner å ruste med en gang det har hvert fuktig en kveld vet jeg ikke. Virker ikke sånn på min som har pussa ned kanaler og hjulbuer nå, gikk tom for grunning igår så fikk ikke fortsatt. Men grunning er ikke nok det heller, ihvertfall ikke fra biltema da den ikke er vannfast. Vannet trenger inn og legger seg under grunningen. Det er ikke positivt. Det viktige er når en skal lakkere bilen, at det ikke legger seg dugg og andre partikler som støv på mens lakken tørker. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Det går faktisk en svært skarp grense for rust/ikke rust på bart metall. Mener å huske det er på 40% relativ luftfuktighet. (Rett meg hvis jeg husker feil) Ihvertfall er det slik at denne grensen kommer du over inni en u-oppvarmet garasje i perioder med fuktig vær. Skal den stå en periode med bart metall anbefaler jeg deg å ha en ovn stående i garasjen. Evt en luftavfukter hvis du har tilgang til sånt. Selv "usynlig" rust som rekker å sette seg vil gjøre skade senere. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Kan du ikke bare vente med å pusse ned til den sal lakkeres? eller har du ikke tilgang på sted å pusse når det blir minus? Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azrael Skrevet September 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Joa det kan jeg gjøre. Har tilgang på tak over hodet i hele vinter. Men hvor lang tid kan jeg regne med å bruke på å pusse ned en bil? Siter Toyota MR2 mkII 91` GTi 2.0 Seat Toledo 96` 1.9 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg