Gå til innhold

Oss galninger i Stavanger ...

Ranger emnet

VeilSide

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så nettopp programmet om Street-Racing på Tv2. Å jeg må si meg veldig enig på mange av påstandene!! :mad:

Bilintressert ungdom vil ha ett sted å kjøre hvor dem kan teste ut bilene sine. Som mange poster på forumet fra før av så må jeg gjenta meg igjen. :rolleyes:

Det er for få bilbaner i Norge hvor man kan teste ut bilene sine ordentlig!! Vi har Rudskogen, Vålerbanen og Artic Circle i Mo I Rana. Også har vi jo Revebanen, Lånke, Lyngås, Gardemoen Raceway og Evenes flyplass + mange bilcross baner i Norge..

Men dette hjelper ikke! Det er for få tilbud når det gjelder Motorsport i Norge. Bil-intressert ungdom har virkelig lyst å kjøre på bane så viss ingen greier å bygge noen flere bilbaner så sier det seg jo selv at dem kommer til å kjøre på gata isteden for på bane. :eek:

Så ett klipp på CNN for noen mnd siden fra Saudi-Arabia.. Så møtes ungdommer 2 ganger i mnd for å kjøre dragracing. Alle som har biler og intressert får delta så lenge dem har biler som er i sikker tilstand! Da får dem akkurat gjøre som dem vil på banen så lenge det er organisert og er flaggvakter å sånn. Itillegg til at dem lærer seg å kjøre bil, så behersker dem en bil mye bedre.. Dette burde også vært i Norge. Norge er kanskje ett lite land ifforhold til mange andre Bil-intresserte land. Men interessen har økt ekstremt de siste 3-4 årene. Å blandt dødstall så er det vell mest ungdom som dør på norske veier!! Jeg er selv 17 år og har ikke lappen (sier seg selv).. Men jeg er fortvila over at så lite skjer, og ingen lover det dem sier. Dette er noe å tenke på OLA-DUNK!!! :mad:

Jeg håper at så mange som mulig får muligheten til å møte opp på Onsdag på bilslalom for å vise sin interesse for bilsport i Norge. Å det er vi som kommer til å styre landet senere. Er viktig å handle nå, senere kan vi miste det vi allerede har i hånda!

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med det Calibr sier.

Men eneste som irriterer meg, er at personen de intervjuer virker som useriøs slask som er full av faen. Skryter av farta han har oppnådd, stiller seg foran politibilen etc...

Er jo litt vanskelig for noen utenfor miljøet å ta en slik person seriøst.

Menmen...

Er det noen som engang blir utsatt for media, så værsåsnill... prøv å vær seriøse! Slik at enn blir tatt på alvor, det går faktisk ut over flere!

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robin4

Helt enig med det Calibr sier.

Men eneste som irriterer meg, er at personen de intervjuer virker som useriøs slask som er full av faen. Skryter av farta han har oppnådd, stiller seg foran politibilen etc...

Er jo litt vanskelig for noen utenfor miljøet å ta en slik person seriøst.

Menmen...

Er det noen som engang blir utsatt for media, så værsåsnill... prøv å vær seriøse! Slik at enn blir tatt på alvor, det går faktisk ut over flere!

Robin

Jo du har helt rett i det, sier det samme som jeg skrev i posten rett etter jeg hadde sett reportasjen "Alltid intervjuer de de som er mest seriøse! hmmf......."

Skal ikke gå til noe "angrep" på noen, mener selv de kanskje kunne gjort intervjuet på en annen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det helt iorden at det var vedkommende som ble intervjuet. Noen må gå først og vedkommende går gjerne rett på veggen. Det er mye mer symbolik over dette her en "Streetracing".

Politier kom for å stoppe? Hvem måtte bråbremse for hvem? Nei .. folk må bare slutte å tro at en MÅ godta alt i dette landet. Heller f.eks støtt opp om de som tørr/vil gå i bresjen. Dette er nok personer som er rimelig leie av alt til nå.

Men kanskje vi greier å få norges første? offisielle råneområdet? :D

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det var et bra innslag..så det selv....men det er jo ikke bare haugesund\vestlandet...er jo ti ganger større miljø på østlandet.. er på tide og få igang mere demonstrasjoner...inviter tv2 til et streetmeet i oslo..få folk til åpne øya og se hvor stor interressen er....få flere tilbud for ungdom enn fotballtrening og ten-sing

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bra tiltak, og jeg gledet meg vilt til å leie en bane like i nærheten her, men det for vi da ikke lov til sier rådmannen i skien kommune.

Skakke bli lett for han å logge seg på pcen sin framover!!!! :mad:

(it-jæwel i skien kommune).

Men over til det saklige, jeg er med på å fikse dette på østlandet også. Interessen er så stor at baner å kjøre på og draging burde være mulig å oppnå for en vanlig bilinteressert for å teste bilen sin.

Vi sier det om og om igjen, la oss få et sted å teste bilen vår. Vi blir bedre sjåfører og kjenner bilene våre bedre. Gi oss muligheten til å kjøre på sikkre steder istedet for ingenting som det er nå.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider